Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-15, 17:39   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ja, altså bare sånn tilfritidsbruk, ikke profesjonelt. Jeg lurer fordi jeg bor i et område (er fra Vestlandet opprinnelig) der folk er på langrennsturer, skøyter, spiller hockey og står slalåm stadig vekk i helgene.

Jeg er ikke så glad i sånt og får en smule dårlig samvittighet overfor ungene. De har skøyter og langrennsski da. Vi prøver å stå litt slalåm i påsken, men da må vi leie. Det blir liksom lite ut på ski og slalåm impulsivt en søndag, liksom. Det gjøres evt i påsken, når vi har satt av tid til det. Skøyter er litt mindre tiltak om det er baner i nærheten. Men "alle andre" pakker ned på ski, drar ut i løyper i området og er det ikke vær her, så drar man til fjells.

Hvordan er det hos dere? Andre som synes vinter er koseligt inne og uteaktiviteter best vår og sommer?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 17:45   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Når det er fint skiføre i nærheten, så terskelen er lav, drar vi endel på skiturer ja og alle har langrennsutstyr som passer til en hver tid. Det vil si atvi årlig går over og kjøper større barnestørrelser.

Skøyter har vi også prøvd å få til litt av, men det er litt mer tiltak.

Slalåm blir bare når vi drar på slalåmferie i Sveits. Utstyr leies da for x antall dager. Ingen av oss har selv, d.v.s. mannen min har, men gidder ikke dra det med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 17:46   #3
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ja vi står langrenn, slalom, brett, spiller hockey, bandy eller bare står på skøyter. Har en mann som elsker vintersport, jeg henger på.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 17:50   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg kan ikke fordra vinter og vintersport. Men heldigvis er faren til gutta superpappa, og tar de med på ski, skøyter og slalom.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:02   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.988
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi er altfor dårlige til å komme oss ut om vinteren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:03   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Finnes ikke interessert, men ungene går på skøyter når det er mulig, da er jeg med som tilskuer. Skiføre har det vært dårlig med de siste årene, men de har ski, så de kan gå seg en tur dersom det er snø.
I tillegg aker vi når det passer seg sånn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:09   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Finnes ikke interessert heller og jeg har vokst opp med ski på beina. Det var faktisk så mye ski i barndommen at jeg skylder på det for det heller anstrengte forholdet jeg har til ski som voksen.

Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt trist at datteren min ikke får inn teknikken og blir "ok" flink til å gå på ski som barn. Mye lettere som voksen å fikse det hvis man har de grunnleggende ferdighetene inne.

Da hun var mindre måtte hun gå på skikurs ute på Skullerud. Tok med sutrende og klagende unge på t-banen hver lørdag. Det la jo ikke akkurat det beste grunnlaget for "skiglede" heller nå som hun har blitt større.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:14   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi er som dere, Apple. Noen turer til Valle Hovin for å gå på skøyter - som er min foretrukne vinteruteaktivitet. Litt aking, og enda mindre skigåing, til tross for at vi bor tett inntil skogen, med lysløype, oppkjørte løyper og alle herligheter. Jeg er rett og slett ikke så glad i å gå på ski i kuperte Østmarka, nærmest i kø med titusen andre. Synes det kan være veldig fint å gå i fjellet, men der er vi jo aldri (og dét handler jo nettopp om interesser: København eller Hemsedal, liksom? For oss er valget enkelt.)

Ullungen går på langrennstrening, da, og vi er glade for at hun kan få inn den grunnleggende teknikken der.

Ofte føler jeg at vi er nabolagets største innegriser (vinterstid), men dét lever vi fint med. Ullungen sier hun er den eneste i klassen som ikke har stått slalåm, og det forundrer meg ikke om det er riktig.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:19   #9
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Godt å høre. Jeg la jo inn forespørsel om åpningstider i ishallen. Lavterskel å dra på skøytebane i nærheten. Typisk er jo at jeg skal senke terskelen ved å være forberedt, kjøpe inn nødvendig og passelig utstyr. Og akkurat da blir det mildvær. Eldste mangler skisko i passe str, men det er så typisk at dersom jeg ikke kjøpet det, så kommer vi oss ikke ut fordi han ikke har skisko. Kjøper jeg, så blir det ikke fordi det ikke passer, ikke er bra vær osv.

Spørs om det ikke blir bollebaking og kino istedet. Det er jo det jeg har lyst til.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:20   #10
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ungene har skiarena ved siden av skolen og den brukes, både av skolen og bhg når de gikk der, vi prøver også å få til noen turer. Men vi er mer glad i å stå på slalåm, når det er snø da...

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:24   #11
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg har jo mest lyst til å dra et annet sted enn til snøen, men noe av grunnen til at vi drar på fjellet i påsken, er at da får vi skjøvet bort den dårlige samvittigheten fra resten av vinteren. Da er det intensivt ski i 4-5 dager og så Puh, fikk vi krysset av det på lista for i år.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:26   #12
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ski, skøyter og aking blir det mye av. Vi bor slik til at vi kan ta på ski rett utenfor døra, det hjelper så klart på. I år har det ikke vært noe særlig skiføre så da har vi stått på skøyter, Frogner (Oslo) anbefales når de lokale skøytebanene ikke er sprøytet.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:26   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Våre søndager går stort sett bort i håndballkamper. Nå blir det innebandy også. Men alle liker å gå på ski, så det gjør vi når vi er på hytta. Ellers liker gutta å stå på slalåm, så vi prøver å få oss noen turer i en eller annen bakke i løpet av vinteren. Gjerne i nærheten.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:31   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Nå bor vi i kyststrøk på sørvestlandet, men vi gjør faktisk en innsats for at barna våre skal få oppleve skiglede og lære å gå på ski. Foreløpig langrenn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:40   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi var mye flinkere da gutta gikk i barnehage. Nå er det stadig besøk og treninger i helgene så da blir det ikke noe utenom skøyter. Det blir litt slalom, men toppen 5 ganger ila vinteren, siden det blir så dyrt med 4 heiskort.
Vi skal forresten på slalom neste søndag da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:45   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg skulle ønske jeg kunne si ja, vel denne vinteren kan jeg i grunnen det. Vi har fått testet langrennski og skøyter alle tre, flere ganger til og med. Men det er nå fordi vi bor slik til at det ikke er fullt så langt å kjøre som det var før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 18:47   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg er elendig på ski og skøyter selv. Virkelig elendig. Men jeg prøver å få med ungene, så de skal bli flinkere enn jeg er.
Skøyter er litt avhengig av om de lager skøyteis, men har planer om skiskole hver torsdag resten av vinteren, da går jeg på føttene. Og planer om å ta de med oppover noen helger også, der jeg kan gå på ski sammen med de.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:01   #18
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg elsker snø og vinteraktiviteter ute!
Vi bor på østlandet og har langrenn- og slalåmutstyr til alle fire i familien.

Slalåm er det vi liker aller best men siden det er så dyrt med heiskort så begrenser det seg litt. Da er langrennsturer i marka en god aktivitet nummer to.

Vi har også skøyter men det syns vi ikke er like gøy, så det gjør vi kun hvis noen inviterer oss med ut. Sjelden vi velger den aktiviteten selv.

Det er nok jeg som er den store pådriveren i familien når det kommer til vinteraktiviteter. Men sambo slenger seg med og barna har også fått interessen, så jeg er fornøyd

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:07   #19
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Nei. Det er sjeldent skiføre her jeg bor. Dessuten kan jeg ikke fordra å være ute, i hvert fall ikke på vinteren.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:19   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Niks. Dvs, ungene aker og leker i snøen når den en sjelden gang er her, og de har ski som passer, men vi har aldri vært hele familien på skitur sammen. Teller en tur eller to på skøytebanen i løpet av vinteren?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no