Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 14:04   #21
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Harriet Vane: Synes ikke den var så verst jeg. Litt overkill med pynt, men gjennomført og fine farger.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:07   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

De var altså så vanskapte, de blomstene.
Jeg fatter ikke at folk får til sånt:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:08   #23
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jaja, det er ingenting å si på innsatsen ihvertfall.

Jeg mistenker at mitt dårlige pyntelag på kaker har å gjøre med uvilje mot å øve på noe før gjennomføring. "Det får gå som det går" er et motto som er strålende i 90 % av tilfellene. Og når det kommer til kakepynting er ikke risikoen så stor med tanke på verdier, liv og helse.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:09   #24
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

De var altså så vanskapte, de blomstene.
Jeg fatter ikke at folk får til sånt:

Det er slik jeg tror jeg får det til når jeg starter ... Den troen går raskt over når kaka er ute av forma og det er tid for pynting.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:09   #25
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg ler så jeg griner av kaka til HI her. Ubetalelig! Seigmannmassakren min er rent uskyldig i forhold.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:09   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Her er mitt siste verk:

All pynten i den store pynteboksen gikk med, ja.

Siden jeg anonymiserte litt, så kommer det ikke frem hvor skjeve bokstavene er og hvor skjevt navnet står på kaken. Dere får se det for dere.

Jeg måtte se på den tre ganger for å skjønne at det kule, psykedeliske mønsteret i midten ikke var der på originalen. Også jeg som syntes den var så stilig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:10   #27
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg måtte se på den tre ganger for å skjønne at det kule, psykedeliske mønsteret i midten ikke var der på originalen. Også jeg som syntes den var så stilig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:11   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg måtte se på den tre ganger for å skjønne at det kule, psykedeliske mønsteret i midten ikke var der på originalen. Også jeg som syntes den var så stilig.

Jeg kunne heller ikke helt forstå hvorfor det stod BRA med skikkelig rare bokstaver. Takk for oppklaringen!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:12   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Det er viktig å bruke FLOTT-fett som drysses med hvetemel i formen før man tar den ut, har jeg lært. Og man må forgudsskyld ikke finne på å bruke olje eller smør eller noe sånt VANLIG.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:14   #30
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er viktig å bruke FLOTT-fett som drysses med hvetemel i formen før man tar den ut, har jeg lært. Og man må forgudsskyld ikke finne på å bruke olje eller smør eller noe sånt VANLIG.

Takk for tipset. Da kanskje jeg skal prøve meg på bamsekaka igjen. Går det ikke bra, så har jeg nok et bidrag her

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:14   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Nå skulle jeg vist frem bildet av sjørøverskuta Den Sprukne Holk, men jeg finner ikke igjen bildet av den. Det var litt av ei skute, for å si det sånn. Pyntet til trengsel, for å skjule diverse skavanker. Å få på sjokoladeglasur er et faens prosjekt - unnskyld språket - og jeg gjør det aaaaldri igjen.

  Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:17   #32
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Herlig tråd - kunne bidratt, men har ingen bilder dessverre....

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:18   #33
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg ler så jeg griner av kaka til HI her. Ubetalelig! Seigmannmassakren min er rent uskyldig i forhold.

Jeg aner at vi to har bidratt til økt "lattermengde" i Norge i dag.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:19   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Åhh, har jeg bilder av båtkaka jeg laget til Knerten? det var liksom... vel, minst 15 grader for varmt, så den stive glasuren begynte å renne.... og da begynte algene å gli... Jeg endte opp med å stappe hele greia å kjøleksapet, og pynte den inni der med åpen dør utpå kvelden, men det ble ikke akkurat et bra resultat, og vi snakker også her om seigmenn som... vek, de sto ikke like fint på geledd som de gjorde opprinnelig, innen servering i alle fall...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:20   #35
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Åhh, har jeg bilder av båtkaka jeg laget til Knerten? det var liksom... vel, minst 15 grader for varmt, så den stive glasuren begynte å renne.... og da begynte algene å gli... Jeg endte opp med å stappe hele greia å kjøleksapet, og pynte den inni der med åpen dør utpå kvelden, men det ble ikke akkurat et bra resultat, og vi snakker også her om seigmenn som... vek, de sto ikke like fint på geledd som de gjorde opprinnelig, innen servering i alle fall...

Ser det levende for meg!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:23   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Vi kan jo være glad for at Knerten ble to år, og superhappy for "sokkoladekake", så han brydde seg ikke helt om at det ikke så så lekkert ut. Men noe sier meg at enhver form for kake som krever stiv glasur blir noe lettere å lage til Mikro, som har bursdag i en antatt kjøligere måned enn Knerten... Jeg får øve meg på stilige kaker innen vi kommer til en bursdag hvor det faktsik kommer gjester (altså, "fremmede gjester", denne mindre lekre båtkaka var det bare mine foreldre og min bestemor som så... Tenker med gru på barneselskap, og mødrene til barnas venner...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:27   #37
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Begge guttene mine skal feire bursdagene sine neste uke. Jeg ser muffins i krystallkula.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:28   #38
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Begge guttene mine skal feire bursdagene sine neste uke. Jeg ser muffins i krystallkula.

Jeg har prestert en del absurd stygge muffins også, for den del...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:33   #39
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg synes muffins er ubeskrivelig vanskelig. Både å få gode og pene. Kakene blir i det minste ofte veldig gode.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:35   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Bidrar:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Mobilbilder 049.jpg (167,2 KB, 670 visninger)
__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no