Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjemmelagde julegaver..

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 23:20   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Jeg lager mange julegaver selv, men ser an hvem som har lyst på hjemmestrikkede gaver. Passer ikke til alle, f.eks. til en 14-åring gutt er ikke akkurat i målgruppa for hjemmestrikkede greier. Strikker til en del venninner, småbarna osv. I år har jeg strikket luer, sokker, dresser, sjal, sitteunderlag, tovede tøfler og sikkert mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 01:46   #22
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Heklede sengetepper er nydelige. Men litt av en jobb.
Man rer vel ikke opp sengen så ofte heller, så det kommer til sin rett.


Jeg rer opp sengen hver morgen, så om noen vil hekle sengeteppe til meg skal jeg love det vil bli vist frem

Jeg både strikker og hekler selv, og hekler alltid teppe til de som får barn. Men til jul har jeg ikke gitt bort noe hjemmelaget bortsett fra snuppas fotavtrykk. I år får besteforeldre snuppas fotavtrykk i sand.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 07:05   #23
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har også store planer, men det er foreløpig på idéstadiet da. Men regner med at det blir noe iallfall. Puter med påtrykte bilder, kanskje noe klær, skjerf/luer/pannebånd, vesker. Det skorter iallfall ikke på idéer, så jeg får se hva jeg rekker.

Har du noen spesielle ønsker eller, søs?

De sjalene du hekler/strikker skulle jeg mer enn gjerne mottatt i julegave hadde jeg vært i din familie!
De er virkelig fine

Jeg har pleid å lage noen små julegaver selv
I tre som er malt.
Bare sånn småtterier, liten smykkeeske, teboks med julete i osv
Eller dørskilt, det har jeg lagd mange av

Veldig glad for hjemmelagde julegaver.
Pleier hvert år å få tykke hjemmestrikkete raggsokker av min mor

Ellers pleier jeg å ønskemeg hjemmestrikkete gensere/ullsett til barna fra moren min til jul

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 07:48   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Nei.. dårlig med det gitt
Har hverken tålmodighet, evnen eller kreativiteten

Jeg også setter pris på hjemmelagde gaver, særlig sånn som sokker, skjerf osv. I fjor fikk jeg et hjemmelaget dørskilt som jeg ble kjempeglad for.

Men heklaløpere etc har jeg ikke særlig bruk for..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 08:21   #25
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

I "gamle dager" strikket jeg mange julegaver. Husker godt at jeg en jul strikket setesdalsgensere til alle menn i familien, i tillegg til at jeg strikket til hele familien hvor min søster var au pair. (i USA)
Den tiden er definitivt forbi. Det blir færre og færre hjemmelagde gaver fra denne kanten for hvert år. I år har jeg strikket to par sokker... (barnestørrelse)

Jeg husker forresten det året jeg utvidet med gipsbilder.
Støpte bilder i ferdige former som jeg malte. De ble helt for jævlige! Min søster hadde de fortsatt på veggen for et års tid siden. Jeg ble rett og slett skrekkslagen da jeg så hvor utrolig dårlig jobb jeg hadde gjort med malingen. Det så ut som det var et lite barn som hadde gjort jobben. Jeg sa at hun helst burde kaste de bildene! Det regner jeg med at hun gjorde i forbindelse med at hun flyttet like etterpå.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 09:32   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

Vi pleier å lage julegodter og gi bort til alle som egentlig ikke trenger noe. Det er alltid populært.

Hjemmelagde gaver er trivelig å få.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 10:30   #27
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagde julegaver..

I år blir det lite hjemmelagde gaver. Et par tøfler og muligens votter/skjerf.

Men jeg har laget hjemmelagde plommelikør som venninner skal få en liten smak på! Og jeg har laget fotokalendere, gir bort bilder av ungene (jeg har tatt selv), og julekortene er veldig hjemmelaget. Så kanskje det ikke var så ille likevel?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no