Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-17, 20:38   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg er på min tredje Garminklokke og er superfornøyd. Jeg har byttet av rene snobbegrunner, ikke fordi klokkene har røket. Jeg syns brukervennligheten er god, synkonisering med app likeså. Og jeg elsker løpenerdingen man kan gjøre når man bruker pulsbelte.

Her kan jeg bare signere 100%

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-17, 21:14   #22
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hysj! Jeg var endelig så fornøyd over at jeg hadde klart å bestemme meg, og Fenix 5s kan jeg ikke forsvare økonomisk foreløpig. Det blir ca 4000 for FR735xt og belte, og det holder for meg.

Jeg trodde jeg ikke hadde så tynne håndledd, men målte nå, og de er i underkant av 15 cm, så det blir spennende å se om det føles som å ha en tallerken på håndleddet. M400 er ikke like bred, men for tykk, så det blir godt å bli kvitt den.

Fant du ut av hva som skiller 735xt + belte fra 5S + belte?
Jeg lurer på om det er annet enn utseendet, altså hvilken funksjonalitet ligger i klokka som gjorde at du valgte 735xt. Enig med deg i at det er dyrt, jeg skulle jo bare løpe liksom...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-17, 08:24   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Fant du ut av hva som skiller 735xt + belte fra 5S + belte?
Jeg lurer på om det er annet enn utseendet, altså hvilken funksjonalitet ligger i klokka som gjorde at du valgte 735xt. Enig med deg i at det er dyrt, jeg skulle jo bare løpe liksom...

For min del var det prisforskjellen som avgjorde saken, men jeg nøler fortsatt, så jeg er glad for angrefristen man har ved netthandel. Ellers har vel Fenix 5 barometrisk høydemeter i stedet for gps-basert, og wifi.

Jeg klarer ikke å bestemme meg! 5 ER for dyr for meg, men jeg vil ha en klokke jeg trives med, så da vurderer jeg nesten å bruke opp Polar-klokka først... (ekte i-landsproblem).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 04-08-17 kl 11:11.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-17, 15:52   #24
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Nettbutikken satte ned prisen på FR 735 med 900 kroner rett etter at jeg hadde bestilt, og også et par hundrelapper på pulsbeltet, og da ble jeg så sur at jeg returnerer hele pakken. Så jeg er fortsatt uten ny pulsklokke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 16:19   #25
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Drar opp denne, da det ser ut til at min kjære Forerunner 620 har begynt å trøble Den restarter helt uten videre (typisk midt i et intervall), samt at GPS'en virker til å tulle - løpeturene mine blir kortere enn de var føre (eksakt samme rute måles til å være kortere). Så hva vil jeg ha? Ser på 935 og Fenix 5s, men de er så himla dyre Er det verdt å bruke 5000 på en treningsklokke (har epleklokke jeg bruker til vanlig)?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 17:10   #26
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Jeg returnerte Garmin-klokka og kjøpte Suunto Spartan Sport (med pulsbelte) i stedet fordi den virket mer solid og penere. Men ironisk nok har jeg vært syk sånn cirka fra jeg mottok den, så den har ikke blitt hardtestet. Men den har vært med på litt løpeturer og fjellturer, og førsteinntrykket er i hvert fall bra, og jeg liker pulsbeltet bedre enn det jeg hadde på Polarklokka både fordi selve beltet virker mer solid, og fordi senderen er mindre og nettere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 18:17   #27
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Drar opp denne, da det ser ut til at min kjære Forerunner 620 har begynt å trøble Den restarter helt uten videre (typisk midt i et intervall), samt at GPS'en virker til å tulle - løpeturene mine blir kortere enn de var føre (eksakt samme rute måles til å være kortere). Så hva vil jeg ha? Ser på 935 og Fenix 5s, men de er så himla dyre Er det verdt å bruke 5000 på en treningsklokke (har epleklokke jeg bruker til vanlig)?

Jeg har Fenix5S og elsker den. Bruker den både til hverdagsklokke og trening og skifter reimer etter bruk. Skinn til hverdags og ulike knæsje farger til trening. Hvis du kun skal bruke den til trening, kan du jo gå for 935. Det er plastversjonen av Fenix5. De er dyre, men for min del er det verdt det. Vil du ha noe rimeligere, kan du sikkert få 735 noe billigere vil jeg tro.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 19:43   #28
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

XXL har satt ned prisen på 5S fra 6190 til 4990. Fortsatt mye penger da.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 21:10   #29
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Ja, jeg synes at 5000 er mye for en treningsklokke, men men det høres jo ut som om det er verdt det

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 19:17   #30
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Drar opp denne. Jeg vurderer å kjøpe meg Fenix 5. Tror kanskje 5S blir for spinkelt for meg (men skal selvfølelig prøve for å se). Nå har jo imidlertid Fenixx 5(S/X) kommet i ny utgave (plus), og da begynner det å bli fryktelig dyrt, synes jeg.

Trenger jeg plus? Og trenger jeg sapphire-glass? Jeg klarer slettes ikke å bestemme meg.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 20:59   #31
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Drar opp denne. Jeg vurderer å kjøpe meg Fenix 5. Tror kanskje 5S blir for spinkelt for meg (men skal selvfølelig prøve for å se). Nå har jo imidlertid Fenixx 5(S/X) kommet i ny utgave (plus), og da begynner det å bli fryktelig dyrt, synes jeg.

Trenger jeg plus? Og trenger jeg sapphire-glass? Jeg klarer slettes ikke å bestemme meg.

Hva ligger i plus-utgaven da? Så vidt jeg kan se har plus støtte for trådløs betaling og blåtannoverføring av musikk. Har ikke savnet noen av delene på min 5S. De klokkene med pulsmåler på håndleddet har vel sapphire-glass. De er mer motstandsdyktige, men om du ikke veiver så mye rundt har det kanskje ikke så mye å si?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 21:33   #32
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg er på min tredje Garminklokke og er superfornøyd. Jeg har byttet av rene snobbegrunner, ikke fordi klokkene har røket. Jeg syns brukervennligheten er god, synkonisering med app likeså. Og jeg elsker løpenerdingen man kan gjøre når man bruker pulsbelte.

Her er jeg også. Er nok på min fjerde nå tenker jeg. Jeg gikk for Fenix 5s, da jeg syntes den var finest (av Garmin klokkene).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 21:34   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Her er jeg også. Er nok på min fjerde nå tenker jeg. Jeg gikk for Fenix 5s, da jeg syntes den var finest (av Garmin klokkene).

Og nå ser jeg at det er en gammel tråd....Fortsatt godt fornøyd med 5S

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 23:44   #34
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Drar opp denne. Jeg vurderer å kjøpe meg Fenix 5. Tror kanskje 5S blir for spinkelt for meg (men skal selvfølelig prøve for å se). Nå har jo imidlertid Fenixx 5(S/X) kommet i ny utgave (plus), og da begynner det å bli fryktelig dyrt, synes jeg.

Trenger jeg plus? Og trenger jeg sapphire-glass? Jeg klarer slettes ikke å bestemme meg.

Du trenger Sapphire glass Genialt med klokker som tåler å brukes uten å bli ripete. Du klatrer jo

Jeg må innrømme at jeg «måtte» skifte fra 5S Sapphire til 5S Plus Sapphire. Nå som Garmin og Spotify endelig er blitt venner har jeg fått all treningsmusikk inn på klokka. Dermed er mobilen overflødig på løpeøkter!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 00:00   #35
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Jeg endte jo med Suunto, men er mellomfornøyd med klokka, og synes den er lite brukervennlig, beltet kommuniserer ikke med tredemøllene på senteret, og nå har i tillegg pulssensoren begynt å svikte etter ett år. Kundeservice er på saken, så vi får se, men det blir nok Garmin neste gang jeg kan forsvare et klokkekjøp.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 09:33   #36
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg endte jo med Suunto, men er mellomfornøyd med klokka, og synes den er lite brukervennlig, beltet kommuniserer ikke med tredemøllene på senteret, og nå har i tillegg pulssensoren begynt å svikte etter ett år. Kundeservice er på saken, så vi får se, men det blir nok Garmin neste gang jeg kan forsvare et klokkekjøp.

Suunto er for fjellfolk, Garmin er klokka for løpere har vi konkludert med («vi» er i dette tilfellet treningsvenner av meg). Suunto er ikke brukervennlig for løpere. Da jeg kjøpte Fenix5S Plus den dagen den kom ut i sommer, solgte jeg 5Sen til en venninne som hadde gitt opp Suunto. Hun er storfornøyd med Garminklokka hun overtok etter meg.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 09:50   #37
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Du trenger Sapphire glass Genialt med klokker som tåler å brukes uten å bli ripete. Du klatrer jo

Jeg må innrømme at jeg «måtte» skifte fra 5S Sapphire til 5S Plus Sapphire. Nå som Garmin og Spotify endelig er blitt venner har jeg fått all treningsmusikk inn på klokka. Dermed er mobilen overflødig på løpeøkter!

Snakker den kun med Spotify, eller kan man legge inn andre ting også, som f.eks podcaster? Jeg hører mye på pods på langturene mine, musikk bruker jeg stort sett kun når jeg trener intervall og på mølla. Og så er vel planen at man etterhvert skal kunne streame rett inn på klokka også etterhvert, uavhengig av plattform? Slik jeg forstår det er ikke det helt på plass ennå?

Godt poeng mht. glass. Nå tar jeg stort sett av meg klokka når jeg klatrer (iallefall ute), men det er jo kjekt å slippe å tenke så mye på oppriping.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 09:52   #38
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Suunto er for fjellfolk, Garmin er klokka for løpere har vi konkludert med («vi» er i dette tilfellet treningsvenner av meg). Suunto er ikke brukervennlig for løpere. Da jeg kjøpte Fenix5S Plus den dagen den kom ut i sommer, solgte jeg 5Sen til en venninne som hadde gitt opp Suunto. Hun er storfornøyd med Garminklokka hun overtok etter meg.

Det burde jeg visst for ett år siden. Suuntoen viser for eksempel ikke hastighet underveis før man har synket mot appen, og brukervennligheten til menyer osv er ikke imponerende. Klokka er fin å se på, men det stopper litt der for min del, så jeg endte opp med å bruke den gamle Polarklokka til den plutselig nektet å motta lading.

Hvordan er Garmin-klokkene når det gjelder pulsmåling på håndleddet? Jeg valgte bevisst klokke med belte sist fordi jeg gjerne løper intervaller, og jobber med å holde meg innenfor de riktige pulssonene, og ryktene sier at håndleddsmåling ikke alltid klarer å takle raske endringer i puls.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 10-10-18 kl 10:00.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 12:35   #39
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvordan er Garmin-klokkene når det gjelder pulsmåling på håndleddet? Jeg valgte bevisst klokke med belte sist fordi jeg gjerne løper intervaller, og jobber med å holde meg innenfor de riktige pulssonene, og ryktene sier at håndleddsmåling ikke alltid klarer å takle raske endringer i puls.

Ubrukelig!! Du må ha pulsbelte i tillegg, i alle fall på intervalltrening. På rolige økter og i idretter med lite humping fungerer det litt bedre, men fortsatt forsinket pulsregistrering ift pulsbeltet. Funker bra til måling av puls resten av døgnet når du ikke trener da

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 12:41   #40
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valgets kval: Garmin eller Suunto?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Snakker den kun med Spotify, eller kan man legge inn andre ting også, som f.eks podcaster? Jeg hører mye på pods på langturene mine, musikk bruker jeg stort sett kun når jeg trener intervall og på mølla. Og så er vel planen at man etterhvert skal kunne streame rett inn på klokka også etterhvert, uavhengig av plattform? Slik jeg forstår det er ikke det helt på plass ennå?

Godt poeng mht. glass. Nå tar jeg stort sett av meg klokka når jeg klatrer (iallefall ute), men det er jo kjekt å slippe å tenke så mye på oppriping.

Du kan legge inn podkaster via Spotify. Jeg har ikke prøvd det, men en venninne av meg fortalte at hun hadde lastet opp podkaster slik.
Såvidt jeg har skjønt kan man ikke streame rett inn på klokka, nei. Da hadde man jo kunne unngått hele Spotify-problemet (de var visst mye trøbbel å få til avtale med dem.)

Safirglass på klokker er guds gave til den aktive kvinne

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no