Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 12:43   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Jeg sitter med en flott versjon av en invitasjon som ei annen enn meg laget for et par år siden som er lageret som Adobe reader dokument. Nå vil jeg bruke samme invitasjonen bare redigere litt på teksten, hvordan kan jeg få til det? Kommer liksom ikke inn så jeg får markør ned i dokumentet og kan endre noe tekst. Dokumentet skal ikke være sikret med noe passord såvidt jeg kan se. Noen som kan hjelpe og forklare om det en noe jeg kan gjøre for å få endret på teksten?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:45   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader dokument?

Du må åpne det i Adobe professional, men det har du kanskje allerede gjort?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:46   #3
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader dokument?

Er det PDF-format du mener? Det er vel nesten for en utskrift til skjerm å regne, når det gjelder mulighet for å editere. Man kan kopiere inn i Word, f.eks. men mye kan gå tapt av formatering, fonter etc., siden det fordrer at din Word-versjon har disse fontene eller formateringselementene. Det finnes også versjoner av Adobe Reader som konverterer til andre formater, f.eks. Word, for editering, men tror ikke man kan det i gratisversjonen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:50   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Du må ha fullversjonen, ja, men det blir sjelden bra uansett. Egentlig syns jeg det er bedre å gjøre sånt i Adobe Illustrator, du kan redigere pdf filer der. Men jeg ender som regel med å ta bort all tekst, det blir aldri helt som man vil ha det hvis man ikke gjør det på nytt. (Altså åpne i Illustrator, marker teksten og fjern den, legg til ny tekst, lagre som pdf.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:53   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Jeg er helt blank og skjønner ikke helt. Men det jeg skjønner nå er at jeg ikke kan redigere det opprinnelige dokumentet som er som dere sier en utskriftsversjon på skjerm jeg ser. Om jeg skal åpne det i noe annet så må jeg ha teskje versjonen på hvordan jeg gjør det. Jeg er på jobb nå, så der tror jeg vi har de fleste fullversjoner.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:55   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Funket ikke å lagre det som tekst dokument i alle fall. Jeg får ikke til å kopiere inn i Word heller. Det må da være en måte jeg bare kan komme inn og rette teksten på? Hvordan kan hun ha laget det i utgangspunktet? Om noen har lyst til å se på dokumentet så kan jeg bare få en mail adresse å sende det til så kanskje noen skjønner mere enn meg?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:58   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Har du Adobe Illustrator?

Høyreklikk, velg "open with" og så Illustrator. Men egentlig er det et ganske komplisert program å bruke hvis man ikke har vært borti det før. Jeg kan sikkert se på det for deg hvis du vil?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:01   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Hun kan ha laget det i Word eller en annen tekst-editor og lagret som PDF, nettopp for at det skal være ikke-editerbart, eller for å unngå problemene med visning og utskrift som ofte oppstår når man sender Word-dokumenter til folk og de har en annen utgave, andre fonter etc, da ser det ofte veldig annerledes ut. Eller hun kan ha brukt ett av de andre, profesjonelle Adobe-verktøyene, Illustrator el.l. Jeg får til å kopiere fra Adobe Reader, det er versjon XI, mulig det ikke gikk an i tidligere versjoner, det husker jeg ikke.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:01   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Jeg får ikke åpnet det i Illustrator, så da har vi tydeligvis ikke det. Nå klarte jeg å få kopiert inn bildene ett og ett over til Word også får jeg bare skrive teksten på nytt. Prøver det først, hvis ikke hører du fra meg Neket om jeg trenger hjelp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:02   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Den er grei

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:08   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Adobe Acrobat X standard heter lisensprogrammet her. Og den må jeg ha for å få printet og redigert noe som helst. Du er nok på riktig vei når du kopierer elementer, tekst og bilder for seg. Kan sikkert også gjøres med snap tools verktøy, googles og lastes gratis. Du mister med andre ord all formatering.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:54   #12
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

PDFpen på Mac er veldig bra.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:09   #13
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Jeg bruker Coral Draw på jobb til å redigere PDF dokumenter, men da må jeg importere dokumentet i Coral. Det går ikke å bare kopiere det inn.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:12   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Mye av det dere snakker om høres alt for avansert ut for meg. Men nå fikk jeg nå klippet ut noen bilder og limt inn i Word og skrevet teksten på nytt. Teksten fikk jeg ikke til å klippe og lime, men nå ble det ikke så verst. Må jo ha litt morsom invitasjon når vi skal arrangere overnatting for hele 3.trinnet på en kystledhytte.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:14   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.010
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få redigert et Adobe reader-dokument?

Poenget med PDF-filer er jo at de ikke skal kunne redigeres i. Og dersom man skal gjøre det, må man ha spesialprogrammer. Og selv da er det krøkkete.

Høres ut som om det var den enkleste måten å gjøre det på for deg.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no