Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så flotte kaker ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 19:14   #81
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har vel vist fram bananmuffinsene mine en gang før:


Ellers har jeg en fin serie fra den gangen vi kjøpte brødbakemaskin:








Men vi ga oss ikke, og nå har vi fått til fine brød i over tre år.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:14   #82
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dette er jo ikke en kake da, det er gelé-

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kake.jpg (59,4 KB, 405 visninger)
Filtype: jpg akke2.jpg (54,4 KB, 198 visninger)
__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:14   #83
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Ja, det skal forestille et tog med mye last.

Haha, se mariakjeksen inni der som fungerte som lim.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 16-06-11 kl 19:26.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:16   #84
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Ler så jeg har vondt i magen
Herlig tråd!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:23   #85
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde store planer om at dette skulle bli en perfekt Ole Brumm. Det var merkelig nok et eller annet som skjedde.

Gutten min syntes den var kul fordi den var en skummel Ole Brumm.

Hehe, jeg fikk assosiasjoner til coveret på den nyeste Nesbø-boka!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:23   #86
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Det dere ler og humrer av er stort sett mye penere og bedre enn det jeg kunne fått til. Jeg får ikke en gang toro ferdigmix til å bli bra.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:24   #87
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

For en herlig tråd.

Neste gang jeg baker skal jeg ta bilde istedet for å irritere meg grønn over hvor dårlig jeg er. Det gjorde også godt å se at det er fler av oss.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:25   #88
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det dere ler og humrer av er stort sett mye penere og bedre enn det jeg kunne fått til. Jeg får ikke en gang toro ferdigmix til å bli bra.


Se bare hva jeg fikk til med ferdig gelé!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:48   #89
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...


Mye herlig her ja, at jeg ikke tenkte på å ta bilde av ostekaken som gledelig delte geleen sin med alle de 6 hyllene nedover i kjøleskapet. Nå har jeg lært da, jeg setter alltid kaka inn på nederste hylle.

Det er den skumleste Ole Brumm jeg noen gang har sett.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:50   #90
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Jeg har ledd sånn at tårene trillet og storebror lurte på om jeg var lei meg.

Fantastisk tråd

Selv har jeg innsett at pynting ikke er min greie så jeg holder meg til nonstop og seigmenn på sjokoladekakene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:58   #91
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fantastisk - synd jeg ikke tok bilde av mitt seneste "mesterverk". En murer ville vært stolt...

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:04   #92
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.918
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Fantastiske bilder.

Til lillesøsters bursdag skulle jeg lage "skummel" gele. Tanken var at det skulle være godterikrokodiller og edderkopper i geleen. Problemet var at godteriet "smeltet" i geleen, og den ble bare grumsete og ekkel. Den var jo forsåvidt ganske skummel da, bare ikke slik jeg hadde tenkt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:11   #93
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Sjuggerpløm. Kaka din var jo ok den.
Her hadde jeg en meget dårlig dag. Skyldte på min dengang 4 åring som riktignok hjalp litt til men skylden var min og bare min.

Jeg dævver!

Den kaka var virkelig interessant

Fantastisk tråd! Med mitt temperament havner dessverre de mislykkede kakene i søpla lenge før jeg rekker å tenke at det kanskje kan være mulig å le av de ved en senere anleding

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:17   #94
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

De rosa hundebæsjene var dagens
Angrer virkelig på alt jeg har kastet i søpla uten å ta bilde.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:39   #95
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dette er ikke kaker da (best å presisere i en slik tråd...) men kanskje jeg kan bidra med dagens rundstykker? Prøvde å kaldheve for første gang og alle som skryter av kaldheving...har vel ikke gjort det på min måte?


Det ble unike, ikke-pene rundstykker, alle forskjellige i størrelse men fellesnevneren var høyden. Eller mangel derav. De ble paddeflate.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1527.jpg (191,0 KB, 203 visninger)
Filtype: jpg 1529.jpg (183,8 KB, 113 visninger)
Filtype: jpg 1525.jpg (25,0 KB, 71 visninger)
Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:58   #96
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Godt å se at noen er på mitt nivå

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:01   #97
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Har dessverre ikke bilder av 30-års kaka mi.

Når jeg skulle dele den for å ha krem mellom, så gikk den i tusen biter som jeg måtte pusle sammen igjen... Tenkte at det gjør ingenting fordi den skal ha sjokoladelokk... Men sjokolade-"lokket" sank ned i alle hullene og forsvant. Så skulle det være noe kremgreier på toppen, som på ingen måte dekket elendigheten. Den overgikk glatt alle kakene i tråden her - garantert! Den så ut som om den var mista i gølvet og prøvd å lappe sammen igjen.

Tenkte at jeg kan jo i det minste ta den med hjem til min mor, kanskje vi kan smake på den før vi kaster den... det var tross alt litt jobb. Og dagen etter var den borte, da hadde hun gitt den bort til min søster som hadde gjester og nok trengte en kake Det var 30-års presang det! Takk mamma

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:04   #98
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dere som liker denne tråden bør forresten søke opp tråden om matblundere, den er hysterisk morsom og kan godt få en reprise.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:11   #99
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Dette var en DEILIG tråd! Jeg føler meg plutselig ikke helt alene som bakekatastrofemester.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:13   #100
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så flotte kaker ...

Hvem var det som fikk den fantastiske dåpskaka?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
besteste kaketråden, veltet gris


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no