Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Enkelt og greit kompaktkamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-12, 19:11   #1
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Enkelt og greit kompaktkamera?

Kameraet vi har nå (Canon Digital Ixus 970 IS) bruker så lang tid fra man trykker ned utløserknappen til bildet tas at det er helt håpløst å ta øyeblikksbilder.
Jeg er ute etter et kamera som er lite (jeg er håpløs på å ta med meg kamera, et som er lite og lett å ta med gjør etter vår erfaring at det blir tatt flere bilder), tar bilde umiddelbart når man trykker på utløseren og tar fine bilder. Dessuten bør det helst være noenlunde rimelig.
Jeg har kikket litt på Samsung ST66 og ST88 og Nikon Coolpix S3300.
Noen som har erfaring med en eller flere av disse, eller som kan anbefale noe annet?

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:58   #2
Arne-Arne
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelt og greit kompaktkamera?

Det kameraet bruker tid på når du trykker på utløserknappen, er fokuseringen. Jeg er ingen kameraekspert, men tror kanskje de fleste kompaktkameraer har dette problemet. Jeg gikk over til speilreflekskamera, og det var noe helt annet. Da kan jeg ta bilder før det hele er over. Speilreflekskameraer blir jo store, men det har kommet en del hybridkameraer som kanskje kan være løsningen for deg.

  Svar med sitat
Svar

Emneord
kompaktkamera


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no