Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 23:51   #41
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg vet. Jeg skal betale alle psykologtimene hun trenger når hun blir voksen. Jeg lover.

Det er nok best du begynner å spare nå....

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:04   #42
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Jeg har to mørke gutter, og den eldste, altså treåringen, er bare helt nydelig i rosa. Men om han vil ha det på, ikke pokkern. Alt skal være blått. Blåttblåttblått.

Jeg øyner håp for toåringen, for han liker rødt.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:10   #43
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.


Jeg øyner håp for toåringen, for han liker rødt.

Alle mine er veldig glad i rødt, men ikke i rosa.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:27   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det ER jo bare damer som sminker seg. Ærlig talt. I hvert fall er 99,99 % av alle som sminker seg damer.

Er det? Jeg kjenner da flere menn som sminker seg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 00:39   #45
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det? Jeg kjenner da flere menn som sminker seg.

Alle på teve gjør det

Men det er jo faktisk blitt trendy blant de rike og vakre har jeg hørt. En dæsj med kirurgi og spraytan, samt en dæsj med sminke, og voílá, en vakker mann.
Er man edru nok på byen i Oslo, så er faktisk halvparten sminket. : Påståelig :

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:50   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.245
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Alle på teve gjør det

Men det er jo faktisk blitt trendy blant de rike og vakre har jeg hørt. En dæsj med kirurgi og spraytan, samt en dæsj med sminke, og voílá, en vakker mann.
Er man edru nok på byen i Oslo, så er faktisk halvparten sminket. : Påståelig :

Nei, det tror jeg ikke noe på. :Påståelig 2: Jeg er alltid edru på byen for tiden. Hva er sminke, da? Spraytan? Fuktighetskrem? Jeg har aldri sett en noenlunde streit fyr med mascara, kajal og øyeskygge. :gammeldags:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:55   #47
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, det tror jeg ikke noe på. :Påståelig 2: Jeg er alltid edru på byen for tiden. Hva er sminke, da? Spraytan? Fuktighetskrem? Jeg har aldri sett en noenlunde streit fyr med mascara, kajal og øyeskygge. :gammeldags:

Det har jeg. Til og med ikke på byen men i jobbsammenheng. Og dette har vært helt straighte fyrer.

Snupp har ingen rosa plagg, men jeg har ingen motforestilling mot å kle ham i rosa, rent bortsett fra at jeg foretrekker sterke farger på ham. Han har rosa og lille kjøkken, da.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:00   #48
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, det tror jeg ikke noe på. :Påståelig 2: Jeg er alltid edru på byen for tiden. Hva er sminke, da? Spraytan? Fuktighetskrem? Jeg har aldri sett en noenlunde streit fyr med mascara, kajal og øyeskygge. :gammeldags:

Joda, med mascara, kajal og enten pudder eller pudderkrem. Så det så.
Enkelte bruker til og med negllakk. Helt straighte normale karer.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:01   #49
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Flotte greier, Hønni!

Storesøster er ingen prinsesse-type - hun er litt på sjørøver-vibben, og jeg kjøper stadig klær i gutteavdelingen til henne. Men den mosegrønne, nydelig kjolen hun fikk til jul ligger urørt - det er "guttefarge", og den er "stygg". Forstå det den som kan...

Jeg kler ikke lillebror i rosa - men han har mye rødt etter storesøster.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:13   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.245
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Jeg tror vi går på forskjellige steder, Heidi. Ellers er jeg blind og naiv, ingen utenkelig løsning.

OK, øver foran speilet: Bare voksne d ... VOKSNE får gå ute med sminke.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:18   #51
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Oliver liker jentefarger og er det et eller annet plagg han svært gjerne vil ha i rosa eller lilla, stiller jeg meg ikke i veien for det

yndlingsfargen er lillla

Han har veske, to dukkevogner, baby etc etc

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:21   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Sønnen min på fire vant et rååååsa Little Filmstar Beauty Set (eller hva det nå het) på juletrefesten i barnehagen i år. Allerede under loddtrekningen sa de "å, det passet bra: Et rosa lodd for en rosa jenteting". Og da vi vant, sa mange at "å, det blir nok en fin bursdagsgave til ei jente". Eh, sønnen min hadde jo vunnet det, så hvorfor skulle han ikke få bruke det?! Han syntes jo at det var stor stas.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:21   #53
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Sneipen vil til stadighet ha sminke, og jeg sier at det er det bare voksne damer som har. Jeg hadde sagt det samme til en jente, tror jeg. Er jeg stigmatiserende?

Jeg har latt jenta mi få lekesminke (gyselige farger :grøss: ), så jeg ville nok gitt gutten også hvis han hadde bedt om det. Foreløpig nøyer han seg med å la søstra sminke han. Hun kjenner ingen begrensninger og dekker hele ansiktet hans med rosa rouge.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:42   #54
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Oliver liker jentefarger

Jentefarger... hvilke farger er det?

Storebror her liker rosa veldig godt, og han sier det stadig. I fjor sommer hadde han noen rosa T-skjorter og slikt. Pappaen hans er mørk og kler rosa skjorter veldig godt, og han har en hel del hvor rosa er hovedfargen. Det var en periode storebror kom hjem og sa at han hatet rosa, men jeg syntes det var synd ettersom jeg visste at han egentlig liker fargen. Nå er han tilbake på at den er kul! .

Det var en litt morsom episode som ledet han tilbake til det sporet. Vi var på besøk hos noen i familien som har en sønn på 11. Denne fikk besøk av en kamerat og storebror åpnet døren. Da han så 11 åringen som stod ute med en kul lue i nydelig lys rosa og en øredobb i øret sa han spontant uten å tenke seg om "det er en jente". Han skjønte jo selvsagt fort at det ikke stemte, og da han var med 11 åringene på fotballtrening og så hvor tøffe (i hans øyne) de var på banen skjønte han fort at man kunne være kul kar og like rosa .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:54   #55
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Joda, med mascara, kajal og enten pudder eller pudderkrem. Så det så.
Enkelte bruker til og med negllakk. Helt straighte normale karer.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:42   #56
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Lillebror her kommer sikkert til å ha strømpebukser med hjerter på under buksene i arv etter storesøster. Men tror ikke jeg sender han i barnehagen med det..
Men de rødrosa ecco goretexene storesøster har i år tror jeg han sikkert arver, siden ikke de er så typisk rosa.

Men hvis han ABSOLUTT vil låne søster sine rosa støvler. Ja hey, hvorfor ikke. Men jeg kjøper ikke noe nytt rosa da vi har i bøtter og lass.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:30   #57
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror vi går på forskjellige steder, Heidi. Ellers er jeg blind og naiv, ingen utenkelig løsning.

OK, øver foran speilet: Bare voksne d ... VOKSNE får gå ute med sminke.

Blind og naiv

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:39   #58
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

Rosa er fint det!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:42   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

For meg er rosa skrekken over alle skrekkfarger, så jeg er glad for at storesøster har kommet ut av den perioden.
Mellombror oppfatter nok gryntingen til hu mor når rosa nevnes, men vet godt at han stort sett selv kan bestemme farger på sko og klær.

Han hadde en lang periode hvor han kledde seg opp i sin søsters kjoler, tok strikk i håret og gjorde om navnet sitt så det fikk jentesleng.
Tilogmed ikke min homofobe mann reagerte på det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:56   #60
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om noen har savnet diskusjonen om gutter og rosa støvler

[quote=Trulte;320574]
Men de rødrosa ecco goretexene storesøster har i år tror jeg han sikkert arver, siden ikke de er så typisk rosa.
[quote]

:sporer av: Sko skal man vel være litt forsiktig med å arve?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no