Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Elektrisk grill, er det noen vits?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-17, 17:49   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elektrisk grill, er det noen vits?

Vi bor i rekkehus, og selv om det ikke er forbud mot gass- og kullgriller, er jeg hysterisk redd for brann og nekter å bruke det. Vi vurderer å kjøpe en elektrisk grill, men er usikker på om det er noe stas?

Vi har lite lagringsplass. Er det trygt å ha en elektrisk grill ute under trekk? :hm:

Og bør vi teste ut en billigvariant først eller gå for noe skikkelig med det samme?

Eventuelle tips til konkrete modeller tas i mot med takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 18:09   #2
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Vi har en elektrisk Weber-grill. Er helt fantastisk. Bor også i rekkehus og den står ute hele året men er delvis dekket av tak.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 18:30   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi har en elektrisk Weber-grill. Er helt fantastisk. Bor også i rekkehus og den står ute hele året men er delvis dekket av tak.

Takk for svar!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 18:46   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Vi har hatt Weber-grillen i mange år, står ute under trekk hele årer og funker som bare det. Veldig mye mindre tiltak å grille enn det var med kull.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:26   #5
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Jeg har weber elektrisk grill, funker det.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:27   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Det er den største med stativ dere har, selvfølgelig?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:33   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Stativ?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:39   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Stativ?

Ja, altså bein.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 20:58   #9
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.795
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Mamma har Weber og er storfornøyd! Hun kjøpte stativ til å ha den på en stund etter selve grillen.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 21:47   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Vi kjøpte elektrisk grill da vi bodde i leilighet, og kan ikke tenke oss å bytte. Grillen er varm på null komma svisj, og jeg slipper å engste meg for å ha gass i nærheten av huset.

Vi griller alt mulig på vår, og er fornøyd med resultatet. Har stativ og trekk, og den står ute hele året.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 07:44   #11
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Jeg har q 1400, den passer til meg, men hadde jeg hatt litt større plass og mer penger til å legge i det så hadde jeg valgt den med stativ ja.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 07:53   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Takk for svar!

Vi er ikke helt enige om hvor penger mye vi eventuelt skal legge i en slik grill. Mannen vil helst kjøpe noe rimelig som ikke tar for mye plass for å se om vi i det hele tatt kommer til å grille. Jeg er litt der at jeg tror jeg må ha forholdene tilrettelagt i form av god grill som står framme for å faktisk gidde å bruke den.

Men, Trixie, har du grillen på et bord når du griller, eller hvordan gjør du det?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 08:05   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

En billig elektrisk grill er ikke noe stas.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 09:42   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

De billigste har vel ganske liten grillflate, så man risikerer å nærmest grille en porsjon av gangen, ville jeg tro?

Kasta ut gassgrillen i fjor, kunne egentlig tenke meg å vurdere elektrisk. Ellers går det store skillet ikke mellom el og gass for entusiastene, det går mellom kull og alt-annet. Det med det kullet er visst noe helt særskilt. Så får man røyka det litt og ikke bare forkullet pølsene

Ellers er jeg enig i at dersom man har en no-fuzz grill som er lett å fyre opp og god å bruke, så bruker man den også mye. Var ikke noen grillentusiast før vi fikk gassgrillen (i det hele tatt) men det var så lett å slenge noe på - mye enklere enn å lage mat inne - at vi grillet hele tiden. Til og med på vinteren. På terrassen. Men vi spiste inne, da. Kulde er ikke min greie.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 12:50   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Jeg kan skjønne det med kull eller ingenting, men vi kastet ut kullgrill i fjor. Det var både på grunn av tiltaket og fordi jeg er livredd for brann.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 13:09   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Det ligger noen tester på nett, bla. her:

http://bomagasinet.dk/elgrill-test-b...riske-griller/

To som gjør det bra, er begge Webergriller, men altså ulik størrelse (de ene anslås å passe til 2-3 personer, den andre 5-6).

Det er også en hyberbillig Severin bordgrill, den tror jeg jeg har vært borti. Hvis det er ca samme, så var den ikke mer enn akkurat nok til 2 personer for å grille. Så den tror jeg jeg ville avbefalt til en familie, særlig om man tenker at man skal ha besøk av og til.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 20:01   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det ligger noen tester på nett, bla. her:

http://bomagasinet.dk/elgrill-test-b...riske-griller/

To som gjør det bra, er begge Webergriller, men altså ulik størrelse (de ene anslås å passe til 2-3 personer, den andre 5-6).

Det er også en hyberbillig Severin bordgrill, den tror jeg jeg har vært borti. Hvis det er ca samme, så var den ikke mer enn akkurat nok til 2 personer for å grille. Så den tror jeg jeg ville avbefalt til en familie, særlig om man tenker at man skal ha besøk av og til.

Takk!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-17, 19:22   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Vi hadde en Weber Q og var godt fornøyd. Men selv om dette er av de større elektriske, er den ikke så veldig stor. Større elektriske griller ville sikkert krevd at de ble brukt på 16A-sikring, hvis de samtidig skulle være effektiv.

Vår Weber ble kastet nå etter at det oppstod jordingsfeil i den. De nyeste har vel fått egen jordfeilbryter.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-17, 11:07   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elektrisk grill, er det noen vits?

Beklager, jeg er på ferie og svarte litt sløvt - det er jo Weber gassgrill vi har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no