Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Holdbarhet på gummistøvler

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-08, 18:15   #1
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holdbarhet på gummistøvler

Jeg kjøpte meg et par Viking gummistøvler i fjor vår/sommer (de røde med hvist snøring på). Har brukt dem en del men absolutt ikke hardt og "uforsvarlig". Oppdaget i dag at jeg ble våt på beina da jeg hadde dem på, og da jeg undersøkte dem nærmere er det hull i begge sålene under! De har sprukket! De skal vel tåle mer enn det? Har jeg rett på å klage? De er vel ca 1 år gamle, som sagt. Ble så skuffet for jeg har vært skikkelig fornøyd med dem, men nå må får jeg vel kjøpt meg de sorte med spenne, som passer mye bedre til regnjakken, eller Hunter-støvler.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:53   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Så lenge sålen er sprukket vil jeg tippe på at du får nye støvler.
De skal definitivt holde mer enn et år.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:22   #3
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Hadde samme type til storesøs, og opplevde akkurat det samme

Når me kjøpte nye sa ho i butikken rett ut at den typen ikkje hadde vore av god kvalitet, det var mange som hadde opplevd det samme

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 20:23   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Klag i skobutikken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 21:51   #5
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Jeg får ta de med til butikken jeg kjøpte dem og høre. Finner ikke kvitteringen nå, tror jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:22   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Om du betalte med kort kan du ta med det som "bevis".

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:09   #7
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om du betalte med kort kan du ta med det som "bevis".

Ja, lette i arkivet på nettbanken i dag, men fant det ikke. Husker ikke helt hvilken måned jeg kjøpte dem. Men leter videre. Kvitteringen ligger nok uansett i den store konvolutten hvor jeg samler kvitteringer som er verdt å ta vare på.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:38   #8
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

For mellomste hos oss er levetiden på et par støvler sikkert maks 3-4 mnd. Han får alltid et eller annet hull i dem uansett hva slags type han har og hva de koster. Og det er veldig sjelden hull på samme plass.
Så det er kanskje han som har lånt støvlene dine.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 23:46   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Poden fikk også et par Viking gummistøvler en vår, og tidlig høst (ikke i fjor da det regnet hele sommeren ) var gummien over vristen(e) råtten. Han hadde altså brukt støvlene minimalt. Klagde til skobutikken, men måtte ha kvittering/kontoutskrift før de ville godta reklamasjonen. Da jeg kom med kontoutskriften var det greit.
Nå har jeg altså lært at det meste av det man kjøper bør man betale med kort så man kan vise til kontoutskrift ved klage. Og Viking gummistøvler er jeg skeptisk til...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 15:15   #10
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Jeg var innom butikken i dag og de var, som forventet, skeptiske siden jeg ikke hadde kvittering eller kontoutskrift med meg. "Du har jo brukt dem en del, da!" var den ene kommentaren jeg fikk. Ja, det har jeg men jeg mener at de burde ha litt lengre levetid enn 1 år når de kun har vært brukt til å gå i byen og egentlig brukt ikke så mye heller. "Kvaliteten er ikke som i gamle dager!" var også en kommentar jeg fikk. Nå har jeg letet gjennom kontoutskrift for både bankkort og kredittkort og jeg finner ikke transaksjonen. Kan jeg av en eller anne sær grunn ha betalt kontant, akkurat denne gangen? Typisk!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 17:54   #11
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Kan man skylde på ammetåke? Jeg har lett og lett gjennom arkivet på nettbanken i dag og har funnet ut at jeg kjøpte dem i 2006! Ikke i fjor, som jeg trodde. Da er det ikke mye håp i refusjon eller nye gummistøvler. Da kan jeg jo bare gå og kjøpe meg nye med en gang.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 18:04   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Viking lager drittstøvler. Jeg har hatt to-tre par til ungene, og de har alle sprukket i løpet av kun kort tids bruk. Har nå et par billige støvler til snuppa, og de fungerer helt utmerket, og er fortsatt hele etter nesten et år.

  Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 19:21   #13
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Kan man skylde på ammetåke? Jeg har lett og lett gjennom arkivet på nettbanken i dag og har funnet ut at jeg kjøpte dem i 2006! Ikke i fjor, som jeg trodde. Da er det ikke mye håp i refusjon eller nye gummistøvler. Da kan jeg jo bare gå og kjøpe meg nye med en gang.


Klart du kan skylde på ammetåka!

  Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 19:50   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Kontakt Viking. Mulig det går an å reklamere direkte til dem.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 21:11   #15
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Jeg reiser til London på søndag. Lurer på om jeg skal snuse litt mer på Hunter-støvler der. Kanskje de er billigere? Og valutaen er jo ganske bra akkurat nå.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-08, 21:16   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Jeg syns vel egentlig at de burde holde, selv om de er kjøpt i 2006... Jeg har de samme støvlene, bare hvite med sorte blomster, og de er hele og pene (og ikke bare til pynt).

Prøv å klage direkte til Viking.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 00:08   #17
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Holdbarhet på gummistøvler

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns vel egentlig at de burde holde, selv om de er kjøpt i 2006... Jeg har de samme støvlene, bare hvite med sorte blomster, og de er hele og pene (og ikke bare til pynt).

Prøv å klage direkte til Viking.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin

Kontakt Viking. Mulig det går an å reklamere direkte til dem.

Har sendt dem en mail nå. Skulle jeg "få medhold" i en reklamasjon så er det fint. Hvis ikke så tor jeg at jeg kjøper Hunter. IJ-støvler blir for store på min fot.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no