Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Urtesalt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-14, 17:20   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Urtesalt

Jeg har masse små glass som jeg tenkte lage urtesalt og gi bort til jul...

Jeg har tørkede urter og havsalt, skal det bare blandes og hvilke krydder er fine å bruke?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 17:39   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urtesalt

Jeg har bare lager med ferske urter. Vet ikke hvordan det blir med tørkede, men kjør urter og grovsalt sammen i foodprossessor eller lignende?

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 18:21   #3
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Urtesalt

Har også bare laget med ferske, da kjører man urter og havsalt sammen i blender og tørker i ovn slik at saltet tar smak av urtene.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 18:24   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urtesalt

Hm, det fikk jeg lyst å lage, både til meg selv og til smågaver.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-14, 19:12   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Urtesalt

Jeg har tidligere kjøpt en blanding av grovt salt, pepper og basilikum. Det brukte jeg mye. Ser man får kjøpt med timian også nå.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-14, 08:58   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Urtesalt

Ok, kanskje jeg skal kjøpe inn ferske urter da

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 08:42   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Urtesalt

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har tidligere kjøpt en blanding av grovt salt, pepper og basilikum. Det brukte jeg mye. Ser man får kjøpt med timian også nå.

Ja, har urtesalt her hjemme fra Helios men vil lage selv

Det blir nok med ferske urter tenker jeg, noen som har en god oppskrift.

Gjerne med selleri, gulrot og passende urter

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 08:45   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Urtesalt

Har også tenkt å lage urtesalt til smågaver i år, men har ikke bestemt meg for oppskrift ennå. Det er masse oppskrifter å finne på nett, bl.a. Jamie Oliver sine. Ofte tar man salt og friske urter, sitronskall etc i foodprocessor, og tørker massen i stekeovn før man knuser det igjen. Jeg har laget det et par ganger for lenge siden, men husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-14, 08:50   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Urtesalt

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Har også tenkt å lage urtesalt til smågaver i år, men har ikke bestemt meg for oppskrift ennå. Det er masse oppskrifter å finne på nett, bl.a. Jamie Oliver sine. Ofte tar man salt og friske urter, sitronskall etc i foodprocessor, og tørker massen i stekeovn før man knuser det igjen. Jeg har laget det et par ganger for lenge siden, men husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte.

Ja, prøver å kikke etter noen jeg synes ser bra ut. Tenkte handle inn etterpå

Hadde sett en med selleri, gulrot og urter men finner den selvfølgelig ikke igjen.
Da skal jeg søke på Jamie Oliver sin

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no