Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du vinner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-06, 08:08   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du vinner i Lotto

Hva gjør du med 1 mill? 5 mill? 10 mill?

1 mill - shopper vilt, pusser opp bad og kjøkken. Reiser litt. Hiver resten inn på gjelda.

5 mill - det samme som over, men da bytter vi nok hus.

10 mill - shopper villere, kjøper flere hus som vi pusser opp for videresalg. Jeg slutter å jobbe og blir prosjektleder for disse oppussingsprosjektene. Reiser masse med ungene. Gir bort en del til familie og veldedighet.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:22   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill ingenting spesielt. Setter pengene i banken, kanskje ny bil.

5 mill - Hadde kjøpt hytte. Ved sjøen.

10 mill kjøper nytt hus. Det er dyrt her i strøket.



Kjenner på meg at livet mitt ikke hadde blitt veldig annerledes som Lotto-million-vinner - jeg har det bra jeg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:24   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill- Hadde betalt ned noe gjeld, tatt oss en lang familieferie og helt sikkert shoppet noe

5 mill- Betalt ned all gjeld, kjøpt oss hytte, dratt på ferie og satt inn på ungenes konto

10 mill- Da hadde jeg også betalt all gjeld, kjøpt hytte, ferie, delt med familien og mannen kunne fått seg en "lekebil".
Ikke sikker på om vi hadde flyttet for vi trives så godt her

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:24   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Kjenner på meg at livet mitt ikke hadde blitt veldig annerledes som Lotto-million-vinner - jeg har det bra jeg.


Mitt liv hadde bedret seg radikalt (kanskje mer riktig å si at min økonomiske situasjon ville bedret seg radikalt). Selv 1 mill hadde gjort enorm forskjell her.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:32   #5
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Mitt liv hadde bedret seg radikalt (kanskje mer riktig å si at min økonomiske situasjon ville bedret seg radikalt). Selv 1 mill hadde gjort enorm forskjell her.


Samme her

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:33   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Mitt liv hadde bedret seg radikalt (kanskje mer riktig å si at min økonomiske situasjon ville bedret seg radikalt).

Nemlig. Det er jo to forskjellige ting.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:35   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nemlig. Det er jo to forskjellige ting.

Men du skrev at livet ditt ikke ville bli annerledes. Det blir jo annerledes om man får bedre råd. Og jeg tør påstå at jeg hadde blitt pittelitt lykkeligere. :matrialist:

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:35   #8
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill - Shopper, reiser på ferie, betaler ned noe gjeld, sparer litt.

5 mill - I tillegg til alt over, så kjøper vi større hus

10 mill - I tillegg til aøt over, så deler vi nok med familien, kjøper en bil til...

Vanskelig å vite egentlig, for hva gjør man egentlig med så mye penger. Og er det egentlig så mye?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 09:20   #9
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill - Krymper gjelda litt, kjøper bil til mannen, shopper litt

5 mill - da kjøper jeg nabohuset (som jeg vet skal selges om et år og som vi i dag nok ikke har råd til, men som vi har veldig lyst på...). Bruker penger på oppussing samt at mannen får den Bmw han drømmer om

10 mill - samme som ved 5 mill - resten hadde nok blitt spart til ungene

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 09:27   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Uansett hadde vi kjøpt oss et sted å bo - størrelse og beliggenhet justeres selvfølgelig etter gevinstens størrelse.

Med penger til overs hadde vi kjøpt et hus til svigers, og kanskje et til oss selv, som feks min svigerinne (alene med 3 barn) kunne bodd i sånn til vanlig. (De bor i den Dominikanske republikk).

Med enda mer penger til overs hadde jeg tatt med meg foreldrene mine, søsknene mine, kanskje besteforeldrene mine (hvis de hadde villet) og noen gode venner og feiret strandbryllup.

Og eventuelle rester hadde jeg puttet i banken.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 09:29   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

Vi er midt i rehabilitering av huset, så en mill hadde gått rett i det prosjektet. Fem mill hadde gått til hus, en reise og to også hadde jeg gått ned i stilling. Om vi vant ti mill hadde jeg sluttet å jobbe i tillegg til det under fem mill.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 09:50   #12
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill: Tatt en skikkelig familieferie , fornyet garderoben min og satt resten på konto til barna.

5 mill: I tillegg til over: Kjøpt en ekstra bil, betalt gjeld, gitt til trengende familiemedlemmer og til veldedighet.

10 mill: Aner ikke.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:18   #13
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill shoppet bort 200000, pusset opp badet pluss nytt el-anlegg 450000, spandert ferie på familien 100000 og betalt ned studielånet.

5 mill shoppet bort 500000, pusset opp hytta ved sjøen, utvidet den med 30-40 kvadrat, lagt inn vann, hevet taket, takterasse, uteterasse etc, sett i stand en kjempegammel stue på hjemplassen min til vinter/påskehytte, kjøpt 2 nye biler, pusset opp huset enda mer. Gidd bort litt til familie.

10 mill samme som over men større kostnadsrammer, kjøpt en hytte/leilighet for utleie i tillegg, satt 500000 inn på konto til snuppa og 250000 til pensjonsspar. Hadde nok blitt et heavy reisefond. Og så hadde jeg nok kjøpt hest til meg selv og en ponni til snuppa. Og til slutt en stilig daycruiser til hytta.


Sist redigert av Cascaye : 15-10-06 kl 10:45.
Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:32   #14
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill - bygd ut kjøkken og gang og kjøpt nøyaktig det kjøkkenet jeg vil ha

5 mill - ringt arb.giver og tatt en pause på ti år eller noe sånt. pusset opp resten av huset etter hvert.

10 mill - ringt arb.giver og sagt opp. fått enda flere barn og levd deilig.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:40   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill - Pusset opp våre to bad, nytt gulv i stua. En ekstra parkerigsplass ute.

5 mill - samme som over, setter resten i banken.

10 mill - samme som over, og resten går i banken.

Ungene ville jo også fått litt penger, da.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:42   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill: Betalt gjeld, reist på langferie og spart noe.

5 mill: Samme som over. Kjøpt hus eller rekkehus *drømmer om liten hage*

10 mill: Samme som over. I tillegg hadde jeg kjøpt huset til mormor. Det er oldefar som tegnet og bygget det på 1900 tallet og jeg syns det er helt forferdelig at det skal selges nå Mormor bodde der hele sitt liv, uten de sist 2 årene hun var på sykehjem.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:42   #17
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 million Betalt ned gjelden, vi har under 500.000 i gjeld. Pusset opp badet og reist masse. Shoppet masse.

5 millioner Samme som over. Hadde kjøpt oss hytte ved sjøen, shoppet masse.

10 millioner Samme som over. Hadde gitt noe til nærmeste familie, kjøpt feriested i Spania, sluttet å jobbe en stund. Reist masse. Shoppet masse.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:50   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1Mill: Betalt ned mesteparten av gjelda, kjøpt ny bil og reist på ferie med kjæresten og ungene.

5Mill: Da skulle nok kjæresten fått lov til å bygge det huset han har lyst til å bygge (jeg skulle selvfølgelig bestemt hvordan det skulle sett ut ). Ellers det samme som over + at det nok hadde kommet litt til sparing til ungene og vi hadde tatt med oss barnevakt på ferien tenker jeg (min bror).

10mill: Det samme som over.

Men sjansen for at jeg vinner er forsvinnende liten siden jeg ikke leverer inn kupong

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 11:15   #19
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill: Betalt unna et par smålån. Bygge en etg ekstra på huset,drenert rundt huset. Resterende beløp skulle gått til hygge.

5 mill:
Betalt alle lån, fikset opp huet,ny bil, gitt litt til søsken og foreldre, reist på en flott tur.

10 mill: Samme som over. Betalt gjelden til mamma,hjulpet søsken økonomisk, sikret fremtiden.

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 11:33   #20
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto.

1 mill: bygd på huset, større stue, et sverom og tv stue oppe. og betalt ned huslånet.

5 mill : da har vi kjøpt oss hver sin bil, og revet huset og byggd nytt
Satt av penger til turbo og babyen.
Og så hadde jeg vel kjøpt et hus hjemme i finnmark, mye billigere en å bygge hytte *ler*

10 mill: samme som 5 mill.

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no