Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Antichrist

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-10, 18:49   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Antichrist

Den kom fra Lovefilm i dag og da oppdaget jeg at det den var i kategorien "skrekk".
Både jeg og mannen er svært lite glad i den sjangeren.
Jeg hadde liksom oppfattet at det var mer i sjangeren drama/thriller, men at den var veldig voldsom og ikke noe for sarte sjeler. Det kan jeg tåle.

Dere som har sett den: Er det en horror/skrekkfilm, eller er det en dramatisk thriller?

Jeg føler at jeg må vite før jeg setter den på i kveld.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 19:01   #2
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antichrist

Vet ikke om jeg vil kalle det en skrekkfilm, men noen av scenene er temmelig j*****e. Veldig grafisk noe av det, men det er vel det psykologiske som er det store hovedelementet.
Se traileren her, så kan du tenke litt på det? De verste scenene vises ikke på klippet, men stemningen i filmen kommer bra fram, synes jeg. Jeg hadde ikke sett den igjen

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 19:05   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antichrist

Høres ut som en veldig passende film fra noen som kaller seg Lovefilm.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:29   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antichrist

Det er en av de jævligste filmene jeg har sett, og jeg kommer aldri til å se den igjen. Mye sex, skjæring av kjønnsdeler og syke, syke ting, men det som ødela meg var åpningscenen. Jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å tenke på annet resten av dagen, og kan fremdeles bli helt ute av meg bare av tanken. Angrer på at jeg så den.
Kan skrive i spoiler hva som skjer der:

Ekteparet har sex i dusjen (veeeldig grafisk) mens ungen deres, en gutt på 2 år eller noe sånt, sitter i senga på rommet sitt. Han leker med en ballong, ballongen flyr mot vinduet og vinduet er åpent. Gutten klatrer ut av senga og følger etter ballongen, som blåser ut av vinduet. Det ender med at sønnen faller ut vinduet og dør, alt til klassisk, rørende musikk. Aldeles JÆVLIG!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:32   #5
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

Møkkafilm. Uten tvil.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:45   #6
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er en av de jævligste filmene jeg har sett, og jeg kommer aldri til å se den igjen. Mye sex, skjæring av kjønnsdeler og syke, syke ting, men det som ødela meg var åpningscenen. Jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å tenke på annet resten av dagen, og kan fremdeles bli helt ute av meg bare av tanken. Angrer på at jeg så den.
Kan skrive i spoiler hva som skjer der:

Ekteparet har sex i dusjen (veeeldig grafisk) mens ungen deres, en gutt på 2 år eller noe sånt, sitter i senga på rommet sitt. Han leker med en ballong, ballongen flyr mot vinduet og vinduet er åpent. Gutten klatrer ut av senga og følger etter ballongen, som blåser ut av vinduet. Det ender med at sønnen faller ut vinduet og dør, alt til klassisk, rørende musikk. Aldeles JÆVLIG!

Jeg hadde mareritt om at det samme skjedde med mi etter filmen. Aldri drømt noe så jævlig.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:23   #7
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antichrist

Det verste med filmen var den lille gutten som falt ut av vinduet. Det er sånn jeg går og tenker på i dagevis etterpå. Klipping av kjønnsdeler osv. var bare kvalmt å se på, men følelsesmessig tåler jeg å se det. Barn som dør, derimot, kan jeg bare ikke se.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:52   #8
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Antichrist

Ok, da har jeg blitt overbevist! Jeg skal aldri, aldri se denne filmen. Jeg var i utgangspunktet nyskjerrig, men det har gått over. Takk damer!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:30   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antichrist

Jeg henger meg på og takker for advarselen - jeg kommer ikke til å se denne filmen, jeg heller.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:34   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antichrist

Jeg tror kanskje jeg står over. Dette blir vel for drøyt for meg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:52   #11
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Det verste med filmen var den lille gutten som falt ut av vinduet. Det er sånn jeg går og tenker på i dagevis etterpå. Klipping av kjønnsdeler osv. var bare kvalmt å se på, men følelsesmessig tåler jeg å se det. Barn som dør, derimot, kan jeg bare ikke se.

Det er forferdelig sterke scener.


Men det er jo også de som gjør historien bra. Historien er jo skremmende og bra, og alt det forferdelige som skjer må jo være der. Det er en grunn til stemningen i åpningsscenen, og det fullkommer filmen at klippingen av klitoris skjer. Den er sterk. Forferdelig sterk følelsesmessig.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:51   #12
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

En annen som kan legges til denne liste er filmen "I spit on your grave" eventuelt "Day of the women". Den har også et par andre navn.

Etter en veldig lang dag med stygge voldtekter tar kvinnen saken i egne hender og hevner seg. På de mest groteske vis.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 17:08   #13
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antichrist

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Det er forferdelig sterke scener.


Men det er jo også de som gjør historien bra. Historien er jo skremmende og bra, og alt det forferdelige som skjer må jo være der. Det er en grunn til stemningen i åpningsscenen, og det fullkommer filmen at klippingen av klitoris skjer. Den er sterk. Forferdelig sterk følelsesmessig.


Ja, jeg er enig i at sterke scener han være med på å gjøre en film bra, og at noen ganger er det "bra" å se ubehagelige ting. De sterke, visuelle scenene gikk for meg greit å se, men som sagt, det å se barn dø gjør bare vondt. Jeg kjenner at jeg må skåne meg litt for nettopp det.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 20:22   #14
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Ja, jeg er enig i at sterke scener han være med på å gjøre en film bra, og at noen ganger er det "bra" å se ubehagelige ting. De sterke, visuelle scenene gikk for meg greit å se, men som sagt, det å se barn dø gjør bare vondt. Jeg kjenner at jeg må skåne meg litt for nettopp det.

Ja, jeg fikk jo mareritt om at det samme skjedde bittelille jenta mi. Gikk å knuget henne hele dagen etterpå. Har aldri drømt om noe så jævlig noen gang. Huff.


Jeg er av typen som kan få tårer om jeg ser ei trist overskrift på avisen. Så den scenen var langt utenfor trivselsonen for hva jeg kan se. Syntes det var forferdelig stygt at de skulle vise det frem slik mens jeg så filmen, men når jeg tenker over filmen i ettertid, så var jo scenen nødvendig for filmen.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 21:26   #15
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antichrist

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er en av de jævligste filmene jeg har sett, og jeg kommer aldri til å se den igjen. Mye sex, skjæring av kjønnsdeler og syke, syke ting, men det som ødela meg var åpningscenen. Jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å tenke på annet resten av dagen, og kan fremdeles bli helt ute av meg bare av tanken. Angrer på at jeg så den.
Kan skrive i spoiler hva som skjer der:

Ekteparet har sex i dusjen (veeeldig grafisk) mens ungen deres, en gutt på 2 år eller noe sånt, sitter i senga på rommet sitt. Han leker med en ballong, ballongen flyr mot vinduet og vinduet er åpent. Gutten klatrer ut av senga og følger etter ballongen, som blåser ut av vinduet. Det ender med at sønnen faller ut vinduet og dør, alt til klassisk, rørende musikk. Aldeles JÆVLIG!

Jeg snakket md ei opprevet venninne her om kvelden som hadde sett den.
Ut fra det hun fortalte bare visste jeg at jeg skulle ligge laaangt unna.
Hun kom liksom ikke lenger en til å fortelle om åpningssekvensen før jeg visste at dette ikke var noe for meg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 23:23   #16
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Antichrist

Jeg så denne på kino. Uten å vite noe om den på forhånd. Da filmen var ferdig gikk jeg litt skjelvende ut av kinosalen og visste ikke helt om jeg syntes filmen hadde vært bra eller dårlig. Det eneste jeg tenkte var i grunnen "Sykt, sykt, sykt!". Nå i ettertid angrer jeg ikke på at jeg så den. Men noen skrekkfilm vil jeg ikke si at det er.

Jeg synes for øvrig at avslutningen var enda verre enn åpningsscenen.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:30   #17
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antichrist

Jeg syns den var syk og motbydelig, men ikke ekkel og skremmende. Den dårligste filmen jeg noensinne har sett. Likte ingenting ved den, og uansett hvilke hensikter Lars Von Trier hadde med denne klarte han ikke å formidle det til meg. Mannen satt bare å ristet på hodet underveis.
Herved avbefalt!!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:39   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antichrist

Nei det er aldeles ikke noen grøsser, overhodet ikke. Det er en film som sikkert skal være ganske sterk (og åpningsscenen er virkelig det, den er aldeles grusom), men som bare blir syk, syk, syk! Jeg avbefaler den også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:51   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antichrist

Mener Dagbladets filmkritiker besvimte i salen når denne ble vist i Cannes....

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:55   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antichrist

Det kan jeg egentlig forstå, den er jo eklere og mer grafisk enn alle Saw-filmene tilsammen (overdriver litt nå, men det er ganske intenst). :grøss:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no