Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 11:44   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Hvem, syns dere, blir diskriminert i det norske samfunnet?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:02   #2
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Sykepleiere og hjelpepleiere. De har et kjempeansvar med en latterlig
lav lønn. ( er hjelpepleier selv )

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:03   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Mennesker som sliter med psykisk sykdom...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:04   #4
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Rullestolbrukere: de blir diskriminert i forhold til jobb og i forhold til det å kunne bevege seg rundt, ta bussen, gå på kino, handle osv.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:04   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Innvandrere i arbeidslivet.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:05   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Jeg er såpass "gammeldags" at jeg synes det er på sin plass å nevne de eldre.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:07   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg er såpass "gammeldags" at jeg synes det er på sin plass å nevne de eldre.

Ja, hvem vil bli gammel i dagens samfunn?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:08   #8
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Jeg er enda mer gammeldags som mener at vi burde ta bedre vare på de som har oppdratt og og gjort dem til de vi er.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:09   #9
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Gamle, psykisk syke, de som pleier sine foreldre eller syke barn på heltid, narkomane, funksjonshemmede.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 10-10-06 kl 12:23. Årsak: skrivefeil som endret hele poenget mitt :grem:
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:18   #10
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Minstepensjonister. De har 10 000 kr å leve for i mnd. Da har de vært
med på å bygge opp landet. Syns jeg ser Jens Stoltenberge med
10 000 kr i måneden.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:19   #11
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Jeg skriver oppgave om funksjonshemmede og hvordan de blir undertrykt i samfunnet. Det virker som politikerne prøver å lage lover for å hjelpe dem i jobb, for eksempel, men markedskreftene styrer og det er ikke plass i arbeidslivet for mennesker med nedsatt funksjonsevne eller som er funksjonshemmet.

Er det slik da at alle bør har RETT til jobb? Jeg syns iallefall at alle bør få mulighet til å gjøre noe meningsfylt som de kan få betalt for. Funksjonshemmede er ofte de med lavest inntekt i vårt samfunn. Det er ille. Hvor er velferdssamfunnet vi snakker om? Hvor er solidariteten til de som er svake i samfunnet? Er det bare ord og festtaler??

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:22   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Gamle, psykisk syke, foreldre som pleier sine foreldre eller barn på heltid, narkomane, funksjonshemmede.

Jeg. Hvem vil derimot være småbarnsforeldre i dagens samfunn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:35   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Jeg syns feite blir diskriminert. (og grupper nevnt over, selvsagt, men hvorfor gjenta)

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:01   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Konklusjonen er vel egentlig at de "normale" er de som ikke blir diskriminert?

De som avviker fra "normalen" har mindre status, enn majoriteten?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 14:17   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns feite blir diskriminert.

Enig. Det eneste man blir tilbudt som sykelig overvektig er slankeoperasjon (i tillegg til noen få "slankeleire" som legges ned fortere enn man kan få reist dit), og da må man regne med å stå på venteliste i 4-6 år.
Syns det er helt horribelt. Et opphold på et slankesenter, som kan redde livet til overvektige samt spare samfunnet for millioner (milliarder?) på sikt, koster mer enn normale folk har råd til. Staten gidder selvsagt ikke å dekke noe, selv om de som sagt vil spare en haug med penger på det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 18:00   #16
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns feite blir diskriminert. (og grupper nevnt over, selvsagt, men hvorfor gjenta)

Kunne ikke ha vært mer enig. Folk skal i dag være radmagre og ha str 34 i buksemidje. Og jenter og gutter helt ned i barneskolen slanker vettet av seg for å passe inn. Og hvis dem har noen gram for mye blir dem mobbet, bare på grunn av media!

Media diskriminerer!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:38   #17
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Er det slik da at alle bør har RETT til jobb? Jeg syns iallefall at alle bør få mulighet til å gjøre noe meningsfylt som de kan få betalt for. Funksjonshemmede er ofte de med lavest inntekt i vårt samfunn. Det er ille. Hvor er velferdssamfunnet vi snakker om? Hvor er solidariteten til de som er svake i samfunnet? Er det bare ord og festtaler??

Jeg syns at alle bør ha rett til en jobb og alle har plikt til å bidra til samfunnet på den måten de klarer. Men funksjonshemmimg kan være så mye, mange kan jo ikke gjøre noe, mens andre kan gå inn en hvilken som helst kontorstilling.

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan trekke lønn og solidaritet inni dette? Folk som jobber på vernede bedrifter får ikke mye lønn, men de får noe meningsfylt å gjøre, sosialt samvær og litt lønn i tillegg til trygden.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:57   #18
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

"Alle" grupper blir vel diskriminert på en eller annen måte........

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 21:59   #19
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Line, her.

"Alle" grupper blir vel diskriminert på en eller annen måte........

JA dette mener jeg også... synes at småbarnsforeldre - og særlig mødre blir diskriminert i mange tilfeller.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:18   #20
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvem blir diskriminert i det norske samfunn, syns dere?

Opprinnelig lagt inn av Line, her.

"Alle" grupper blir vel diskriminert på en eller annen måte........

Det samme tenker jeg.

Var en gang såpass naiv at jeg trodde det var slutt på kvinnediskriminering i arbeidslivet f.eks. Fikk raskt erfare at jeg tok grundig feil. Ingen ville ansette meg da jeg var nyutdannet fordi jeg var kvinne. Jeg var for svak fysisk og kom til å bli gravid var svaret jeg fikk. At jeg hadde toppkarakterer betydde ingenting. Jeg har også blitt diskriminert pga vekt.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no