Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-14, 10:04   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Hvilken er det? Jeg har aldri lagd selv og har ikke planer om å gjør det i år heller (får jeg skylde på mangel på kjøkkenmaskin? ), så hvilken deig kjøper jeg som faktisk smaker ganske greit? Før om årene har jeg brukt Ikea sin, men tenkte ikke jeg skulle kjøre helt dit bare for det. Uten palmeolje er også fint.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:04   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Meny sin fikk bra resultat i test i år. Den er billig også, 25 kr eller noe sånt. Pepperkakene ble ålreite de!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:06   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Jeg liker Rema 1000 sin. Kom som en av to på topp i test.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:06   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Du kan ikke skylde på manglende kjøkkenmaskin, for det trengs ikke i det hele tatt til pepperkakedeig. Bare å røre den sammen. Jeg så nettopp en test på ferdig pepperkakedeig, men husker ikke hvilke som var best.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:06   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Meny sin fikk bra resultat i test i år. Den er billig også, 25 kr eller noe sånt. Pepperkakene ble ålreite de!

Jeg skal uansett opp til Tiller i dag så da kan jeg poppe innom Meny. Er det Menys egen deig, har den noe navn?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:07   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Du kan ikke skylde på manglende kjøkkenmaskin, for det trengs ikke i det hele tatt til pepperkakedeig. Bare å røre den sammen. Jeg så nettopp en test på ferdig pepperkakedeig, men husker ikke hvilke som var best.

Æsj, jeg hadde håpet det funket som en unnskyldning.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:10   #7
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Fant testen d så skal se på den.

Men, når man lager deig selv. Når er den klar til bruk? Skal den stå en stund først og blir resultatet like bra om man lager for hånd?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:10   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Mener å ha lest at Bjørken sin pepperkakedeig ble best i test. Mulig jeg så det på Klikk sin nettside.
Har kjøpt Meny sin og har laget en runde. Ble helt fine og gode.
Skal bake en runde til med gutta, det er en luke i kalenderen men husker ikke når. Håper ikke det er i denne uka for den er full av avslutninger...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:19   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg skal uansett opp til Tiller i dag så da kan jeg poppe innom Meny. Er det Menys egen deig, har den noe navn?

Tror ikke de har flere varianter, men mener det står Meny på den.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:12   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Hjemmelaget deig smaker bedre, men kan være litt mer vrien å jobbe med. Det er to år siden sist jeg prøvde å lage pepperkakedeigen selv, men ble uvenner med Shakenda (kokebokforfatteren) underveis. I år har jeg prøvd en ny oppskrift etter å ha prøvekjørt den hos søster, fra Aschehoug sin store kokebok. Hjemmelaget deig skal helst stå 12 timer i kjøleskap før utbaking, sånn at både smør og sirup rekker å bli stivt igjen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:14   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Du trenger ikke kjøkkenmaskin for å lage pepperkakedeig. Selv jeg lager den uten, og det er fort gjort. Men den må ligge et par timer i kjøleskap etterpå. Mine pepperkaker er veldig gode, deigen er myk og lett å jobbe med, og kakene mye penere enn de som er laget av ferdigdeig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:15   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Jeg har enda til gode å få servert gode hjemmelagde pepperkaker, tror jeg - mine egne forsøk inkludert. Det er for tamt, nesten alltid.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:16   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har enda til gode å få servert gode hjemmelagde pepperkaker, tror jeg - mine egne forsøk inkludert. Det er for tamt, nesten alltid.

Derfor mer en doblet jeg kryddermengden da jeg laget min egen oppskrift i fjor.

(Jeg tok utgangspunkt i noen jeg synes var greie nok, reduserte sukker- og melmengden, doblet kryddermengden og hadde i mer smør og fløte. Ble bra!)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:48   #14
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste kjøpte pepperkakedeigen?

150 gram smør smeltes brunt.
1 dl sirup og 150 gr sukker røres inn. Jeg bruker mørk sirup og rørsukker.
1 dl kremfløte når sukkeret har smeltet.
Avkjøles litt før alt resten tilsettes, jeg sikter det for å unngå klumper mens jeg rører. Dette er de barnevennlige kryddermålene. Jeg ønsker det dobbelte.
1/2 ts nellik
1/2 ts ingefær
1/2 ts pepper
2 ts kanel
1 ts bakepulver
400 gr mel

Avkjøles natten over. Er litt hard å komme igang med, men etterhvert lett å kjevle tynn.
175 grader og 10 minutter. Disse blir tynne, mørke, harde og sterke hvis en vil.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no