Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fodmap-diett og brød

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 21:40   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Fodmap-diett og brød

Hvilket brød kan jeg servere noen på Fodmap-diett?

Kan gjerne bake brødet selv, men trenger da oppskrift.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 22:08   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Hverken hvete, bygg eller rug er tilatt, er litt usikker på havre, men et glutenfritt brød burde gå greit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:16   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Jeg har lest (et sted) at spelt-hvete skal funke, og synes jeg tåler det mye, mye bedre enn vanlig hvete. Kan se om jeg finner link.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:19   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

https://fodmapfreefantasy.wordpress....t-ingredients/

http://nhi.no/forside/dette-er-fodma...rer-41880.html

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:26   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Spelt er ikke så godt da syns jeg. Lagde noen speltrundstykker en gang, og det var som å spise papp!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 11:50   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Tror det varierer litt med de på foodmap om de føler de tåler spelt

Sønnen min er veldig glad i brød jeg baker på spelt

Disse er jeg ganske sikker på er lav foodmap


http://ninabakke.blogspot.no/2014/12...n-melk-og.html

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 13:32   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Det med at brød blir som papp er det jeg har hørt så vil gjerne prøve finne noe som er minst lik papp som mulig.

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Tror det varierer litt med de på foodmap om de føler de tåler spelt

Sønnen min er veldig glad i brød jeg baker på spelt

Disse er jeg ganske sikker på er lav foodmap


http://ninabakke.blogspot.no/2014/12...n-melk-og.html

Chiafrø, hvor får jeg kjøpt det?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 13:41   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Det med at brød blir som papp er det jeg har hørt så vil gjerne prøve finne noe som er minst lik papp som mulig.


Chiafrø, hvor får jeg kjøpt det?

Helsekost - jeg bestiller fra iherb som regel

Det koster jo litt om du ikke bruker det ellers... men fint senere å bruke i smooties f.eks

Synd du ikke bor på Hamar kunne fått 3 ss av meg :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 13:46   #9
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Helsekost - jeg bestiller fra iherb som regel

Det koster jo litt om du ikke bruker det ellers... men fint senere å bruke i smooties f.eks

Synd du ikke bor på Hamar kunne fått 3 ss av meg :P

Nei, bruker det ikke til vanlig men takk for tips!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 17:19   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Spelt tåler jeg, men det er litt ymse blant de som går på LFM. Hatting har gode spelt rundstykker som heter Veggen Spelt. Coop har en nydelig grovbrød som heter Spiret spelt, og som er ferdig oppskåret. Bake går utmerket også. Bruk vanlige oppskrifter, men erstatt annet mel med spelt. Jeg kan ikke forstå at det smaker papp. Jeg baker pizzabunn, rundstykker, kaker, pannekaker og what not med spelt, og det fungerer i mange tilfeller bedre enn hvete faktisk. Det gjør resten av familien også Havremel funker også fint, men det trenger et annet mel i tillegg for å heve (?). Glutenfritt er et sikkert alternativ, men der sliter jeg mer med å finne gode, smakfulle alternativer faktisk.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 17:40   #11
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.383
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fodmap-diett og brød

Mannen tålte ikke speltbrødet jeg bakte forleden. Han vil helst ha gutenfritt lyst brød. Det varierer altså litt. Håper å finne et godt alternativ snart.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no