Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-07, 20:51   #1
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Helt uten videre så har det skjedd noe rart med laptopen min. Den starter opp som vanlig, og alt ser helt normalt ut. Helt til jeg kommer til der man velger bruker for å åpne XP. Da blir skjermen først svart lenge, så kommer det opp et dratt, forstyrret bilde, akkurat som når noe henger seg opp.
I blant kan jeg klikke og komme inn på en av kontoene, men da får jeg opp et helt forstyrret, uleselig skjermbilde da også. MEN, når jeg skrur på PCen er det første skjermbildet som kommer opp helt fint! (Der det står Microsoft windows osv.) What the...? Er det XP det er noe galt med? Hva kan gjøres? Har noen opplevd noe lignende? Den må på service i en annen by hvis den skal det, så jeg håper it-ansvarlig på jobben kan fikse den.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:36   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

.............

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:37   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Kan høres ut som om det er en registerfeil. Hadde et lignende problem for en tid tilbake.
Kommer du inn i Windows i det heletatt?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 21:38   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Ja..

Hva skjedde nå?

Redigerte innlegget og vips kom det annenhver av det redigerte og det vanlige. Admin får rydde litt

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:15   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Dette høres ut som enten
1:en harddiskfeil slik at noen Windows systemfiler har blitt skadet eller
2:at grafikkortet ditt begynner og slite.

Du kan prøve og starte Windows i sikkerhetsmodus og se om det hjelper. Skru av PC'en og start den opp igjen trykk F8 rett før Windows starter. Det kan hende du må prøve et par ganger, det gjelder og treffe akkurat riktig rett før startskjermen til XP kommer (den svarte skjermen hvor det står Windows XP og det går en liten markør fra venstre mot høyre). Da vil du få opp en meny med en del valg. Du kan prøve to av dem, enten "start i sikkerhetsmodus" eller "velg siste gyldige konfigurasjon".

Velg den siste av dem dersom du har systemgjenoppretting skrudd på i XP. Det står som regel på som standard så dersom du ikke har skrudd den av selv så har du nok et systemopprettingspunkt fra noen dager siden som du kan prøve og gjenoprette. Vær obs på at da forsvinner alt du har gjort etter det punktet (lagrede filer etc), men du mister bare noen dager. Det kan være verdt bryderiet og prøve og starte i sikkerhetsmodus først. Dersom windows starter normalt da så kan du prøve og start opp som normalt igjen og se om det fungerer. Hvis noen av startfilene dine har vært korrupte så vi dette av og til fikse det. Hvis ingen av disse tingene fungerer så må du nok sannsynligvis installerer Windows XP på nytt, men det er litt vanskelig og si uten og sitte ved PC'en din.

Et par kjappe spørsmål: Du får ingen feilmeldinger når du starter opp? Har du installert noen nye programmer de siste dagene?

Bare spør dersom du lurer på noe, så skal jeg hjelpe til det jeg kan.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 22:51   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Velg den siste av dem dersom du har systemgjenoppretting skrudd på i XP. Det står som regel på som standard så dersom du ikke har skrudd den av selv så har du nok et systemopprettingspunkt fra noen dager siden som du kan prøve og gjenoprette. Vær obs på at da forsvinner alt du har gjort etter det punktet (lagrede filer etc), men du mister bare noen dager. Det kan være verdt bryderiet og prøve og starte i sikkerhetsmodus først. Dersom windows starter normalt da så kan du prøve og start opp som normalt igjen og se om det fungerer. Hvis noen av startfilene dine har vært korrupte så vi dette av og til fikse det.

Var dette jeg skulle foreslå og

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:12   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Ingen meldinger om systemfeil, og ingen nye programmer installert. Prøver sikkerhetsmodus nå.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 23:32   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! PC-trøbbel! Alvorlig?

Ble ikke noe klokere av dette, systemoppretting gikk i hvertfall ikke. Nå legger jeg meg, skal klage min nød til systemansvarlig på jobben i mårra.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no