Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du vinner i Lotto

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-06, 22:17   #41
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill - Kjøper ny leilighet evt. snuser på ett lite rekkehus/to-mannsbolig el.l. sentralt i Oslo og nedbetaler billån. Ellers ingen endring. Feirer vilt og hemningsløst!
5 mill - Kjøper rekkehus eller hus i Oslo vest. Nedbetaler all gjeld og gir en god slump til veldedighet og nærmeste familie. Ny bil.
10 mill- Kjøper hus i Oslo, kanskje en hytte på fjellet og ny bil. Gir en enda større slump til veldedighet og nærmeste familie.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:27   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill: Betaler gjeld
5 mill: Betaler gjeld, kjøper hytte, jobber mindre, kanskje freelance
10 mill: Betaler gjeld, kjøper et bittelite sted et varmt sted, jobber mindre, kanskje freelance

:kjedelig:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:02   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill - Shopper, betaler ned bil- og studielån, reiser på ferie, blir student igjen, gitt litt til familie og litt mer til veldedighet.

5 mill - Som over + kjøper nytt hus, investerer resten i eiendom og blir bolighai.

10 mill - Som over, kjøper et par leiligheter for utleie, og så kan jeg kopiere Myrsnipa: kjøper flere hus/leiligheter som vi pusser opp for videresalg. Jeg slutter å jobbe og blir prosjektleder for disse oppussingsprosjektene. Reiser masse med ungene.

Å, jeg må virkelig begynne å tippe lotto kjenner jeg. Livet mitt hadde definitivt blitt bedre med 10 mill. på konto. Ja, jeg tror nok jeg hadde blitt littegranne lykkeligere, rett og slett!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:33   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg skrev HYTTE???

Et anfall av sinnsforvirring, tror jeg.

Jeg hopper rett på leilighet et varmt sted i stedet, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:47   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg aner virkelig ikke hvorfor jeg skrev HYTTE???

Et anfall av sinnsforvirring, tror jeg.

Jeg hopper rett på leilighet et varmt sted i stedet, tror jeg.

Er helt med på den. Du får låne hytten vår, så får vi låne leiligheten din. Nice deal!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 11:32   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill - betaler ned huslånet, tar opp nytt lån for å kjøpe og pusse opp mitt barndomshjem

5 mill - som over, men kjøper også hytte og leilighet til min bror

10 mill - som over og kutter kraftig ned på jobbingen

gsåkjedelig:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:27   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill: bytter kanskje leilighet (og ender sannsynligvis opp med minst en halv million mer i lån enn nå)
5 mill: bytter helt sikkert leilighet, sier muligens opp (eller reduserer stillingen) for å freelance og/eller studere litt, tar en skikkelig lang ferie
10 mill: som ved 5 mill, bare større leilighet og lengre ferie

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:35   #48
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill: Shopper en del, betaler litt ned på gjeld, bytter ut den ene bilen, litt nye møbler og pusser opp i kjelleren. Og om det blir litt igjen så reiser vi en tur til varmere strøk.

5 mill: Shopper masse, betaler ned all gjeld, bytter ut begge bilene, bygger om huset, kjøper masse nye møbler, totalrenoverer hagen. Jobber enda mer redusert.

10 mill : I tillegg til det ovennevnte så blir det nok stor båt og hytte på fjellet. Og kanskje kjøpe naboens hus for å rive det og få større hage. Slutter å jobbe og finner meg noe annet å gjøre på.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:43   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill - Vi kjøper en leilighet som vi leier ut. (kjedelig men noe jeg har tenkt på lenge, til vanlig reiser vi ganske mye og har det ellers greit). Feirer nok også med litt innkjøp av møbler og klær

5 mill - Samme som oven (men kanskje to leiligheter). Vi unner oss ekstra lange feriereiser med god shopping. Aksjer eller askjefond på resten.

10 mill - Samme som oven tror jeg. Satser enda mer på hytta i tillegg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 13:49   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

1 mill: Kan studere i tre-fire år!

5 mill: Kan studere, og kjøpe ny bil, evt. bil nummer to. Kjøpe hus med litt bedre beliggenhet, evt. bygge på i høyden, så vi får takterrasse her. Hvis mer penger igjen, så kanskje kjøpe liten leilighet som barna kan benytte, evt. leie ut.

10 mill: Samme som over, bare mere, større, bedre.

Uansett antall millioner: Kanske jeg ville spandere en tur eller to på en venninne med dårlig råd. Anser at familien har det de trenger. Nåja, litt større julegaver ble det nok.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:33   #51
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Først skal vi på en skikkelig bra ferie. SKIKKELIG! Så skal vi nok flytte. Hvor vi flytter, avhenger av størrelsen på gevinsten, men det blir nok til flytting uansett. Blir det en av de større gevinstene, skal både mannen og jeg benytte oss av den uhørte friheten til å forske på hva vi vil og publisere så mye som helst og reise dit vi vil og hospitere hos hvem vi vil uten å tenke på bagateller som økonomi og jobbutsikter. Etter det kan vi sikkert få jobb hvor vi vil. Og så skal vi være skikkelig generøse mot slekt, venner og gode formål.

Synd vi har sluttet å levere lottokupongene våre, i grunnen.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:39   #52
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 14:49   #53
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

hva betyr det? Har du vunnet i Lotto??

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 15:01   #54
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Opprinnelig lagt inn av Christinamor, her.

Nå ble jeg nysjerrig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 16:57   #55
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Hvis du vinner i Lotto

Ikke jeg, men han lot det regne masse på meg og!


Sist redigert av Christinamor : 16-10-06 kl 20:24.
Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no