Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 18:18   #281
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg kjenner også at jeg fortsatt ikke har minste sympati for disse to kjeltringene i Kongo. Jeg synes ikke spesielt synd på dem fordi de er syke og for at det er fuktig på cella heller.

Jeg forstår at det kan være kjipt å være foreldre til disse to og leve i uvisshet. Der stopper sympatien for meg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:18   #282
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Hm, jeg merker at jeg har masse sympati. Jeg hadde sikkert brutt sammen etter et minutt på en sånn neddriti celle i et farlig fengsel i en sånt usikkert land. Og jeg hadde sikkert håpet at foreldrene mine skrek høyt om hjelp. At de var der av lumske og rare årsaker er dårlig, men jeg synes ikke de "fortjener" det noe mer en fnaskene som tar med seg barn på smugletur.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:24   #283
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

. At de var der av lumske og rare årsaker er dårlig, men jeg synes ikke de "fortjener" det noe mer en fnaskene som tar med seg barn på smugletur.

Helt enig! De mødrene på smugler-raid har heller ingen som helst sympati. Jeg synes bare veldig synd på barna deres.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 20:46   #284
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg hadde sikkert brutt sammen etter et minutt på en sånn neddriti celle i et farlig fengsel i en sånt usikkert land.

Men hadde du da dratt til det landet, nettopp for å utnytte at det hadde et ekstremt dårlig fungerende system?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:09   #285
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men hadde du da dratt til det landet, nettopp for å utnytte at det hadde et ekstremt dårlig fungerende system?

Nei, det hadde jeg ikke, jeg er ikke tidligere vekter/militær som drømmer om leiesoldatlivet eller skape business i farlige land i Afrika. Men jeg har stor sympati-medfølelse med de som må sitte i fengsel i fattige land, det er langt ifra en dans på roser, for å si det teit. Og jeg vet faktisk ikke om de er skyldige i drap, det er jo umulig etter en sånn rettssak. Hva er de skyldige i da?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 09:46   #286
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nei, det hadde jeg ikke, jeg er ikke tidligere vekter/militær som drømmer om leiesoldatlivet eller skape business i farlige land i Afrika. Men jeg har stor sympati-medfølelse med de som må sitte i fengsel i fattige land, det er langt ifra en dans på roser, for å si det teit. Og jeg vet faktisk ikke om de er skyldige i drap, det er jo umulig etter en sånn rettssak. Hva er de skyldige i da?

Jeg har stor sympati og medfølelse med kongolesere som må leve i et land uten fungerende rettssystem og forferdelige forhold i fengslene. De kan ikke velge fritt å dra til et annet land for å komme unna. To norske menn som frivilllig drar til Kongo for å utnytte det faktum at landet er i et stort uføre, for så å havne i fengsel, klarer jeg ikke å ha så mye sympati og medfølelse for. Jeg håper de overlever, men det er det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:13   #287
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har stor sympati og medfølelse med kongolesere som må leve i et land uten fungerende rettssystem og forferdelige forhold i fengslene. De kan ikke velge fritt å dra til et annet land for å komme unna. To norske menn som frivilllig drar til Kongo for å utnytte det faktum at landet er i et stort uføre, for så å havne i fengsel, klarer jeg ikke å ha så mye sympati og medfølelse for. Jeg håper de overlever, men det er det.

Jeg signerer helhjertet. I den grad den kongolesiske rettsvesenet plager meg så er det ikke på grunn av Moalnd og French. Det er på grunn av de som ikke kan velge det bort.

  Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:39   #288
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg har stor sympati og medfølelse med kongolesere som må leve i et land uten fungerende rettssystem og forferdelige forhold i fengslene. De kan ikke velge fritt å dra til et annet land for å komme unna. To norske menn som frivilllig drar til Kongo for å utnytte det faktum at landet er i et stort uføre, for så å havne i fengsel, klarer jeg ikke å ha så mye sympati og medfølelse for. Jeg håper de overlever, men det er det.

Jeg kjenner jeg er helt på linje med Embs her.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:30   #289
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Okei, jeg har litt vondt av Moland nå. Jeg nekter å tro at det er skuespill!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:33   #290
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg synes det er utrolig at han/de har holdt seg fra å klikke så lenge, dette er ikke akkurat uventet. Jeg hadde blitt psyk etter 10 minutter, tror jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:35   #291
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Okei, jeg har litt vondt av Moland nå. Jeg nekter å tro at det er skuespill!

Nei, det tror ikke jeg heller.

Men jeg må si at jeg synes medias dekning av Molands sykdom er grenseløst usmakelig. Forsiden av Dagbladet i dag for eksempel:
*tatt bort bilde*

Det får da være grenser?! Uansett hva man måtte mene om mannen, finnes det vel fortsatt noe som heter etiske hensyn.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 22-10-09 kl 14:41. Årsak: Tok bort bilde av avisforsiden
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:36   #292
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Ja, den var fæl, og de har beklaget det nå.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:39   #293
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Dagens Dagblad-forside var grotesk og jeg er vant til det meste. (jobber i media) Synes det er mer enn merkelig å ikke ha et bedre filter i redaksjonen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:41   #294
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ja, den var fæl, og de har beklaget det nå.

Ja der ser jeg det (går tydeligvis glipp av mye ved ikke å twitre). Det var da enda godt. Fjerner bildet så vi slipper å se det mer.

Jeg tipper legen har behandlet malariaen til Moland med mefloquine som kan ha psykose som en bivirkning.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 22-10-09 kl 15:30.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:44   #295
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Dagbladoverskriften var ille ja. Og klart de har filter på desken der, men de vurderte det vel til at det var mer penger å tjene på å trykke avisen slik, og håpe på at de som blir indignert aksepterer en unnskyldning i etterkant.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 14:46   #296
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Dagbladoverskriften var ille ja. Og klart de har filter på desken der, men de vurderte det vel til at det var mer penger å tjene på å trykke avisen slik, og håpe på at de som blir indignert aksepterer en unnskyldning i etterkant.

Og enda bedre, at de kan følge debatten i Dagbladet.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:29   #297
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Og enda bedre, at de kan følge debatten i Dagbladet.

Nettopp.

Synes forøvrig ikke unnskyldningen var så mye å skryte av:

Sitat:

– Hovedtittelen på førstesiden er umusikalsk, den burde ikke stått på trykk. Dette er ikke en type tittel vi bruker på denne type saker. Det er ikke noe å diskutere, og bare å beklage, sier Raaum.Han er likevel ikke sikker på at det er feil å vise bildene.

http://www.aftenposten.no/kul_und/ar...ece#xtor=RSS-3

Umusikalsk? Hva er nå det?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 17:25   #298
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg har fortsatt ikke minste sympati med Moland/French. En hver person under lignende soningsforhold og/eller sykdom mangel på søvn villle blitt syk. Ikke noe unikt i det.

Dagbladet er dog en møkka-avis. Det underskriver jeg på.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 17:32   #299
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tipper legen har behandlet malariaen til Moland med mefloquine som kan ha psykose som en bivirkning.

Jepp, jeg kjenner flere som har brukt en bestemt type malariamedisin på reiser i malariaområde og som har opplevd div bivirkninger som skremte vettet av dem (bokstavelig talt). Noe på L, om jeg ikke husker feil.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 17:49   #300
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Nordmenn som blir mistenkt for forbrytelser og eller dømt i utlandet er alltid uskyldige, om ikke så var det ihvertfall ikke meningen...
Utlendinger som blir tatt og eller dømt i Norge er alltid en trussel, veldig farlige og spesielt onde med et ekstremt utviklet kriminelt sinnelag

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no