Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du i rute til jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-17, 00:56   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg må skru ned mine egne forventninger til jul til neste år. Ikke fordi jeg styrer så mye, men fordi det skal så innmari lite til før jeg blir supersentimental, savner familie nordpå og blir lei meg når ungene krangler og dagene er lite glansbildeaktige. Det er litt ensomt når vi ikke har familie i omegn, og når ungdommene helst vil sove og game, blir det liksom bare minsten, mannen og meg. Andre sukker henført og syns det høres sååå delig ut, istedenfor juleselskaper dag ut og dag inn, men jeg syns nå det hadde vært trivelig med et besøk eller to. Mål for jula 2018 er altså å innse at det bare er sånn, og ikke gå med klump i halsen og tårer i øynene hele andre juledag.

Åh, som jeg kjenner meg igjen.

Bare at jeg tror jeg har kommet litt lenger, sånn at jeg ikke kjenner på den følelsen lenger. At familie er langt unna (eller ikke helt klare for juleselskapeligheter ... for det skjer visst også), får man leve med. Og så heller forsone seg med at det som fremstilles som «den beste julefeiringen» i sosiale medier ikke er noe som skjer i min sfære.

Da blir det litt lettere å leve med mistilfreds preteen (veldig snart tenåring helt på ordentlig), og ektemann med noe urealistiske forventninger til høytiden. Heldigvis har jeg fremdeles 10-åringen som synes jula er helt magisk ... det hjelper, altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 10:19   #82
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg kjenner meg også igjen, Ming. Riktignok har vi moren min her og et par familiebesøk i julen, men det er aller mest tid hjemme, og med et barn som nok egner seg best til hverdagsliv og rutiner, og et som synes mye er kjeeedelig og helst vil være hos venninner, pluss ganske kjipt utevær blir det lange dager og absolutt ikke idyll. De har det nok jevnt over fint, men jeg kjenner at jeg må dempe mine forventninger om at det skal være så koselig med lang juleferie og alt det der. Akkurat nå virker jul i Syden forlokkende neste år... Men vi får se.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 11:23   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Syden, ja, men barna nekter. Jeg har hatt fri hele romjulen, alt skulle være så fint, men det har blitt litt krangling og surmuling over at de måååå spise hos mormor i dag igjen (juledagene). Det er den familien vi har her. Advent og desember så vi så frem til, men vi gjorde færre ting enn vi pleide fordi ungene ikke ville. Merker de blir større. Tross dette synes jeg julen har vært fin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 14:57   #84
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg presser igjennom besøk hos besteforeldre, sier rett ut at nå skal vi dit og vi må ta vare på de mens de enda er her. PS4 kan dere spille anytime. Det gjelder hele året forresten og ikke bare i julen. Når vi pyntet peppperkakehus pyntet ene et tak og gikk tilbake å spilte, da sa jeg at det blir bare halvferdig pynta juletre for jeg skal se på nett når halve er pyntet, da kom han å pyntet pepperkakehuset ferdig.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 20:38   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Mine må og være med på besøk og de koste seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 21:29   #86
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Ja helt utrolig hvor de kan surmule for de må være med på noe og så stor koser de seg og så neste gang er det først like mye surmuling og så stor koser de seg igjen

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 21:56   #87
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Foreløpig elsker min 10-åring å reise til mormor og morfar (ca 2timers reise fra oss). 15-åringen må overtales med list, men foreløpig har det gått rimelig bra.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-18, 00:05   #88
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Klem til deg Ming! Hva med å ta alle med på tur 1. juledag, ha pinnekjøttrester eller ribberester som dere varmer på bål? Er det noen venner dere kan invitere 1. juledag ?

Vi gjør ting sammen, altså. Jeg sitter ikke og sturer. Vi har bygd snøborg, vært på aketur, gått på skøyter, vært på kino, vært på bowling osv. Og vi har tidligere år invitert vennefamilier på besøk, men som sagt, de har ikke tilsvarende behov, siden de har mer enn nok selskaper allerede.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no