Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-07, 20:30   #1
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er du rasist?

......


Sist redigert av Honey : 22-05-15 kl 17:34.
Honey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:51   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Your Result
Your data suggest a moderate automatic preference for Multicultural compared to Unicultural.

Jeg følte vel at denne testen muligens ikke var helt relevant for oss som ikke lever i et så multikulturelt samfunn som USA. Jeg har da aldri tenkt over om jeg foretrekker tvprogrammer med bare hvite eller svarte; er programmene gode så er det da ett fett hvem som er med i dem?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:54   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest little to no automatic preference between European American and African American.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:55   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest little to no automatic preference between European American and African American.

Tviler nok på at jeg klarte å gjennomføre testen like hurtig som det antakelig er meningen man skal gjøre.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:56   #5
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du rasist?

Jeg er i grunnen enig med Sitron, selv om det ser ut som om vi har tatt 2 forskjellige tester

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:57   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Har ikke fått tatt testen enda, skal gjøre det senere. Men er absolutt ikke rasist. Da hadde jeg ikke kunnet jobbe der jeg jobber nå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 20:59   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Jeg fikk en svak preferanse for unikulturell, og det er jo mulig det er noe underbevisst der. Men jeg tror like gjerne det kan være rekkefølgen på spørsmålene - at man først "lærer" at "good" og "unicultural" er på samme siden, og så bytter de om slik at "good" og "multicultural" er på samme side, og så trekker de konklusjonene ut fra at man gjør mer feil på den siste runden.

Det er en interessant type test, da. Man kan sikkert finne ut en god del mer med slike tester, om de er godt laget, enn gjennom den vanlige typen "selvrapporterende" tester.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:00   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest a strong automatic preference for Multicultural compared to Unicultural.

Det var da voldsomt. Jeg har ingenting imot "multicultural" i det hele tatt, men heller ikke mot "unicultoral".

Forøvrig tok jeg en annen test også:
Your data suggest a strong automatic preference for other recent presidents compared to George W. Bush.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:04   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Your data suggest a moderate automatic preference for Multicultural compared to Unicultural.

Jeg fikk den samme. Jeg følte heller ikke at testen var så veldig relevant, og jeg er temmlig sikker på at jeg gir katta i om det er folk med ulik hudfarge eller ikke i TV-seriene jeg ser på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:04   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men jeg tror like gjerne det kan være rekkefølgen på spørsmålene - at man først "lærer" at "good" og "unicultural" er på samme siden, og så bytter de om slik at "good" og "multicultural" er på samme side, og så trekker de konklusjonene ut fra at man gjør mer feil på den siste runden.

Det er jeg enig med deg i. Jeg tror i tillegg resultatet på en slik test avhenger av hvordan man løser oppgaver. Jeg lager meg en "huskeregle" eller en "assosiasjonsregle". I denne testen ble "reglene mine" tilslutt så forvirret at jeg svarte feil. Jeg tør påstå feilene hadde svært lite, om noe i det hele tatt, å gjøre med mine underbevisste følelser ifht alternativene. Dersom rekkefølgen hadde vært endret slik at mine "regler" hadde lært meg å huske noe annet på begynnelsen, kunne resultatet vært manipulert deretter.

Forøvrig ser det ut som vi har tatt to forskjellige tester i denne tråden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:06   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest a moderate automatic preference for Multicultural compared to Unicultural.

Jeg fikk ingen feil på den bilde-/ordtesten, men min "moderate preferanse" må ha kommet av et par av svarene mine etterpå angående hva jeg foretrekker å se på tv...

Jeg mener - jeg gir på en måte litt beng i om "Friends" og "Seinfeldt" som jeg liker å se på tv ikke har noen multikulturelle karakterer med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:07   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig ser det ut som vi har tatt to forskjellige tester i denne tråden.

Jepp. Martis og jeg har tatt testen "Race IAT".

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:08   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Forøvrig ser det ut som vi har tatt to forskjellige tester i denne tråden.

Nei, jeg tror ikke det. Testen jeg tok besto først av en assosiasjonsdel (bilder og good/bad-ord) og deretter av et lite spørreskjema der jeg bl.a. skulle svare på om jeg foretrekker tv-serier med unicultural eller multicultural rollebesetning.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:08   #14
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jepp. Martis og jeg har tatt testen "Race IAT".

Jeg og. Men det virker som de er bygd opp over samme lest.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:09   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Å, nå så jeg hva som var forskjellen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:09   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Å, nå så jeg hva som var forskjellen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:31   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest little to no automatic preference between White People and Black People.

Vet sannelig ikke helt hva testen jeg tok het, men slik endte det hvertfall for meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 21:58   #18
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest a slight automatic preference for African American compared to European American.


Betyr dette at jeg ER litt rasist, da - bare motsatt av det vi tenker på som rasisme??

  Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:17   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Your data suggest a moderate automatic preference for Multicultural compared to Unicultural.


Tja, det gjør jeg sikkert. Jeg syns som regel det er mer interessant med en kulturell sammensatt gruppe, enn en veldig ensartet. Jeg har vokst opp i et slikt miljø også. Men er enig med Skilpadda at man "lærer" ført å trykke en vei, og når det bytter er det det som kan skape forvirring og litt saktere trykking enn selve bildene og ordene. Hadde vært artig å ta samme testen, bare motsatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 22:23   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du rasist?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.



Tja, det gjør jeg sikkert. Jeg syns som regel det er mer interessant med en kulturell sammensatt gruppe, enn en veldig ensartet.

En av de andre tingene jeg mislikte. For jeg liker begge grupper.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no