Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Sier du nei takk til noe søtt selv om du har lyst på?
Ja, alltid. Jeg er veldig flink til det. 6 4,58%
Ja, rimelig ofte iallefall. 33 25,19%
Tja... sånn 50/50 33 25,19%
Nei, jeg klarer liksom ikke la være selv om jeg vet jeg burde 35 26,72%
Hæ? Jeg har ikke tenkt over at man burde si nei til sånt jeg.. 24 18,32%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-14, 13:15   #101
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Men har noen noengang hørt noen kommentere til en overvektig at de ikke burde si ja til kake? Jeg har aldri hørt eller sett noe som er i nærheten en gang. Men kommentarer til slanke mennesker som sier nei til kake, det skjer veldig, veldig ofte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:16   #102
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men har noen noengang hørt noen kommentere til en overvektig at de ikke burde si ja til kake? Jeg har aldri hørt eller sett noe som er i nærheten en gang. Men kommentarer til slanke mennesker som sier nei til kake, det skjer veldig, veldig ofte.

Det er min erfaring også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:19   #103
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Det har du nok heilt rett i, Niobe.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:22   #104
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Trur det Divine tenker på er at det aldri blir reagert i høgt på at nokon seier "Ja, takk" men frykta, blikket, tanken om at andre "tenker sitt"?

I mange slike kakesettinger er det jo alltids noen som på død og liv må kommentere. Ikke i form av "du burde da ikke spise det der", men mer "nei, guuuuri, hvem er det som oooorker så mange kalorier rett etter middag, dah". Da er det ikke mye moro å være den overvektige som har sagt ja til "kaloribomben", altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:22   #105
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Det der med at overvektige "burde" takke nei gjør meg så provosert at jeg faktisk av og til takker ja på pur faen, selv om jeg i grunnen ikke er spesielt glad i kaker og søtt.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:27   #106
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I mange slike kakesettinger er det jo alltids noen som på død og liv må kommentere. Ikke i form av "du burde da ikke spise det der", men mer "nei, guuuuri, hvem er det som oooorker så mange kalorier rett etter middag, dah". Da er det ikke mye moro å være den overvektige som har sagt ja til "kaloribomben", altså.

Klart det ikke er moro. Men det er heller ikke moro å få høre at man selvsagt burde ta seg et kakestykke og ikke være så kjip. "Du kan da ta ETT lite stykke? Et bittelite? Se, jeg kan skjære et liiite stykke til deg! Du kan da spise det? Du har jo ingenting å gå på, du trenger litt fett på kroppen! Vi trenger fett også, vet du!" Og jeg holder fast på at det skjer oftere. Det var ingen som kommenterte hva jeg spiste da jeg var 20 kg tyngre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 13:29   #107
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sier dere av og til et fornuftig "nei takk"?

Det er vel sjelden noen som sier rett ut til en overvektig at de ikke bør ta kake, men det merkes veldig godt at folk ser og tenker sitt, eller snakker om at de må passe linjene. Ikke nødvendigvis ment som et stikk til den overvektige, men det føles jo sånn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no