Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Vpn?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 01:49   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vpn?

Jeg skal et sted hvor det står at trådløst nettverk er tilgjengelig, men ikke mulig å koble seg på VPN. Hva betyr det?

Vil det f.ek.s si at jeg ikke kan komme meg på nett med jobb-pcen min (kommunalt ansatt) hvor jeg må logge meg inn/på for å kunne bruke pcen? (Himmel skriver man pcen? Pc'n? What ever...) Med logge inn, mener jeg at det kommer en egen "boks" hvor jeg logger inn og dermed er inne på intranettet. Eller vil jeg kunne ha netttilgang, men ikke intranett?

Anyone?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 01:50   #2
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vpn?

...og så får jeg ikke lov til å skrive VPN i overskriften. Det rettes til Vpn.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 02:38   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vpn?

Det kommer an på om dere benytter VPN for tilkobling til internt nett fra eksterne nett? Hvis dere bruker det vil du måtte bruke et annet nettverk (feks mobilnett hvis du har mulighet til det) dersom du skal inn på intranettet, filområder, e-post etc. Du vil kunne bruke pc-en din til å surfe på Internett og slikt, problemet oppstår dersom du skal inn på arbeidsgivers nett og VPN er påkrevd for å komme dit.
Noen bedrifter legger til rette for at man kan lese e-post via en webløsning og på den måten unngå å logge inn i internt nett (og dermed VPN) for å lese e-post, så hvis det er det viktigste for deg kan du jo sjekke med it-avdelingen om dere har løsning for dette.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 09:56   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vpn?

Hvordan gjør du det nå, da - f.eks. hjemmefra? Jeg kan bruke PC-en min på et hvilket som helst trådløst nettverk, men da er jeg offline på mail og får ikke tilgang til interne applikasjoner eller shared filedrives. Hvis jeg skal komme inn på dem, må jeg koble opp via VPN, som hos meg er å trykke på et ikon, legge inn fastkode og tilfeldig kode via en kodebrikke. Da sitter jeg i prinsipp via nettet vårt i Frankrike, som om jeg var på jobbnettet. Bare at alt går utrolig tregt, så klart.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 00:39   #5
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vpn?

Det var akkurat det. Jeg hadde ikke prøvd hjemme. Den pleier å stå på jobb, for hjemme bruker jeg min private i steden for å dra på noe jeg ikke definerer som bærbart frem og tilbake på bussen.

Nå har jeg uansett tatt den med hjem, og jeg kommer meg på nett, men ikke inn på intranettet eller jobbmail.

Takk for hjelpen til dere som svarte.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no