Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

En eller to hunder?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-14, 01:12   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En eller to hunder?

Vi vurderer sterkt å kjøpe en hund til. Nå har vi verdens snilleste og fineste tispe, men tanken på å få oss en hund til har streifet oss. Hunden vår er fem år, og har alltid elsket å møte andre hunder. Vi tenker det kan være fint selskap for henne å få en å dele hverdagen med. Noen som har erfaring på området? Fordeler og ulemper?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:20   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Fordelen er vel at hundene har godt selskap av hverandre. Bakdelen er at utgiftene dobles, hår som røytes dobles, mindre plass i bilen....osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 01:28   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Utgiftene går nok greit. Røyting er selvsagt noe å tenke på, den vi har nå røyter omtrent ikke, men vi ser på litt andre raser denne gangen. Det som bekymrer meg mest er om hunden vi har nå plutselig ikke liker å få inn en ny hund... Det er kanskje noe annet med besøk og vilter lek på tur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 08:42   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Vi har to. Den yngste kom da gamlingen var godt voksen og de er perlevenner!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 09:55   #5
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En eller to hunder?

To. Hunder er flokkdyr og har enorm glede av å være flere sammen.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 10:55   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En eller to hunder?

Vi har også to. Jeg kunne til og med tenke meg en til, hadde det ikke vært for at det blir enda vanskligere å få hundepass i ferier.

Jeg ser bare fordeler med to (eller flere). Men nå skal det sies at vi har raser som sjelden blir syke, aldri røyter, sjelden (egentlig aldri) blir møkkete eller lukter. Ikke trengte vi mer plass heller, da nr.2 er en liten rase.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:01   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En eller to hunder?

Her er våre to, på hotelltur.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (74,0 KB, 80 visninger)
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:10   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En eller to hunder?

Jeg kunne også tenkt meg en til. Men vi har min mor sin såpass ofte med oss på tur og på besøk at det er egentlig greit med disse to. De har veldig mye glede av hverandre og jeg ser ikke noe negativt med at de er to istedenfor en. Derimot kan det bli mer bråk når man har to hunder, hvis den ene er en bjeffete type kan den andre henge seg på. Slik er det heldigvis ikke hos oss.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:13   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En eller to hunder?

Jepp. Sånn er det her også. Reagerer han ene på noe og bjeffer henger han andre seg på. "Fare sa du?! Jeg hjelper deg jeg!"

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:15   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Dere som har to, er det to av samme kjønn? Vi har en tispe, men kunne tenkt oss en hannhund. Burde vi sterilisert tispa? Hun har slitt med innbilt svangerskap osv, så veterinæren har foreslått det før, men jeg er så hønemor og redd for at ting kan skje.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:18   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Et stort, eller to bur i bilen? Og gjett hvem som snakket i nesten en time med oppdretter på telefon i morges... Jeg er så solgt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 11:29   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En eller to hunder?

Et stort bur. To hanner. Han minste (og yngste) har vi kastrert. Han er 1 år.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:05   #13
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En eller to hunder?

Jeg har to hunder, men de er ikke så gode kompiser. Har nok med at de er av ulik rase, og at hun har blitt bitt (uhell) av han etpar ganger. Hun er Jack Russell Terrier (9), han er Alaskan Malamute(1,5). De er verdens snilleste hunder, men jeg tror hun har blitt sær og sur på sine gamle dager.
Jeg skal ha en til, om noen år. Ser at han som bor ute skulle hatt en kompis. Da skal jeg har en til hannhund.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 12:12   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: En eller to hunder?

Hvilken rase har du nå, og hvilken rase har dere tenkt på?
Spør bare av nysgjerrighet.
Er generelt interressert i alt som har med hund om dagen :drømme:


Sist redigert av Guttemammis : 31-12-14 kl 13:40.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 13:05   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Et bur, samme kjønn. begge kastrerte.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 14:27   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Vi har en westie og vurderer en bichon havanaise. Store hunder i ganske små kropper, sies det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 14:59   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Jeg har en bichon havanais-tispe og har lyst på en til av samme rase og samme kjønn. Mannen vil ikke, men jeg tenker at det ville vært fint for henne med en kompis.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 15:15   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: En eller to hunder?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Vi har en westie og vurderer en bichon havanaise. Store hunder i ganske små kropper, sies det.

Foreldrene mine har havanaise og det tror jeg er en av de enkleste rasene jeg har vært borti.
Ser ikke på henne som stor hund i liten kropp, bare en ekstrem glad og livlig liten tass.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 15:16   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

En ting jeg lurer på (sorry trådkupp) er om kastrerte hannhunder fortsatt renner etter tisper eller om de er roligere slik som katter blir når de er kastrert?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 15:39   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En eller to hunder?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Foreldrene mine har havanaise og det tror jeg er en av de enkleste rasene jeg har vært borti.
Ser ikke på henne som stor hund i liten kropp, bare en ekstrem glad og livlig liten tass.

Så bra! Det menes vel med det at de kan være med på lengre turer og er sterke, til tross for størrelsen. Enkel synes jeg høres supert ut, har hørt bøtter med positivt om denne rasen jeg også.

Katta; jeg vet ikke. Det er vel endel restriksjoner for å kastrere hunder, uten at jeg vet nok om det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no