Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-15, 16:27   #141
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men en hadde vel ikke språk i tillegg? Jeg hadde tysk og sløyd, tror ikke de som var ute og jobbet hadde tysk...

Jeg hadde definitivt både tysk og utplasseringsvalgfag. 1988-89.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 16:47   #142
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg hadde både tysk, EDB-visvas og arbeidsutplassering, sånn rundt -95. Alternativet var moped-lappen, tror jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 16:53   #143
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg har vridd hodet et par dager, men klarer ikke huske hva jeg hadde i valgfag da jeg kutta ut tysken i niende. Billedvev husker jeg, men det må ha vært mer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 16:55   #144
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg tok turen fra Ålesund til Bergen, og jobber i TV2 med onkelen min, Fikk blandt annet redigere filmer for sporten, som ble vist på tv. Stor stas

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 17:12   #145
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg jobbet på et parfymeri i min arbeidsuke. Egentlig ville jeg ha utplassering på FOD-gården, men ikke lov, fordi det var på feil side av Oslo-grensa (Jeg bodde på Indre Romerike).
Men parfymeriet var en fin plass, og jeg hadde en flott sjef som jeg kom veldig godt overens med. Fikk til og med være med på nattåpent, det var moro.
Og så holdt jeg på å ramle i bakken da jeg ved arbeidsukens slutt satt sammen med venninner på kafé og åpnet avskjeds-/takkepresangen fra parfymeriet: 100 ml Trésor, som attpåtil var favorittparfymen min!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 10:49   #146
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg hadde skyting med luftgevær som valgfag sammen med ballspill :vokst opp på landet:

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 14:42   #147
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg hadde skyting med luftgevær som valgfag sammen med ballspill :vokst opp på landet:

Jeg hadde miniatyrskyting i 8. og 9. klasse, og bodde i by. Vi hadde miniatyrskytingsbane i kjelleren på skolen. Det var kjempegøy. Jeg ar eneste jente det ene året, og slo flere av gutta, noe de synes var rimelig irriterende og jeg syntes var ekstra gøy. Selvsagt.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 15:02   #148
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg hadde definitivt både tysk og utplasseringsvalgfag. 1988-89.

Tipper det kan ha vært avhengig av timeplanen, hva skolen tilrettela for. Virker vel som om det var nok timer, men kanskje noe med hvor sammenhengende de var. Hos oss tror jeg ikke man kunne utplasseres hvis man hadde språk fordi resten av valgfagtimene var så brutt opp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-15, 16:51   #149
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg hadde arbeidsuke i 8. På et konditori som skulle levere 1000 marsipankaker til åpningen av Nardosenteret. Det ble mye marsipankakelaging. Og enda mer når jeg var litt klumsete og veltet en 30-40 av dem da jeg skulle kjøre dem inn på kjøla.

Jeg tror ikke jeg hadde utplassering i valgfag i 9. Jeg hadde tysk, husker ikke om jeg hadde noe mer enn det?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 11:09   #150
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Vi hadde ikke arbeidsuke. Mener både trinnet over og etter oss hadde. Men de tok det bort akkurat når vi skulle ha.
Hvilket år er dere andre som ikke har hatt arbeidsuke født i? Jeg er 78`modell.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 03:32   #151
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Jeg hadde arbeidsuka i ei lokalavis. Var med journalistene rundt på oppdrag, samt leste/skrev korrektur. Fikk liv til å skrive noen reportasjer osv. Ja, og så brukte de meg som "modell" i et par artikler om snøen i Drammen. Holdt på å fryse ihjel. Foreldrene mine har spart på utklippet! Ganske artig, egentlig.

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger

Sist redigert av Mamarazzi : 28-01-15 kl 03:39. Årsak: Skriveleif
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 09:50   #152
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Usikker om dt var arbeidsuke, eller om det var bare en eller to dager, men jeg og venninna mi var i alle fall sammen på Postterminalen her i byen. Jeg var fast bestemt på at der skulle jeg begynne å jobbe. Det gjorde jeg altså ikke.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 09:58   #153
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Hvis vi hadde en, og det tror jeg ikke vi hadde, så har jeg glemt alt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 11:57   #154
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?

Vi hadde en uke, kanskje det var i åttende. Ikke noe utplassering som valgfag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no