Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-20, 22:37   #121
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Jeg ville også sagt nei, sikkert ingen bombe etter mine innlegg tidligere i tråden . I Oslo varsler Raymond for øvrig innstramninger i morgen, spent på hva det er. Bare han ikke forbyr å gå ut i skogen fra sitt eget hjem eller nekter folk å gå tur i mørket eller jogge alene, vil det ikke forandre vår tilværelse.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 22:45   #122
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Hehe, apan, som forventet. Jeg sa nei forleden da hun spurte og det ble akseptert uten problem. Hun godtar nok det denne gangen også.

Skjønte fra min svigerinne på telefon at det er mengder ute på tur i Oslo og har jo selv sett bilder. Her er folk flinke til å finne ulike steder å gå virker det som. Vi tre har vært mye ute, men ikke gått i kø eller tett blant folk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 22:52   #123
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Vi har heldigvis mengder av alternative fjell og turmuligheter rett utforbi stuedøren, og fire matbutikker innen en radius på 400 m, så vi kan gå å handle når det er lite folk.
Jeg vet ikke om det er så tilgjengelig og så mange alternativ i Oslo og Bergen?
Kanskje man må innføre datoturdag? , eller fordele marka på et eller annet vis?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:03   #124
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Skogene er store her også, problemet er utfartsparkeringene og samlingsplasser. Vi går rett inn i marka her vi bor, og det er en del folk, men ikke vanskelig å finne sin egen lille tue. Men hvis man kjører og skal parkere, starter jo alle samme sted, i tillegg til at parkeringene blir kjempefulle. Jeg lurer på om de stenger utfartsparkeringene, men det vil antagelig bare gi ellevill parkering i boligstrøk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:22   #125
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eldste på 15 har så lyst på en gåtur med tre venninner i morgen, med god avstand. Innafor? Jeg vet det er sagt 1-2. Ja eller nei? Hun er absolutt til å stole på.

Fra FHI er det sagt «små grupper». Så det er innenfor retningslinjene og vurdert til å være forsvarlig fra helsemyndighetene.

Vi har ikke portforbud.

Så gjenstår det å se hva de nye retningslinjene blir i morgen - de samme som nå, strammet inn eller det motsatte.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:24   #126
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Det er sagt 1 -2 - det er ikke fire.

Det er ikke nødvendig å tøye grensene mest mulig, så jeg vllle sagt nei, Millact.

Jeg tenker at hvis alle begrenset sosialt samvær mest mulig, så kanskje vi får komprimert perioden med restriksjoner mest mulig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:29   #127
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Her er rådene fra FHI:


«Lek er viktig for barn og ungdoms utvikling og velvære, men når skolen er stengt over lengre tid for å hindre smittespredning, bør ikke barn og ungdom samles i større grupper.

For å begrense smittespredning, må kontakt med andre (for eksempel utenfor familien) begrenses, og ved samvær bør man holde minst 1 meters avstand. Besteforeldre bør ikke brukes til pass av barn, da økende alder gir risiko for alvorlig forløp av koronavirusinfeksjon.

Dersom det er nødvendig å samarbeide med andre familier om barnepass, bør det begrenses til små grupper. Slik får man begrenset smittespredningen. Størrelsen på gruppen bør vurderes ut ifra punktene nedenfor:

Begrense antall barn og ungdom som er sammen. Det er en fordel om det er de samme barna eller ungdommene som treffes.
Begrense varighet av lek/samvær (få timer).
Fortrinnsvis holde lek og samvær utendørs.
Begrense overnattingsbesøk.
Vaske hender ofte, både før, under og etter lek, og ha god hostehygiene.
Barn og ungdommer med symptomer på luftveisinfeksjon holdes hjemme og bør ikke omgås med andre barn og ungdommer utenfor familien. Dette gjelder også ved milde symptomer.»


Å forholde seg til retningslinjer er ikke å «tøye reglene mest mulig».

Målet med retningslinjene i Norge er ikke stoppe smitte helt, da ville vi alle hatt portforbud. Tvert i mot er planen at ganske mange skal bli smittet, så vi får immunitet i befolkningen. Det er bare om å gjøre å ikke bli syke samtidig, så vi har mulighet til å hjelpe dem som blir hardest rammet. Da er «ganske mange på jobb men også mange hjemme, mange som holder seg unna butikker, men noen som ute og handler, ingen i barnehage eller på skole, men noen som treffes i små grupper av og til» akkurat etter planen.

En 15-åring som har vært hjemme i to uker og i morgen evt. går en tur med god avstand til tre venner følger retningslinjene helt fint og tøyer ingen strikk.

Det blir interessant å følge med på nyhetene i morgen når det er tatt en ny vurdering mtp hva som er best for planen fremover - ser kurven ut til å gå som planlagt, eller er den brattere eller flatere enn myndighetene hadde sett for seg etter to uker med akkurat disse retningslinjene? Så får vi justere kursen etter evt. nye terningslinjer.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 23-03-20 kl 23:44.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:29   #128
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Jeg har sagt nei og begrunnet hvorfor. Hun skjønte det og tok det fint. Vi går heller en felles tur, som vanlig. De tre andre hadde planer om å gå om formiddagen, men hun ville uansett jobbe med skolearbeid da.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 23:40   #129
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Her er rådene fra FHI:


«Lek er viktig for barn og ungdoms utvikling og velvære, men når skolen er stengt over lengre tid for å hindre smittespredning, bør ikke barn og ungdom samles i større grupper.

For å begrense smittespredning, må kontakt med andre (for eksempel utenfor familien) begrenses, og ved samvær bør man holde minst 1 meters avstand. Besteforeldre bør ikke brukes til pass av barn, da økende alder gir risiko for alvorlig forløp av koronavirusinfeksjon.

Dersom det er nødvendig å samarbeide med andre familier om barnepass, bør det begrenses til små grupper. Slik får man begrenset smittespredningen. Størrelsen på gruppen bør vurderes ut ifra punktene nedenfor:

Begrense antall barn og ungdom som er sammen. Det er en fordel om det er de samme barna eller ungdommene som treffes.
Begrense varighet av lek/samvær (få timer).
Fortrinnsvis holde lek og samvær utendørs.
Begrense overnattingsbesøk.
Vaske hender ofte, både før, under og etter lek, og ha god hostehygiene.
Barn og ungdommer med symptomer på luftveisinfeksjon holdes hjemme og bør ikke omgås med andre barn og ungdommer utenfor familien. Dette gjelder også ved milde symptomer.»


Å forholde seg til retningslinjer er ikke å «tøye reglene mest mulig».

Målet med retningslinjene i Norge er ikke stoppe smitte helt, da ville vi alle hatt portforbud. Tvert i mot er planen at ganske mange skal bli smittet, så vi får immunitet i befolkningen. Det er bare om å gjøre å ikke bli syke samtidig, så vi har mulighet til å hjelpe de somalier hardest rammet. Da er ganske mange på jobb men også mange hjemme, mange som holder seg unna butikker,mennene sommer ute og handler, ingen i barnehage eller på skole,meningen som treffes i små grupper av og til akkurat etter planen.

En 15-åring som har vært hjemme i to uker og i morgentåke en tur med go avstand til tre venner følger retningslinjene helt fint og tøyer ingen strikk.

Jo. FHI har sagt at man skal begrense til sosiale samværet til 1 - 2, og de samme hele tiden. Fire er fler enn det. Jeg tenker at 15-åringer er voksne nok til å forholde seg til og forstå dette.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 00:13   #130
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jo. FHI har sagt at man skal begrense til sosiale samværet til 1 - 2, og de samme hele tiden. Fire er fler enn det. Jeg tenker at 15-åringer er voksne nok til å forholde seg til og forstå dette.

Om FHI BÅDE skriver «små grupper» (artikkelen jeg hentet sitatet fra er datert 22.03.20) OG «1-2» så synes jeg det er veldig problematisk.

Det er viktig at retningslinjene er presise og ikke sprikende, selv fra samme avsender.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 00:29   #131
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Det er vel litt av problemet at det er rom for noe tolkning, eller så leser/hører mange med vrange øyne/ører. Det er kanskje greiere å forholde seg til helt stramme regler i en krisesituasjon.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 00:34   #132
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Også vil jeg legge til før jeg går og legger meg, at hele poenget mitt med denne tråden er at noe er grunnleggende feil om ikke det å følge retningslinjene fra myndighetene er både riktig og nok.

Om det var vurdert til det riktige at ingen skulle møtes i små grupper eller 2-3 sammen, så måtte retningslinjene vært: «Ingen barn skal omgås andre barn»,
Og om det ikke er tilrådelig å gå tur med en venn, så hadde retningslinjen vært: «Ikke gå tur med noen andre enn den nærmeste familien».

Jeg er både opptatt av å følge regler, gjøre en god samfunnsinnsats, vise hensyn og ta vare på andre mennesker. Hvis en ikke gjør det ved å følge reglene vi får fra FHI så er det jo helt meningsløst. Da blir jeg både usikker og fortvilet for det oppleves helt feil.

Om det å la tenåringen ta seg en sykkeltur med en venn er uforsvarlig så må FHI si det. Når de sier noe annet (omgås av og til i små grupper ute med god avstand), så må det nesten være forsvarlig å gjøre nettopp det. Hvorfor skulle de skrive det om det er feil?

Jeg vil ikke bli tatt til inntekt for å ikke ta dette på alvor eller ikke gjøre vårt. Vi tøyer ingen strikk og vi bidrar med hjemmeliv, avstand og god håndhygiene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 00:39   #133
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Jeg har ikke oppfattet deg slik.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 00:46   #134
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Men jeg oppfatter at du er litt opptatt av å tøye, Pebbles. Mulig du bare ønsker å argumentere. Og retningslinjene om 2-3 barn er jo forøvrig det samme som at ett barn kan ha en til to lekekompiser i perioden, slik jeg sa.

Jeg tenker at vi alle bør begrense den sosiale kontakten så mye vi overhodet kan. Hvis myndighetene sier maks tre, bør vi ikke tenke at fire burde gå, det også. For hva da med fem - det er jo bare en ekstra? Når det er satt inn så sterke virkemidler som nå, mener jeg at vi alle bør gjøre vårt aller beste.

For hvis vi alle gjør vårt aller beste, kan det hende at vi klarer å slakke kurven raskere - det kommer oss alle til gode. Å slakke kurven handler ikke bare om tilgjengelig intensivkapasitet på sykehusene, selv om det er uhyre viktig. Det handler også om at alle samfunnskritiske oppgaver kan løses underveis - helst uten at vi driver rovdrift på de som utfører oppgavene -på grunn av mye fravær og ekstremt mye arbeid på de som er igjen. Det er viktig at kollektivtrafikken går, at sykehjemmene er bemannet, et det er ansatte på jobb i produksjon og distribusjon og salg. Og da kan vi alle bidra - også vi som ikke jobber i direkte samfunnskritiske jobber. Man MÅ jo ikke omgås det maksimale antallet FHI sier man kan.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 01:00   #135
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men jeg oppfatter at du er litt opptatt av å tøye, Pebbles. Mulig du bare ønsker å argumentere.

Nå blir jeg både sint og lei meg. Der traff du godt under beltestedet.

En tøyer ikke når en forholder seg til reglene nøyaktig som de er, og godt innenfor for familien totalt.

Hvis det å følge retningslinjene ikke er godt nok, så er det i tilfelle retningslinjene som er feil. Det blir det utrygghet av i et samfunn.

Det er ikke argumentasjon «for moro skyld» det jeg driver med her i tråden. Det er alvor.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 01:14   #136
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Nå blir jeg både sint og lei meg. Der traff du godt under beltestedet.

En tøyer ikke når en forholder seg til reglene nøyaktig som de er, og godt innenfor for familien totalt.

Hvis det å følge retningslinjene ikke er godt nok, så er det i tilfelle retningslinjene som er feil. Det blir det utrygghet av i et samfunn.

Det er ikke argumentasjon «for moro skyld» det jeg driver med her i tråden. Det er alvor.

Jepp. Det er alvor. Og jeg mente ikke å treffe under beltestedet, men jeg skjønner ikke hvorfor du tolker FHI-reglene dit du gjør. Du må jo ikke ha nøyaktig den maksimale sosiale kontakten de anbefaler til en hver tid. Da er det jo ikke noe å gå på hvis det skulle bli behov for noen ekstra kontakter av en eller annen grunn. Vi har stengt ned hele landet, for søren. Hvis alle gjør sitt aller, aller beste, tar det kortere tid før vi alle får komme nærmere normalen igjen.

Jeg jobber sånn ca 10 timer hver dag tett på de som holder fortet i helsevesenet nå. De og alle de andre samfunnskritiske folka holder landet gående - så for deres skyld bør vi andre gjøre vårt, nemlig bli hjemme og sørge for minst mulig kontakt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 01:43   #137
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Kjære Pøblis - vi verken må, eller har den «maksimale sosiale kontakten» som tillates til enhver tid.

Hvorfor sier du dette?

Mannen møter ingen
Eldstemann møter ingen
Jeg og husets yngstebarnet møtte hennes venn på stranda en dag.
Jeg møter ingen venner og er ikke i noen butikker.
Mellomste er av og til ute på sykkeltur med to venner.

Vi er som familie langt unna «det maksimale» sosiale samværet som tillates.

At du svarer meg som du gjør er urimelig og lite ålreit.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 01:43   #138
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

https://edition.cnn.com/2020/03/23/e...gbr/index.html

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 05:45   #139
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jo. FHI har sagt at man skal begrense til sosiale samværet til 1 - 2, og de samme hele tiden. Fire er fler enn det. Jeg tenker at 15-åringer er voksne nok til å forholde seg til og forstå dette.

Enig med deg, min har fått spørsmål fra flere , men vi tillater kun to.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-20, 07:38   #140
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Pebbles, jeg er med deg her. Det må være greit å følge anbefalingene. Det har store omkostninger å ikke treffe noen også, for mange. Det må være veldig god grunn for å isolere folk fra hverandre i ukes eller månedsvis. En ting er fysisk helse, men mental helse er også viktig. Så lenge man treffer inntil 1-2 personer på avstand og kanskje aller helst ute, så følger man reglene, det er greit. Hvis de hadde ment at det er nødvendig at vi ikke skal treffe noen utenom de man bor med så hadde de sagt det, evt ilagt portforbud. Og det kan det jo hende at de gjør - isåfall følger vi det.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no