Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når det har skjedd en (bil)ulykke ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 17:12   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Når det har skjedd en (bil)ulykke ...

..og dere er først/ en av de første på skadestedet, hva gjør dere?

Jeg var andremann til skadestedet ved denne utforkjøringen nå nettopp, og er litt småskjelven fortsatt. Man gjør seg en del tanker når man ser sånt, huff.. Heldigvis så det ut til at det gikk bra med føreren av bilen, noe som er ganske utrolig siden bilen var helt vrengt i front etter møtet med en fjellvegg. Jeg stoppet selvsagt (er jo på mange måter forpliktet til å hjelpe siden jeg er sykepleier) da jeg ankom stedet, til tross for at jeg hadde bilen full av sultne unger. Men siden det kom en flokk med andre hjelpelystne rett etterpå, samt at det så ut som føreren hadde det greit ut fra forholdene, så valgte jeg å dra igjen ganske raskt. Jo flere kokker, osv..

Hva gjør dere/ har der gjort når dere har ankommet et ulykkessted tidlig etter at ulykken er skjedd?

Stopper dere og ser om dere kan hjelpe med noe? Faller dette dere i så fall helt naturlig, eller er det med en viss motvilje og engstelse?

Eller puster dere lettet ut om du ser noen andre stopper, evt. kjører bare videre og håper bilen bak stopper i stedet? Er dere redd for å "blande dere", evt. føle dere som nysgjerrige tilskuere? Redd for å kanskje gjøre vondt verre, ved å gjøre ting feil ifm. redning ut av bil/ førstehjelpstiltak, osv.?

Og i den forbindelse - har dere gjennomgått førstehjelpskurs, og føler dere dere sikre på at dere vil mestre å utføre relevant førstehjelp i en akutt situasjon?

Tanker eller erfaringer dere vil dele rundt dette?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:16   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Man er vel lovpålagt å stoppe og se om det man kan hjelpe til. Men det er klart, en grense for når det er praktisk også, om man er mer i veien enn til hjelp.

Om jeg kom tidlig til, altså før ambulanse og politi og sånt, så hadde jeg antagelig, om jeg kjenner meg selv rett, tatt styringen for hele greia.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:21   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg skulle gjerne sluppet å gjøre noe som helst når det er ulykker, men heldigvis reagerer man jo rimelig instinktivt.

Vi var førstemann på stedet hvor en bil hadde kjørt inn i en fjellvegg. Min mann var ute av bilen på null komma svisj, og halte blant annet et lite barn ut av et knust vindu. Jeg satt i vår egen bil og trøstet det lille barnet, og plukket glasskår ut av håret hans og klærne. Det var en veldig spesiell opplevelse. Å ringe ambulansen og prøve å forklare hvor vi var (midt på fjellet på nyttårsaften), samt redegjøre for hva vi kunne se av personskader gav meg den store skjelven. Det gikk bra med alle i bilen, men det var litt blod og gørr. Og ubehagelig å være vitne til panikken til moren, som min mann sleit med å få ut av bilen. (Det hastet med å få ut alle passasjerene, fordi bilen veltet med taket mot fjellsiden, og vi så at bilen kunne rulle nedover.) Ambulansen brukte over 30 minutter, og jeg er glad vi slapp å måtte bruke førstehjelp den tiden.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:27   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Vi var vel førstemann på stedet etter en utforkjøring, men det var uten personskader og knapt nok bilskade, og det eneste vi gjorde var å hjelpe til med å finne tlfnr til tauebil.

Jeg har tatt endel førstehjelpskurs og ikke minst sett på masse sykehussåper, så jeg stiller gjerne opp. Men heldigvis har det ikke vært nødvendig.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:28   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Som første før ambulanse, polti etc?
Stopper og ser om det er behov for livreddende førstehjelp,rekkefølge av hjelpebehov etc.
Administrerer nødvendige akutt tiltak mens man ringer 113,
Er det det ikke ringer man polti ev. falken(?) og holder fører med selskap til de kommer.

Når ambulanse ev. bare polti er på stedet stikker man sin vei etter man har fatt klar signal fra onkel( man er vel vitne el. om man er først på skadestedet)....noe sånt?

Er det kommet fagfolk til stedet er det ingen grunn til å blande seg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:31   #6
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Åh ja fratten har rett i det sikkre stedet greiene varselstrekanten osv...det glemmte jeg.( greit ,jeg har ikke lappen enda da)

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:34   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Stopper såklart, får oversikt og ringer amk dersom det trengs. Har vært førstemann på flere ulykker, den verste var der hvor en bil var vrengt rundt ei stor bjørk, to ungdommer i bilen, råkjøring til de grader. Jeg og pappa fikk begge ut, de hadde ingen alvorlige skader, men mye blod og sjokktilstand på dem begge. Faren til gutten som kjørte kom etter en stund og begynte å kjefte, så min far ble nesten slått ned da han prøvde å holde ham unna i påvente på politi og ambulanse.

Har også blitt stående 45 minutter og dirigere trafikk forbi ulykkessted, politiet kjørte i grøfte på vei ut dit..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:35   #8
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg har aldri vært førstemann til et ulykkessted, og jeg stopper ikke om det er kommet politi/ambulanse.

Men om jeg skulle komme først, er sikring av åstedet det viktigste (refleksvest, varseltrekant), så overblikk og varsling (hvem er skadet, omfanget av skadene, 113) og evt førstehjelp. Bilene eksploderer ikke som på film om det er bensinlekkasje, men kommer man til kan man jo vri av tenninga.

Dette er teorien. Jeg aner ikke om jeg kunne gjennomført det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:55   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Man har vel ikke lov til å bare kjøre videre, med mindre man ser at andre er i gang med å hjelpe?
Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg ville reagert, men vi har jo hatt en del førstehjelpsopplæring, samt HLR - men når man står der?

Jeg ville følt meg forpliktet til å gjøre det jeg kunne, og jeg tror egentlig ikke man rekker å tenke så mye hvis det først skjer. Men etterpå hadde jeg sikkert vært helt ødelagt

  Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 17:59   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg har kommet først til en utforkjøring en gang, og nr 3/4 til en stor (dødsulykke) en annen gang.

Den jeg kom først til så stoppet jeg bilen, slo på nødblinken og bare løp ut. Helt automatisk. Bilen som hadde kjørt ut lå på hodet i grøfta, og jeg hørte bare lyden av bilhornet.

Inni var det ei dame, som heldigvis var uskadd. Det kom etter hvert flere biler og vi fikk henne ut, og så fikk hun sitte i min bil til mannen hennes kom. Det var ekkelt, men personlig rakk jeg liksom ikke å tenke - jeg bare handlet.

Den andre ulykken var fæl. Alvorlig krasj. Og jeg og søs hadde med oss våre to søte som som bare var noen mnd gamle. Eneste vi bidro med da var å tilby oss hjelp, samt sjekk om vi hadde noen pledd eller noe i bilen. Der var det mange som bidro, men vi var nærme nok til å SE.. Og det var grusomt.

Jeg tror ofte man handler i slike situasjoner, på instinkt. Heldigvis.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 18:00   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg har hatt en del førstehjelpskurs gjennom jobb, og føler meg "rimelig" trygg.
Iallefall trygg nok. Det er ofte bedre å gjøre noe, enn å ikke gjøre noe. Dessuten har jeg lært at de som lager lyd prioriterer man sist.. for de er iallefall ganske levende.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:01   #12
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Har heldigvis aldri vært førstemann til ulykker. Men skulle jeg bli det noen gang kommer jeg selvfølgelig til å stoppe.

Har hatt førstehjelpskurs men det er maaaange år siden og må innrømme at jeg husker veldig lite.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:02   #13
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har aldri vært førstemann til et ulykkessted, og jeg stopper ikke om det er kommet politi/ambulanse.

Men om jeg skulle komme først, er sikring av åstedet det viktigste (refleksvest, varseltrekant), så overblikk og varsling (hvem er skadet, omfanget av skadene, 113) og evt førstehjelp. Bilene eksploderer ikke som på film om det er bensinlekkasje, men kommer man til kan man jo vri av tenninga.

Dette er teorien. Jeg aner ikke om jeg kunne gjennomført det.

Dette er min teori også. Har jeg tilgang på batteriet bryter jeg strømmen der i tillegg.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:28   #14
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg er autorisert helsearbeider og har vært i hjelpekorpset i mange år, og jeg hadde stoppet og tilbudt min hjelp. Hadde jeg vært først til skadestedet har jeg også såklart stoppet og jeg hadde også tatt kommando dersom det ikke var en lege der.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:29   #15
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Jeg stopper og hjelper til, om det ikke allerede er veldig mange som allerede har stoppet og ambulansene er der osv.
Som sykepleier har jeg jo ikke lov til å la være og hjelpe.

Jeg har kommet som første og andre bil ved to bilulykker, og handler på instinkt. Det er først etterpå jeg får den store skjelven.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 20:37   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Huff, dette er min store skrekk...jeg vet desverre at jeg er fullstendig ubrukelig på et ulykkessted. Jeg mister fotfestet helt, og vet ikke opp ned på noe.

Jeg og sambo kom først til en ulykke en gang. Det så ut til å være alvorlig, da spesielt den ene bilen var ille kræsjet. Jeg kjørte vår bil, og stoppet så klart, men det var også alt jeg klarte. Sambo gikk ut, og ba meg kjøre til nærmeste telefon, for vi ante jo ikke om det var varslet. (var før mobilens tid dette) Jeg kjørte til nærmeste telefonkiosk, men møtte jo der veggen...nødnumrene var som blåst ut av hodet mitt, og nummeret til politiet fant jeg ikke. (ja, det ER flaut...) Heldigvis sto det en taxi ti meter fra, så jeg fikk sjåføren der til å ringe.

Nå viste det seg at ulykken allerede var meldt inn, og det var heldigvis ikke så alvorlig som vi først trodde. Den hardest skadde bilen hadde stått parkert, så det var ingen i den. De i den andre bilen var mer ruset på dop enn skadd.

Men det er min store skrekk å skulle komme som førstemann til en ulykke, spesielt om jeg er alene. Forhåpentligvis så handler jeg da etter instinkter, men jeg må ærlig innrømme at jeg tviler...

Gjør nok best i å holde meg på traffikerte veier, så jeg slipper å være alene.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:13   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man er vel lovpålagt å stoppe og se om det man kan hjelpe til. Men det er klart, en grense for når det er praktisk også, om man er mer i veien enn til hjelp.

Om jeg kom tidlig til, altså før ambulanse og politi og sånt, så hadde jeg antagelig, om jeg kjenner meg selv rett, tatt styringen for hele greia.

Samme her.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:23   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke..

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om jeg kom tidlig til, altså før ambulanse og politi og sånt, så hadde jeg antagelig, om jeg kjenner meg selv rett, tatt styringen for hele greia.

Det samme hadde jeg gjordt.
Føler meg rimelig sikker på hva som skal gjøres og førstehjelp kan jeg, selv om jeg ikke er 100% oppdatert så skulle jeg nok klart meg greit.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:28   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke ...

En bekjent av meg døde i bilulykke utenfor Fredrikstad rett før jul..

Jeg blir veldig "kald" og effektiv når det skjer en ulykke. Fullstendig rasjonell og praktisk, og ordner opp det som må ordnes. Og så får jeg en skikkelig skjelv etterpå...

Eneste jeg har hjulpet til med var da ei jente løp over veien på rødt lys på Karl Johan og ble påkjørt av en scooter. Da var det 150 stk som bare stod og kikka på jenta som lå og vrei seg i smerte på gata. Jeg kasta instinktivt fra meg sekken (med bærbar data og alt i - flaks den ikke ble stjålet!), og sjekket at hun var bevisst og klar, fikk ringt broren hennes, og amk.. Det gikk heldigvis veldig bra.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 09:49   #20
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når det har skjedd en (bil)ulykke ...

Off... det er ikke noe morsomt å overvære bilulykker. Heldigvis har jeg aldri opplevd å være først til en ulykke, men jeg vet at jeg generellt sett synes det er greit å hjelpe andre. Hvis noen f.eks. har stoppet pga. biltrøbbel, så stopper jeg og spør om det er noe de trenger. Dette mye fordi jeg kun har kjørt gamle biler selv, og jeg synes det er godt når noen stopper og spør om jeg trenger hjelp til noe. Jeg har vel stort sett bare hjulpet å dytte biler som har satt seg fast.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no