Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Redigering av bilder

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-12, 10:59   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Redigering av bilder

Redigerer du bildene dine?

Hvis du gjør det, hva bruker du?

Hvilken rekkefølge anbefales? Det jeg er mest usikker på, er om jeg bør ta Unsharp Mask først eller sist i editeringen.

Jeg har brukt å laste opp i Photoshop, og så kjøre Unsharp Mask med de verdiene Scott Kelby anbefaler. I ekstreme tilfeller hvor et bilde er blurret, men jeg vil prøve å bruke det pga motivet, High Pass blendet med Pin Light.

Så curves, jeg bruker gjerne en moderat S-kurve. I det siste har jeg begynt med New Adjustment Layer istedenfor å jobbe rett på bildet.

Levels er jeg ikke helt trygg på. Jeg har prøvd å søke på¨nettet og brukt de fremgangsmåter jeg skjønner.

Å få konvertert en bilde til Svart/hvitt sliter jeg med. Selv om jeg prøver Channel Mixer, så synes jeg det mangler spenst.

Jeg beskjærer nesten alle bilder for å komme tettere på motivet.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 19:00   #2
kakklanes
Diabetesspl
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
Innlegg: 63
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Redigering av bilder

Hei, jeg bruker photoshop elements, og kjører alltid unshap mask sist...... vet egentlig ikke hvorfor jeg gjør det egentlig, men det har alltid vært sånn at jeg kjører det til slutt, etter at jeg ev. har korrigert levels, lys/skygge og Hue.

kakklanes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:52   #3
Arne-Arne
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Redigering av bilder

Jeg bruker Phoshop Elements. Kan varmt anbefale opplærings-DVD i Elements 9 og 10 fra moderkeppet.se. Kan kjøpes hos Japan Photo. Den er verdt hver eneste krone.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no