Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokoladepålegg ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 21:36   #21
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ikke det at de serverer boller og saft en gang i året (?) nødvendigvis trenger å bety at de ikke fokuserer på sunt kosthold.

Absolutt ikke. F.eks. ble det etter avstemming på foreldremøte vedtatt at man ikke skal ha med kake e.l. på bursdager. Så det er fokus på dette, og det synes jeg er veldig bra. Jeg synes bare det var litt komisk å se de to setningen rett etter hverandre. Hadde de kommet på hver sin lapp så hadde jeg ikke humret.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 07:08   #22
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Snuppa skal ha påskelunsj på fredag og må ta med et pålegg. På lappen står det: "ikke noe søtt, vi fokuserer på sunt kosthold." På linja under står det: "lesestund på torsdag, barna får boller og saft." Så SÅ strengt er det kanskje ikke. Snuppa ville så gjerne ha med mitt hjemmelagde sjokoladepålegg (kokosolje, litt kakaopulver og honning). Jeg tenkte først at det er jo søtt og ikke innafor. Men etter å ha lest om saft og boller så ble jeg litt i tvil om det kanskje er ok likevel. Hva synes dere?

Jeg ville synes det vært fint å ha med, kommer det i embalasje som det står hjemmelaget sjokopålegg og hvilke 3 ingredienser som er... MEN det er vel på grensa når det står ikke noe søtt, men da utgår jo også syltetøy, brunost ol også i min mening. Vi har aldri sjokopålegg her hjemme, har prøvd med hjemmelaget men det vil han ikke ha - men kan prøve din variant

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 07:54   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Jeg ville ikke tatt med sjokoladepålegg, og skjønner ikke hva boller og saft dagen før har med saken å gjøre. Det er jo et helt annet arrangement?

Storebror skal ha med gulost og paprika. Vi velger selv, men det skal være noe gult .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 07:55   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Jeg synes også uansett at signaleffekten overfor et barn er dårlig hvis man ser at det står "ikke noe søtt", for så å sende med sjokoladepålegg fordi man som voksen "oppfatter at det ikke er så nøye likevel".

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 08:37   #25
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

MEN det er vel på grensa når det står ikke noe søtt, men da utgår jo også syltetøy, brunost ol også i min mening.

Ja når definisjonen er "søtt" så mener jeg at slike pålegg også utgår. Snuppa ville ha med seg karbonader og agurk istedet, det skal hun få.

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Vi har aldri sjokopålegg her hjemme, har prøvd med hjemmelaget men det vil han ikke ha - men kan prøve din variant

Vel, kan ikke garantere at det blir suksess. Det smaker ikke sjokoladepålegg slik folk flest forventer at det skal smake og har ikke så kraftig søtsmak (det blir ca 1/4 - 1/2 ts honning pr skive tenker jeg, litt avhengig av hvor tykt du smører på). Det er bare ett av mine tre barn som vil ha det.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 12:35   #26
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg ok?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Ja når definisjonen er "søtt" så mener jeg at slike pålegg også utgår. Snuppa ville ha med seg karbonader og agurk istedet, det skal hun få.



Vel, kan ikke garantere at det blir suksess. Det smaker ikke sjokoladepålegg slik folk flest forventer at det skal smake og har ikke så kraftig søtsmak (det blir ca 1/4 - 1/2 ts honning pr skive tenker jeg, litt avhengig av hvor tykt du smører på). Det er bare ett av mine tre barn som vil ha det.

Antageligvis vil han ikke ha det heller, prøvd med 2-3 typer uten sukker, og hjemmelagde... så blir nok bare til at vi ikke har sjokoladepålegg og det er jo helt greit Han spiser nugatti og sånn kliss hos sin far så det holder i massevis, eller i overkant av massevis for min del.
karbonader og agurk er veldig godt da, bra dere fant noe annet så slipper man å trosse noen "regler"

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no