Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjerringsko - hva er det?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-13, 15:09   #21
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Kjerring er en tilstand, ikke en alder! Og når det er sagt, er det meste av overfornuftige og kjedelige sko (når man egentlig har lyst til å iføre seg noe langt sprekere) kjerringsko.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:11   #22
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Hva er ikke kjerringsko da?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:12   #23
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva er ikke kjerringsko da?

Jeg vil heller gå i kjerringsko enn å falle i fjortisfella, og det aner meg at det er et veldig smalt vindu mellom der, i alle fall om man skal følge FP.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:14   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Og så skulle jeg ikke quote meg selv, jeg skulle egentlig bare endre innlegget. Men det er schjikkeli vanskli.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:30   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

El Naturalista er typisk kjerringsko. Sånne mokkasiner som vises er et hakk videre på skalaen, og er pensjonistsko i mine øyne. Da er man 80 år.

Enig. Og så synes jeg at støvletter uten hæl, de aller fleste av dem, er kjerring.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:35   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Tenkte jeg skulle innhente litt fakta til tråden, men da jeg googlet så ble jeg (selvsagt, noe annet skulle tatt seg ut) henvist til en tidligere tråd på fp, om kjerringklær men den sveiper også innom sko. Det er to år siden da, så moten og definisjonen på "kjerring" kan ha endret seg siden den tid.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:38   #27
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Tipper Marie-buksen er på fullt fart inn nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:44   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Kjerringer er damer som er godt voksne og driter i hva folk syns, vi går i sko som er gode å gå i, basta!

Det blir derfor helt feil å dele inn etter merker. Vi snakker flate sko eller brede, lave hæler, plass til tærne - men først og fremst gode, polstrede innersåler. Aaaaahhhhhhh......

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:47   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kjerringer er damer som er godt voksne og driter i hva folk syns, vi går i sko som er gode å gå i, basta!

Omtrent som min definisjon, bortsett fra at mine kjerringer så absolutt ikke driter i hva andre tenker om dem, tvert imot, så de ifører seg fornuftige sko for å unngå å skille seg for mye ut og virke for vovet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:50   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig. Og så synes jeg at støvletter uten hæl, de aller fleste av dem, er kjerring.

Ja, se der har vi en definisjon som er helt annerledes enn min. Jeg syns nemlig ikke det i det hele tatt, og at det fins mange kjerrongstøvletter med høye hæler.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:52   #31
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, se der har vi en definisjon som er helt annerledes enn min. Jeg syns nemlig ikke det i det hele tatt, og at det fins mange kjerrongstøvletter med høye hæler.

Interessant. Har du noen bilder?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:55   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Omtrent som min definisjon, bortsett fra at mine kjerringer så absolutt ikke driter i hva andre tenker om dem, tvert imot, så de ifører seg fornuftige sko for å unngå å skille seg for mye ut og virke for vovet.

Tsk, nå er det jo veldig mange som velger behagelige sko nettopp fordi de er behagelige - og særlig hvis man er belemret med (sikkert kjerringaktige) svakheter i rygg, hofter eller bein. Det er i alle fall årsaken til at jeg går med sko som gjerne er både flate, med plass til tær og polstret her og der (i tillegg til at jeg synes mange 'kule' sko er stygge, da. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:56   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Ah, nå var jeg skikkelig kjerring, og det føles vidunderlig!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 15:57   #34
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Interessant. Har du noen bilder?


Nei, jeg samler ikke på bilder av dette fenomenet, og tror ikke jeg skal finne konkrete eksempler.
Men det er jo ofte støvletter med mye stæsj og pønt da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:00   #35
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

OK, jeg liker heller ikke støvletter med mye stæsj og pynt, men har kanskje heller tenkt at at det er mer harry enn kjerring.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:06   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Kjerringhæler.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:19   #37
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Jeg er tydelig stemplet som kjerring, jeg og - sammen med Bluen, og føler ikke akkurat at det er et stempel som kler meg, så at alt av El Naturalista og Ecco og diverse andre merker er kjerring - det er bare tull. Hvis folk kler det de har på seg og har sunne rygger og føtter så er det jammen meg frekt å fortelle dem at de har på kjerringsko.

Nei takke meg til at man tar på seg sko man liker og driter i hva andre mener om dem.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:34   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Nei takke meg til at man tar på seg sko man liker og driter i hva andre mener om dem.

Ja, gjør ikke de fleste det da? Jeg lever godt med at Tussa syns jeg er krampeungdommelig her jeg pusher førti i trange bukser og converse.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg har litt lyst på de bestemorskoene jeg la inn bilde av lenger opp i tråden også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:51   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kjerringhæler.

Neisj. Det er ikke hælene som gjør disse til "voksen dame". Spenna og strikken oppe derimot...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 16:56   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerringsko - hva er det?

Høyhælte kjerringsko:



For ikke å snakke om disse:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no