Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 23:05   #1
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Satt nettopp og ryddet litt i min enorme bladbunke. I sommer har jeg vært gjennom diverse foreldre-/mammablader, i Sverige, Danmark og Norge. Jeg abonnerer på Mamma og svenske Mama, men leser ofte Foreldre & Barn også. Synes egentlig alle er bra på hver sin måte, men F&B har jeg en forestilling om at er litt traustere enn de to andre.

Hvilke slike blader leser dere og hvorfor, lurer jeg Hva slags stoff synes dere er godt og interessant?

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:08   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Nå leser jeg ikke noen sånne blader.
Før abonerte jeg på Foreldre & Barn, men sluttet etter at de la om hel stilen på bladet.
Synes det har blitt et dårlig blad med alt for mye reklame dill.
Noe ok å lese inimellom ja, men alt for mye som ikke fantes interresant.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 23:31   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg får F&B gratis, så jeg leser dette hver måned.
Har av og til kjøpt Mamma i løssalg. Ellers leser jeg amerikanske Parents som jeg låner med meg hjem fra jobb.

Synes det er litt varierende hvor mye som relevant for meg i disse bladene, men jeg leser dem fra perm til perm likevel. Er en større hai på interiørblader, der abonnerer jeg på 3 stk

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:04   #4
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg har abonnert på foreldre og barn i 6 år. Sa det opp fordi jeg gikk litt lei. Det var få ting som fenget meg. Så nå leser jeg ingen slike blader. Men har lurt litt på å teste ut Mamma.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:15   #5
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg har abbonnert på Foreldre og Barn, men jeg synes ikke det står så veldig mye interessant i det bladet. Noen andre blader tror jeg ikke jeg har lest.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:18   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Har faktisk bare lest et F&B i mitt liv, og det var da minsten var på sykehus sist, og jeg trengte litt lett lesestoff. Andre blader i samme sjangeren har jeg aldri lest (hmmmm rart at jeg kan være mor i det hele tatt. )

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:21   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg har lest 1 utgave av Foreldre & Barn og 1 utgave av Mamma (i tillegg til 1 utgave av Gravid og 1 utgave av et-eller-annet bryllupsmagasin).

Min konklusjon er: Kommer aldri til å kjøpe det igjen. Det er bare et oppgulp av ting og tang som jeg kan lese på diverse nettsteder og fora. Kjeeeeedelig!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 08:36   #8
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Frua abonnerer på F&B, og det hender en gang i blant at jeg titter litt i det. Men jeg blir ikke veldig lei meg hvis hun skulle finne på å si det opp.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 09:37   #9
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg sa opp abonnementet på F&B, fordi jeg gikk lei.
Nå har jeg lenge vurdert å abbonere på Mamma, men får aldri ut finger'n.
Liker det bladet SÅ godt, pga veldig variert innhold. Fullt av GODE matoppskrifter, også liker jeg spalten til han danske oppdragelsesfyren godt. Pappapanelet er artig å lese, og de har ofte portrettintervjuer med folk jeg syns er interessante.

Må og få "skryte" av at jeg er venninne med hun som er på foriden av gratiseksemplaret/gavenummeret 2006/2007.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:59   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg abonnerte på F&B før, men følte at det ble repetisjon. Nå abonnerer jeg på Mamma, men det er samme greia det også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:02   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg leser heller ikke slike blader. Leser vel egentlig ingen ukeblader. Syns de er dårlige alle sammen.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:28   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg abonnerer på F&B. Vet ikke hvor lenge jeg gidder, men foreløpig synes jeg at jeg får litt glede av det. Mamma har jeg aldri lest.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:29   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg abonnerer på F&B, men kommer nok ikke til å fornye abonnementet når det går ut nå snart.

Mamma leser jeg litt nå og da.

F&B syntes jeg i utgangspunktet var et godt magasin, men jeg syns det har tapt seg. Mamma syns jeg startet som et ordentlig dillete dustemagasin, men det har tatt seg opp. Nå er begge midt på treet.

Jeg har ikke like stort behov for månedlig foreldrelitteratur nå som første året etter at Lille B ble født.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 20:41   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg har egentlig et veldig ukritisk forhold til blader - jeg underholdes av alt! (Men jeg kan kjøpe Marie Clarie og like å se på de fine reklamebildene jeg altså) - Av mødreblader abonnerer jeg nå på MAMMA - ett blad igjen før abonnementet går ut, og da kommer jeg nok ikke til å fortsette. Det ender opp som "doblad" - og med en ettåring i hus er det fint sjelden jeg sitter på do alene, for å si det sånn...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:04   #15
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg leste sånne mammablade inntil min eldste søn var en 3-4 år. Nå synes jeg, at jeg selv er blitt ekspert på mine barn og testene har jeg ikke så stor tillit til likevel.

Så det har ikke blitt til noe mammalektur i det hele tatt på flere år her i huset.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:06   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg abbonnerer på "F&B", men lurer på å bytte til "Mamma". Synes "F&B" er fryktelig tantete til tider, og gir meg litt samme følelsen som helsestasjonen, egentlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 21:35   #17
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg har aldri kjøpt F&B, men har arvet litt, og kommer ikke til å bruke penger på det.

Mamma har jeg kjøpt (og lest) en gang, og kommer ikke til å bruke penger på det igjen. Synes overhodet ikke det er verdt pengene.

Nå hører det med til historien at jeg per i dag har et ukeblad som har ligget på kjøkkenbenken i plasten sin i snart to uker - jeg har rett og slett ikke tid til å lese så enkel lektyre en gang nå.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:05   #18
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Har lest litt i disse bladene på legekontoret, men kan ikke si meg så begeistret. Joda det står mye intressant der, men orker ikke bruke penger på dem.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:28   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg leser Mamma da jeg er i Norge. Her leser jeg Parents (amerikansk). Liker i grunnen begge to.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:03   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre-/mammablader - hva liker dere?

Jeg leser ingen blader, jeg. Men jeg abonnerte på F&B da gutta mine var små. Det begynner nå bli en stund siden nå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no