Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-17, 22:01   #301
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det er veldig dumt at NRK lager sjokkvideoer, at Fosli lager liksomrapporter som ikke samsvarer med forskningsrapporter som viser at folk flest i Groruddalen er fornøyd. Det er synd man henger alt på "innvandrer" og ser på det som en ensartet gruppe, når sannheten er at Groruddalen består av enormt mange ulike grupper, både innvandrergrupper og andre grupper. Og at det ikke er farge og religion som er det største problemet, men klasse, utdannelse og levestandard.

Men nå er du da særdeles fordomsfull, hvor i alle dager har jeg sagt at nevnte er å diskutere utfordringene på beboernes premisser? Tror du tillegger meg både meninger og manglende kunnskap om dalen hvis du tror det er falske rapporter og sjokkvideoer jeg etterlyser. Fornærmende faktisk og viser vel en fordomsfullhet andre veien som du ser i andre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-17, 22:04   #302
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Eh. Jeg sier jo nettopp at det er slike ting som det er dumt at får dominere debatten, når all rapporering og undersøkeler faktisk viser at folk i Groruddalen trives, det er ingen hvit flukt og trusselbildet i storgrad er skapt av andre (hvite menn fra andre steder enn Groruddalen. f.eks.)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-17, 22:11   #303
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg synes det er utrolig synd at slike diskusjoner, som egentlig er veldig nyttige og opplysende, så altfor ofte ender med steile fronter og manglende nyansering.

For meg er nok heller ikke innvandring og integrering alene et VIKTIGERE tema enn velferdsstaten i fremtiden, infrastruktur, skole/utdanning, samferdsel, lønnsomme arbeidsplasser i Norge, grønt skifte fra olje/gass osv osv. (jeg antar uten videre at det er her FrP er uspiselig for den jevne FPr). Det ene temaet henger jo strengt tatt sammen med det andre hele veien, og jeg velger det partiet som med en helhetlig politikk ruster landet til fremtiden, som tør å ta opp og snakke offentlige om vanskelige ting, som tør å stå med begge beina i vanskelige valg og som tenker langsiktig og innser at det som funket i 1950 ikke fungerer like godt i 2020. Og så bør det være lokalpolitikere fra mitt fylke som jeg kan leve med...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 00:10   #304
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Eh. Jeg sier jo nettopp at det er slike ting som det er dumt at får dominere debatten, når all rapporering og undersøkeler faktisk viser at folk i Groruddalen trives, det er ingen hvit flukt og trusselbildet i storgrad er skapt av andre (hvite menn fra andre steder enn Groruddalen. f.eks.)

Jeg vet ikke om du skal kalle det flukt eller ikke, men i likhet med små bygder flytter innfødte folk ut, mange, og det er ikke pga mangel på jobber eller " bygdedyret" som har skylden. Det er mange årsaker til det men det er tull å ikke si at økt innvandrertettheten ikke er en stor del av det. Mulig innflyttere ikke flytter ut i like stor grad. Jeg synes det er viktig å kunne prate høyt om det og ikke bare feie det under teppet. Og nei, jeg har aldri og kommer aldri til å stemme FrP. Grunnen til at en del stemmer på FrP pga av innvandringspolitikken og at de elsker Listhaug blir ihvertfall ikke borte ved å ikke ta det på alvor.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 19-08-17 kl 00:55.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 08:54   #305
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Tør å snakke om det? Det blir jo knapt snakket om noe annet!

Jeg tror jeg heller lenker til Holens nye forord til hans bok om Groruddalen. https://agendamagasin.no/kommentarer/groruddalen/

Samt Maren Sæbøs kronikk om Groruddalen: https://agendamagasin.no/kommentarer/mytenes-landskap/

De gir et nyansert bilde. Og er begge oppvokst i dalen, med familie der gjennom generasjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 09:09   #306
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Og for å spore vekk fra mikroperspektivet på Groruddalen, og tilbake til valget for hele landet: Venstre vil heller ha FrP enn AP:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...df-86-x893a0cf

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 10:05   #307
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Ja, V vil ha en borgerlig regjering, det er vel ingen nyhet?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 10:10   #308
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og for å spore vekk fra mikroperspektivet på Groruddalen, og tilbake til valget for hele landet: Venstre vil heller ha FrP enn AP:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/s...df-86-x893a0cf

Blæææ. Jeg tror jeg gå en helt annen vei og stemme rødt.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 10:20   #309
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, V vil ha en borgerlig regjering, det er vel ingen nyhet?

På ett vis ikke, men da kan hvertfall ikke Venstre-velgere si at "Neida, Venstre støtter ikke FrP." Venstre har vært ganske ulne på dette. Greit å få det svart på hvitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 10:24   #310
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Der står det også at KrF har vedtatt å ikke støtte FrP i regjering. Det er også greit å vite synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:26   #311
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, V vil ha en borgerlig regjering, det er vel ingen nyhet?

Ingen nyhet, kanskje, men for mange velgere som for enhver pris vil unngå Frp i regjering er det kjekt å få sikker beskjed. :vil IKKE ha Frp i regjering:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:36   #312
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det står jo at V helst vil ha en blå-grønn regjering med V-H-KrF og at en borgerlig regjering er å foretrekke med Etna som statsminister framfor en regjering med Så og Jonas som statsminister.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:51   #313
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Der står det også at KrF har vedtatt å ikke støtte FrP i regjering. Det er også greit å vite synes jeg.

Jeg ser at det står der, men det stemmer ikke med det Hareide svarer hver eneste gang han blir spurt om det. Han sier konsekvent at førstevalget er V-KrF-H, andrevalget er ikke offentlig.

Det som VIRKELIG er viktig i den artikkelen, og som er relativt nytt, er dette:

Sitat:

Forrige helg sa Frp-leder Siv Jensen til VG at hun er klar til å forhandle med en annen borgerlig regjering, dersom Frp går ut av regjeringskontorene etter valget. Det står i kontrast til Frps mangeårige løfte om ikke å støtte en regjering de selv ikke er en del av.

Det gjør det også lettere for Grande å fortelle velgerne at hun ikke vil felle noen borgerlig regjering

Det økte nettopp sjansene dramatisk for en sentrum-H-regjering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:52   #314
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På ett vis ikke, men da kan hvertfall ikke Venstre-velgere si at "Neida, Venstre støtter ikke FrP." Venstre har vært ganske ulne på dette. Greit å få det svart på hvitt.

Jeg er ikke enig i at dette har vært ullent. V har alltid sagt at de ikke kommer til å støtte en Ap-regjering. Men de kommer til å felle en H-FrP-regjering hvis de ikke får gjennomslag for sine viktigste saker, akkurat som før.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:52   #315
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det er ikkje noko nyhet at Venstre ønsker ei borgarleg regjering. Og Venstre ønsker verkeleg FrP ut av regjering - motstanden mot FrP er større i Venstre enn i dei fleste andre parti. Ergo må folk som ønsker ei borgarleg regjering utan FrP, aller helst stemme V eller KrF (dog treng jo H stemmer også). Dersom dette ikkje går, så vil Venstre stå utanfor regering, og støtte H/FrP-regjering framfor AP/Sp-regjering.

Det går mot mindretalsregjering enten det er på eine eller andre sida. Det kan vere bra på mange vis - da får vi offentleg debatt på mange spørsmål ("støy", som mange kallar det). Mi bekymring er saker som går på tvers av den vanlege Venstre-Høgre-aksen, som nå lett kan få fleirtal sidan dei ikkje blir "låst" i forhandlingar. Eit døme er flyktningepolitikken som er ganske lik hos FrP, Ap og Sp (skilnad ligg i innpakkinga). Eit anna døme er miljø. Votering i enkeltsaker på tvers av Ap, H og FrP gir mykje gråfarge.

For MDG som meiner seg blokkuavhengige, så må dei stille seg spørsmål ved kva regjeringskonstellasjon som vil vere best for miljø.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:54   #316
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

MdG skulle jo prinsipielt støttet en regjering med V og uten FrP, fremfor en Sp+Ap-regjering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 11:55   #317
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg ser at det står der, men det stemmer ikke med det Hareide svarer hver eneste gang han blir spurt om det. Han sier konsekvent at førstevalget er V-KrF-H, andrevalget er ikke offentlig.

Det som VIRKELIG er viktig i den artikkelen, og som er relativt nytt, er dette:


Det økte nettopp sjansene dramatisk for en sentrum-H-regjering.

Ja! Det åpnar heilt nye muligheter på borgarleg side, sjølv om vegen er lang for å få dette til. Men nå er Venstre over sperregrensa, og det er ein god start

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 12:04   #318
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er ikke enig i at dette har vært ullent. V har alltid sagt at de ikke kommer til å støtte en Ap-regjering. Men de kommer til å felle en H-FrP-regjering hvis de ikke får gjennomslag for sine viktigste saker, akkurat som før.

Og det betyr altså at verken manglende miljøpolitikk eller kjip asylpolitikk er viktige nok saker for V da. Hva gjenstår da? Liberalismen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 12:10   #319
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og det betyr altså at verken manglende miljøpolitikk eller kjip asylpolitikk er viktige nok saker for V da. Hva gjenstår da? Liberalismen?

Eh, hele den økonomiske politikken? Hvordan landet faktisk skal styres? Og at Ap-Sp har jo ikke nevneverdig bedre miljø- og asylpolitikk, bare annerledes polemikk?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-17, 12:14   #320
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og det betyr altså at verken manglende miljøpolitikk eller kjip asylpolitikk er viktige nok saker for V da. Hva gjenstår da? Liberalismen?

Hovedforskjellen mellom H/Frp og AP/Sp går ikkje på miljø eller flyktningepolitikk! Der er dei ganske like.

Det går på arbeidsliv, skatt, bedrifter, skule og velferdsspørsmål. Egentlig svært mykje anna enn miljø og flyktningar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no