Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juleforberedelser

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 16:29   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juleforberedelser

Litt tidlig for noen kanskje, men i år skal jeg prøve å være tidlig ute.

Noen som har en oversikt over alt de gjør til jul?
Helt detaljert.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 16:41   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Kjøper gaver. Vi feirer ikke hjemme, så det er ikke stort annet jeg gjør.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:03   #3
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser

Kjøper selvsagt gaver.

Noen detaljert lista kan jeg ikke gi, men vasker huset gjerne litt ekstra til jul.
Men tak og vegger blir ikke tatt (eller det ble det på stua i fjor, men da var det lenge siden sist)
Vinduene blir vasket når jeg bytter gardiner til jul. Noe som gjerne er i begynnelsen av desember. Det gjelder for stue, kjøkken og do.
(i år får doen og kjøkkenet nye julegardiner)

Rommene til ungene blir rensket godt op i til jul.
Ødelagte og ureparerbare ting blir kastet, og brukbare ting som ikke lekes med i det hele tatt pakkes vekk (noe til Bruktmarkedet på Kløfta og andre ting blir satt fram igjen senere)
(dette blir gjort et par ganger i året da)

Kakebakst er ikkehelt min greie, men pepperkaker blir laget sammen med ungene. Noen år blir det også pepperkakehus.
Ellers lager jeg gjern havreflarn og krumkaker får jeg fra mamma.

Jeg stresser lite til jul. Julaften kommer jo uansett, men prøver i allefall å ha ryddet i hele huset. 1.etasje er vasket litt ekstra, men ikke nødvendigvis underetasjen.
Mye fordi vi er hjemme på Julaften.
Med 3 unger synes jeg det er mye mer pes å dra bort en å ha det her hjemme.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:07   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Tusen takk. Flere??

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:16   #5
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

I korte trekk:

Kjøpe/lage julegaver
Lage og sende julekort
Bake litt sammen med ungene
Rydde og vaske som til en ”vanlig helg” ( i den grad jeg nødvendigvis vasker til helgen)
Ta fram det lille vi har av julepynt
Adventskalender til ungene, samt adventsstjerne
Avholde så mange juleselskaper som vi rekker

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:17   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Min kalender ser foreløpig slik ut. Mangler endel enda.
Fant en feil også. Pynter ikke til advent før kvelden før søndag altså.

Vedlagte filer
Filtype: doc juleforberedelser2006.doc (32,5 KB, 30 visninger)
__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:35   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Wow, snakk om å ha orden i sysakene!

Vi har aldri feiret jul hjemme, og i år blir første gang med tre og hele pakka. Så jeg vet ikke helt hva vi gjør.

Ellers har juleforberedelsene gått ut på å kjøpe gaver, that's it. Har pyntet med litt glitter, lysende snømenn og lysranker her og der, men ikke hele pakka med å bytte gardiner, sette opp tre, henge opp krans osv.

Også har vi pleid å lage egne julekort. Et år i en glitterpyntet tikibar med bloody mary's, året før jeg ble gravid som Adams Family. I år må vi føre tradisjonen videre, de to foregående årene har vi vært for slitne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:36   #8
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleforberedelser

Jeg storkoser meg med juleforberedelser - har så vidt begynt med de første julegavene.

I løpet av november skal så mye som mulig av huset rundvaskes - det varierer litt fra år til år hvor mye jeg rekker. Det viktigste er at kjøkkenet og badet blir rundvasket. AT jeg tar rundvasken nå har ikke bare med jula og gjøre - en eller annen gang må det jo gjøres og november er en måned der vi stort sett er hjemme i helgene (avsluttet hyttesesongen). Da rekker jeg å få gjort unna litt. Jeg kjøper de fleste julegavene også i løpet av november (venter til nærmere jul med gaver til den nærmeste familien). Gavene til ungenes kalendere forberedes også i slutten av november

Desember forbinder jeg med kos, ikke stress

Til 1. des henger jeg opp julegardiner på kjøkkenet, henger opp adventsstjerne, adventskalenderene til ungene samt adventsstake. Mannens jobb er å sørge for at det er lys i ei furu i hagen

Ellers så brukes desemberkveldene til å pakke julegaver, skrive julekort, bake og handle mat og de siste julegavene. Listefrik som jeg er så lager jeg lister over det meste som skal fikses før jul

Jeg liker å bake så jeg kunne gjerne bakt masse til jul - kakene blir dessverre ikke spist så jeg prøver å begrense meg litt. Rundstykker må jeg ha masse av - ellers hører det med å bake pepperkaker med ungene. Noen småkaker til blir det også. Ja og så baker jeg lefser sammen med svigermor - hun står for deigen og jeg øver meg på å kjevle og steke

Det meste av mathandlingen gjør jeg unna i god tid - jeg hater overfylte butikker de siste kveldene før jul. Siste rest (melk o.l) kjøper jeg på butikken rett oppi gata på lille julaften

Små høydepunkter i dagene før jul er bla Luciafeiringen i barnehagen, julegrøten på skolen, å kjøpe juletre, å se julebarne-tv med ungene, å spise mandariner.....

Når det gjelder resten av julepyntingen så ordner jeg en del kvelden før lillejulaften (vanlig helgevask, setter fram lys og blomster osv). Juletreet pynter vi sammen på lillejulaften - deretter spiser vi risengrynsgrøt. Da får selvsagt nissen ei skål også

Å nå gleder jeg meg til jul

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:37   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Wow, snakk om å ha orden i sysakene!

Det er første gang og jeg ser for meg heftige omrokkeringer underveis. Det er jo likevel greit å ha alt skrevet opp.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:38   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg liker å bake så jeg kunne gjerne bakt masse til jul - kakene blir dessverre ikke spist så jeg prøver å begrense meg litt. Rundstykker må jeg ha masse av - ellers hører det med å bake pepperkaker med ungene. Noen småkaker til blir det også. Ja og så baker jeg lefser sammen med svigermor - hun står for deigen og jeg øver meg på å kjevle og steke



Å nå gleder jeg meg til jul


Åh...lefser. Skal rett inn på lista mi. Takk!!!

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:41   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Min kalender ser foreløpig slik ut. Mangler endel enda.
Fant en feil også. Pynter ikke til advent før kvelden før søndag altså.


Oj, klarer du å følge den er jeg superimponert.
Har prøvd meg på sånne lister en haug med ganger (stort sett hver eneste jul), men det går åt skogen hver gang.
Klarer å følge enkelte dager bare.
Har konsekvent vegring mot å gjøre det om står på lista, men gjør gjerne alt annet i steden...................

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:42   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.


Oj, klarer du å følge den er jeg superimponert.
Har prøvd meg på sånne lister en haug med ganger (stort sett hver eneste jul), men det går åt skogen hver gang.
Klarer å følge enkelte dager bare.
Har konsekvent vegring mot å gjøre det om står på lista, men gjør gjerne alt annet i steden...................

Ja, det kan godt henne det blir slik. Mannen min har heldigvis fri de to siste ukene før jul, og jeg er i svangerskapspermisjon, så vi har gooooooood tid.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:43   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleforberedelser

Vi vasker vinduer og henger opp julegardiner og julestjerner til 1 søndag i advent.

Da kommer julekalenderen til junior frem til kvelden før 1 Desember.

Vi tar frem julekrybben til 1 søndag i advent og pynter med en figur frem til julaften.

Noe julepynt kommer frem til 1 søndag i advent.

Her baker vi sammen med ungene til naboene.

Vi lager til juleverksted med mange unger og foreldre.

Vi lager kort og pakkelapper.

Jeg har allerede strikket mange julegaver og sydd endel.

Kjøpt noen julegaver så vi er snart ferdige.

Vi rydder og vasker så det er rent og pent til jul.

Vi lager julgodteri bla: marsipan og karameller, knekk og brente mandler.

Pepperkakehuset pleier vi å lage og pynte den siste uken før jul.

Juletreet blir pyntet lille julaften og da kommer resten av julepynten frem på plass.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:45   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Hjelpe meg! Har du tatt helt av som superhusmor, Myrsnipa?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:47   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hjelpe meg! Har du tatt helt av som superhusmor, Myrsnipa?

Ja...har ikke annet å ta meg til.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:21   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleforberedelser

Barnebokskred på www.norli.no

Her er det mulig å kjøpe noen julegaver. Portofritt over 200,- og kort leveringstid.

Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:40   #17
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Juleforberedelser

Har ikke tenk så langt. Tror jeg har kjøpt 4 julegaver.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:05   #18
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleforberedelser

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Barnebokskred på www.norli.no

Her er det mulig å kjøpe noen julegaver. Portofritt over 200,- og kort leveringstid.

Takk for linken, da er vi ferdige med noen flere julegaver.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:05   #19
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleforberedelser

Halloien, for et prosjekt!

Vår liste er som følger:

Til 1. søndag i advent:
- innkjøp av kalendergaver (i år prøver vi med noen aktivitetsgaver også)
- pakke inn gavene og feste dem på kalenderen
- henge opp adventstjerne
- bake boller og lage kakao som vi spiser etter å ha sett julegrana bli tent

Fram mot jul:
- handle julegaver (noen er allerede i hus )
- ordne, skrive og sende julekort
- rydde på soverommene, inkl gjesterommet som også kalles "rotrommet".
Moren min sover der når hun kommer i jula
- vaske litt ekstra, men vi tar på ingen måte av
- bake lussekatter til 13. desember
- invitere venner og venners barn til "juleverksted" (lite produksjon i fjor, men
hyggelig var det likevel)
- lage litt julebakst
- lage litt konfekt til jul
- oppgradering av garderoben (særlig til Lillemor)
- frisørbesøk
- ribbe, pinnekjøtt, godt julepålegg, frukt, snacks, vin, øl, brus, gløgg +++
må handles inn
- kjøpe juletre
- evt fylle på med noe julepynt
- 22. hentes juleduker opp og vaskes
- 23. strykes duker, juletreet pyntes og vi går inn i julemodus

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no