Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Om å dra fram gamle innlegg

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 20:01   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Om å dra fram gamle innlegg

For en stund siden var det noen her som var negative til at gamle innlegg ble dratt fram igjen. Når mener du innleggene er for gamle til å bli dratt fram igjen? Hvorfor er det irriterende?

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:08   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Nå husker jeg ikke hvem som har dratt frem gamle tråder eller hva de skrev, så jeg uttaler meg generelt.
Jeg synes det er greit å ta frem gamle tråder om man har noe nytt eller kult å si. Men de gangene noen f.eks drar fram en gammel poll (potet eller pølse?) og svarer "Potet!" eller noe annet kjedelig, da merker jeg meg nicket deres og vurderer å gi dem buksevann på neste FP-treff.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:09   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Esme sa det bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:16   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Men noen tråder fortjener å bli trukket frem igjen minst to ganger i året. Tråden om kjøkkenfadeser for eksempel. *mimre*

  Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:17   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.723
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Det Esme sa.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:18   #6
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Bra svar!
Jeg oppdaga i dag at jeg svarte noe "potetaktig" på en gammel tråd. Til unnskyldning var det ikke jeg som dro den fram

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:18   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Esme sa det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:21   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Bryr meg ikke om innlegget er gammelt eller nytt.
Sjekker verken dato eller nick på hovedinnlegger av tråden.
Jeg leser overskrift, fanger den min oppmerksomhet så klikker jeg inn i den.
Har jeg noe å svare, så gjør jeg det og.

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:28   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Det har vel ofte mer med innholdet, enn alderen på tråden å gjøre.

Om noen har hatt en diskusjon, som gjerne blir personlig er det kanskje ikke noe stort poeng i å dra diskusjonen opp igjen.

Er det mer generelle tråder "hva spiser 3-åringene" osv, så ser jeg absolutt ingen problem med å dra opp gamle tråder.

Er det noen morsomme, klassikere så er det også både vanlig og akseptert slik jeg tolker det.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:32   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg mener det samme som Michayla

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:33   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg ser sjelden på dato.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:34   #12
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.


Om noen har hatt en diskusjon, som gjerne blir personlig er det kanskje ikke noe stort poeng i å dra diskusjonen opp igjen.



I det tilfelle her ville det vært en god ide om hovedinnlegger kunne lagt inn en sperre slik at det ikke var mulig å dra tråden opp igjen. Finnes denne muligheten?

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:35   #13
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Kjære vene. Kvifor i all verda skal ein ikkje kunne dra fram gamle innlegg om ein føler for det?? Viss nokon har laga ein tråd dei ikkje vil ha drege fram att, får dei slette han da.
Det er ikkje irriterande i det heile. Om nokon vil gjere det så set igang. Det er nok av vesentlege ting å irritere seg over her i verda.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:38   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg synes at å rippe opp i gamle konflikter er en mye bedre grunn til å dra fram en tråd enn om man bare skal si "potet".

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:40   #15
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg synes det er litt pussig hvis man drar frem gamle og uaktuelle tråder. Det blir litt som å snakke med fremmende: Det er helt greit hvis de spør om veien, hvis de spør om sexlivet mitt er det mindre greit.

Og sånn er det med tråder også, noen blir ekstra rare å dra frem. Feks tråder hvor man har vitset med avatarer, signaturer etc ser helt skrudd ut i ettertid (når alle har skiftet avatar). Tror bla vi hadde en hvor Miss Norway og ... og ... en eller annen lo av hvor "like" de var. For ikke å snakke om når man drar opp gamle tråder for å fortsette 6 mnd gammel krangling, da er man for langsint!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:42   #16
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg syns det er helt toppers med gamle tråder, særlig om det har vært litt actionionion!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:47   #17
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg syns det er helt toppers med gamle tråder, særlig om det har vært litt actionionion!

Enig med deg.

Selv om jeg kanskje synes det å dra frem gamle tråder bare for å kverulere og krangle kan bli litt unødvendig.

Jeg tror kanskje det ble reagert den gangen det siktes til i hovedinnlegget fordi vedkommende dro frem mange tråder for å komme opp i 100 innlegg totalt. Mener å huske noe slikt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:49   #18
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Til lags åt alle kan ingen gjera...

Om man lager en ny tråd/poll og det er laget noe lignende en gang tidligere får man kanskje et kjapt og kort svar om at "dette er spurt om før: link", og diskusjonen kan dermed ansees som avsluttet eller den dør raskt hen.

Søker man først opp den gamle diskusjonen og svarer i den i stedenfor å lage en ny, er det jammen noen som må klage på det også.

Og jeg gjentar meg selv: Til lags åt alle kan ingen gjera!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 08-04-08 kl 20:51. Årsak: tttttttt
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:49   #19
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Jeg synes det kan være morsomt med gamle tråder. Men om det er bare for å stemme "potet", kan man la det være. Det var en eller annen nykommer for noen uker siden som dro opp en haug gamle tråder bare for å få opp innleggsnummeret sitt og nærme seg medlemssalongen, det synes jeg bare var teit. Ellers virker det som om flere svarer i gamle tråder uten å se at de er gamle. Men hvordan foregår det, egentlig? Må man ikke leite ganske godt/søke bevisst for å finne tråder fra over et år tilbake?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:54   #20
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å dra fram gamle innlegg

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Ellers virker det som om flere svarer i gamle tråder uten å se at de er gamle. Men hvordan foregår det, egentlig? Må man ikke leite ganske godt/søke bevisst for å finne tråder fra over et år tilbake?

Hvis du ikke bruker "uleste innlegg", men går direkte på underforumene er det flere som ikke har så stor trafikk. Et par sider tilbake, en interessant overskrift, så er diskusjonen på track. (Selv har jeg sluttet å lese på den måten, jeg forholder meg kun til underforum når jeg poster, ikke når jeg leser.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
meelopers, potet


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no