Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør samboere få automatisk arverett?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 10:09   #6
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bør samboere få automatisk arverett?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man burde istedet forby ekteskap. :løsningsorientert:

Prinsipielt sett syns jeg faktisk denne gordiske løsningen ville vært flott .

Men i praksis tror jeg det ville blitt unødvendig komplisert og dyrt om alle skulle lage sine egne juridiske avtaler for alle forhold som regulerer samlivet deres, og jeg tror de svakeste i mange forhold ville komme dårlig ut. (De svakeste vil normalt være den som tjener minst og naturligvis eventuelle barn.)

Derfor syns jeg det er en fordel at staten tilbyr en pakke som inneholder de mest etterspurte delene av en slik avtale, og som i særlig grad ivaretar de involvertes rettigheter ved dødsfall og samlivsbrudd. Jeg syns folk skal være nødt til å gifte seg for å bli omfattet av disse reglene, og de som ikke ønsker hele pakken bør overlates til å lage sine egne avtaler uten statlig innblanding i noe som helst.

Denne pakken bør staten infomere skikkelig om, slik at folk faktisk skjønner hva det er de får, og hva de går glipp av om de ikke vil ha den. Trossamfunn bør ikke få levere dette til folk, siden det er tydelig for meg at mange fokuserer så mye på den magiske biten at de ikke får med seg den juridiske.

Ben "romantiker" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no