Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 14:26   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Leif GW Persson. Den som dreper dragen. Jeg liker skrivemåten! Gode skildringer og bra politikrim.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 02-01-11 kl 23:41.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 19:54   #22
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

"Bøker lest" trådene har vært til stor inspirasjon for meg. Målet mitt for 2011 er 30 bøker, sånn i første runde.

God bok!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 20:04   #23
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg har også fått inspirasjon fra tråden i fjor og er gjerne med videre.

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:21   #24
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 22:35   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Roy Jacobsen: Vidunderbarn. En veldig bra start på leseåret. For en fantastisk bok.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:01   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
1. Jim Butcher: Fool Moon. The Dresden files, book 2 (lydbok). Fortsatt .

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:22   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Carl Frode Tiller: Innsirkling 2
Strålende god åpning av leseåret.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:11   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

1. Carl Frode Tiller: Innsirkling 2
Strålende god åpning av leseåret.

Man bør lese nr 1 først eller? Fikk nr 2 i posten (glemte avbestille), og tenkte at jeg da kunen kjøpe nr 1 også. Men den er tydeligvis ikke å oppdrive. Iallefall ikke på nett.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:14   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Nikolaj Frobenius - Teori og praksis. Det viser seg at jeg liker oppvekstbøker, denne er intet unntak. Godt skrevet og historie med mange forskjellige elementer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:20   #30
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Man bør lese nr 1 først eller? Fikk nr 2 i posten (glemte avbestille), og tenkte at jeg da kunen kjøpe nr 1 også. Men den er tydeligvis ikke å oppdrive. Iallefall ikke på nett.

Du finner Innsirkling (1) både på Haugenbok og på Tanum.no.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:31   #31
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Du finner Innsirkling (1) både på Haugenbok og på Tanum.no.

Takk!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:32   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Man bør lese nr 1 først eller? Fikk nr 2 i posten (glemte avbestille), og tenkte at jeg da kunen kjøpe nr 1 også. Men den er tydeligvis ikke å oppdrive. Iallefall ikke på nett.

Jeg ville lest nr. 1 først, men man må jo ikke absolutt det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:50   #33
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg leste 49 bøker i fjor, men satser på halvparten i år siden jeg snart er ferdig med permisjon og skal begynne å jobbe igjen. Så, målet blir 25 bøker i 2011.


1. Anne Holt & Even Holt - Flimmer

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:11   #34
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:43   #35
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar:
* Gutten i kofferten, Kaaberbøl & Friis. Dansk krim, veldig spennende!
* Hvor er du nå, Mary Higgins Clark. Kjeeedelig...

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes

Sist redigert av Embriksmamma : 23-01-11 kl 21:28.
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 14:39   #36
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Jeg leser sjelden bøker og jeg har funnet grunnen, når jeg begynner på en bok har jeg så vanskelig å legge den i fra meg. Å da ødelegger jeg hele nettene

Jeg har i år lest;

1. Jon Gangdal - Jeg tenker nok du skjønner det sjøl (historien om Christoffer)
En bok du får vondt av å lese, du blir sint, det kommer tårer. Sterk bok!



Holde nå på med boken om Bengt Eidem. Liker sånne bøker jeg
Men har og noen bøker stående i hylla i andre sjangere som jeg har planer om å få lest.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 16:03   #37
Wendy
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1
Wendy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Gikk inn i 2011 med å lese
En dåre fri av Beate Grimsrud - fasinerende lesning. Veldig godt skrevet om hovedpersonen som sliter med stemmer i hodet, og hvordan hverdagen utspiller seg for henne. Ikke noen lystig bok, men svært leseverdig og anbefales på det varmeste - for alle som ønsker å vite mer om hvordan det kan være å være psykisk syk.

Wendy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 22:46   #38
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

JANUAR
Flimmer av Holt. Ja tja, var ikke så værst
Snøstorm og Mandelduft av Camilla Läckberg. Jeg forventa meg myyyyye mer. Kjedelig og forutsigbar

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 23:34   #39
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Starter på ny frisk i 2011:
1. Mustafa Can: Tett inntil dagene
2. Stephenie Meyer: Ved daggry
3. Unni Lindell: Sukkerdøden
4. Haruki Murakami: Norwegian Wood
5. Carl-Johan Vallgren: Kunzelmann og Kunzelmann
6. Erik Fosnes Hansen: Løvekvinnen
7. F Scott Fitzgerald: Deen store Gatsby
8. Kjetil S. Østli: Politi & røver
9. Roy Jacobsen: Seierherrene
10.Torkild Damhaug: Se meg Medusa
11.Karl-Ove Knausgård: Min kamp 4
12. Karl-Ove Knausgård: Min kamp 5
13:Håkan Nesser: Førstebetjenten og tausheten
14.Trude Teige: En hjelpende hånd
15.Håkan Nesser: Kvinnen med fødselsmerket
16.Finn Bjelke/Kim Bjørqvist: Gutta på kur
17.Lars saabye Christensen: Bernart Hvals forsnakkelser
18.Herbjørg Wassmo: Et glass melk, takk
19.Jens Bjørneboe: Jonas
20.Jo Nesbø: Gjenferd
21.Karin Brunk Holmqvist: Potensgiverne
22.Camilla Lackberg: Snøstorm og mandelduft
23.Henrik H. Langeland: Francis Meyers lidenskap
24.Jan Mehlum: Bake kake søte
25.Jussi Adler-Olsen: Flaskepost fra P
26. Chevy Stevens: Fortsatt savnet
27. Monica Kristensen: Kullunge
28. Jonas Jonasson: Hundreåringen son klatret ut av vinduet og forsvant
29. Anne og even Holt: Flimmer
30:Kathryn Stockett: Barnepiken
31: Karin Fossum: Jeg kan se i mørket
32: Lotte og Søren Hammer: Udyr
33: Anne B Ragde: Jeg skal gjøre deg så lykkelig
34: Siri Hustvedt: Sommeren uten menn
35: Jan Erik Fjell: Tysteren
36: Cecilia Samartin: Drømmehjerte
37: Lotte og Søren Hammer: Demonen som gråt
38: Fabio Geda: Ihavet er det krokodiller
39: Kjetil Try: La de små barn komme til meg
40: Harlan Coben: Tilgi meg
41: Anne B Ragde: Dr Zellwegwers gave


Sist redigert av astrid_d : 30-12-11 kl 16:29.
astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:18   #40
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no