Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-14, 22:09   #21
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det finnes forsikring, gjør det ikke?

Vi har forsikring på briller fra brilleland, tidligere har vi også fått reservebriller, men det har de sluttet med, så nå har vi noen gamle biller som backup i tulfelle han mister/glemmer/ødlegger de. Han skal bruke de hele tiden da, det gjør nok at de så lett ikke blir borte så ofte...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:11   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Det er ikke mulig å kreve at hun skal ha dem på seg hele tiden. Hun klarer ikke la være å fikle med dem. Selv ikke mens hun leser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:31   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Ingen tilbud om forsikring her heller. Jeg så mest for meg at noen satte seg på dem eller at de ble skadet under lek.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:38   #24
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Om det bare er leserbriller kan kanskje læreren ha de på sin plass, så får hun de før timen og legger de på plass etterpå? Så har dere et billigare par hjemme?
Jeg ville ikke satset på linser om det bare er lesebriller.

Storesøster må bruke sine briller hele tiden, men rett som det er finner hun ikke de brillene hun vil ha. Da er det veldig greit med to par.

Vi får dekt et briller av NAV. ville hørt med øyenlegen om dere også får det.
Jeg orket ikke å betale for forsikring siden hun får nye gratis om de gamle blir ødelagte.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:40   #25
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ikke mulig å kreve at hun skal ha dem på seg hele tiden. Hun klarer ikke la være å fikle med dem. Selv ikke mens hun leser.

Her var det lang tid med masing før brillene ble på hele tiden!
Hun tok de av rett som det var og jeg maste. Etter et par måneder med nesten konstant mas var hun og øynene såpass vant med de at de går automatisk på når hun våkner.

Men om hun har fått beskjed om å bruke lesebriller bør hun vell ikke bruke de hele tiden?

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 23:56   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Vi får ingen ting dekket av NAV, dessverre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 00:25   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Jeg synes den fra enklere liv så bra ut for lesebriller.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan forresten linser være en mulighet? Hun har +0,5 på begge øyne, så ikke akkurat livsnødvendig utstyr, men på grunn av lese- og skrivevansker bør hun bruke dem likevel.

Yngste her skal på tilpasning til linser neste uke. Vi fikk veldig tydelig beskjed om at det kun er aktuelt at hun skal bruke linser når hun driver med sport, optikeren anbefalte det faktisk i idrettsammenhenger. Nå har min jente mer i styrke enn din og er eldre, så jeg vet ikke hvor relevant det er. Vi har tatt synskontrollen denne uken og trener nå (hun setter på meg og tar av linsene + at hun gjør bevegelsene som skal til, det vil si at hun tar på øyenene sine. Var litt redd jeg skulle bli blind av dette, men det går bra - eller dette var kanskje famoust last word? ) En positiv ting som optikeren nevnte i forbindelse med linser er UV-filtret, forsto det slik at de nå mener at grå stær kan motvirkes hvis man bruker linser med UV-filter, på samme måte som hudkreft (her står det litt om UV og linsene i øynene)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det finnes forsikring, gjør det ikke?

Brilleforsikring må kjøpes når brillen kjøpes (i den kjeden vi bruker) jeg er også veldig usikker på om den dekker denne type problematikk? (at de mistes) Men det er sikkert verd å skjekke ut.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 12:38   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Brilleforsikring må kjøpes når brillen kjøpes (i den kjeden vi bruker) jeg er også veldig usikker på om den dekker denne type problematikk? (at de mistes) Men det er sikkert verd å skjekke ut.

Jeg spurte etter det da vi kjøpte brillen, men fikk beskjed om at de hadde sluttet med det. I stedet ville vi få halv pris på nye briller, hvis vi måtte erstatte de gamle innen et halvt år, eller noe i den retningen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 13:44   #29
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Det finnes noe som heter bikn også. Har ikke prøvd, men det er vel noe i samme leia som disse "tiles"-ene. Man må riktignok ha egen case på iphonen ser det ut til men... Video på nettsiden som forklarer mer hva det er

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 14:44   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Vi endte opp med å kjøpe et par til.
Med mye bedre infattning. Hittil har det knekt en stang og vi har byttet et utall neseputer, men ellers ser de ut til å holde. Betaler ikke noe for å fikse dem, men mulig det er fordi de er veldig gode på sørvis der vi handler?

De andre brillene ligger på skolen, som reserve.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:27   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det finnes noe som heter bikn også. Har ikke prøvd, men det er vel noe i samme leia som disse "tiles"-ene. Man må riktignok ha egen case på iphonen ser det ut til men... Video på nettsiden som forklarer mer hva det er

Nei glem den, den funker bare når dingsen er innenfor rekkevidde av telefonen

Men det gjør forsåvidt bare den tilen også, altså. Man må være innenfor rekkevidde av egen telefon - eller innenfor rekkevidde av noen andres telefon med tile-appen innstallert, som så får inn signaler fra denne tilen, tagget med at brillene eller hva det er er savnet, og som evt. må gi tilbakemelding om at de har funnet den.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:30   #32
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Teofelia, hadde det vært et alternativ å få briller hun kan bruke hele tiden? Lillegutt bruker briller, og jeg var jo sikker på at vi skulle gå gjennom 3 par i måneden, liksom men bank i bordet - han har aldri mistet dem (!!!).
Edit: leste hele tråden og så at det ikke er noe alternativ. Men kanskje prøve allikevel, det kan hende hun fikler mindre hvis de er der hele tiden?

Lillegutt har sånne superlette titanbriller, og siden de kun tas av ved skifting av klær og sånt og har fast plass om natta klarer han å passe på dem helt selv (!!). Jeg hadde trodd han kom til å vimse med dem hele tiden, men det gjør han altså ikke.

Da jeg hadde lesebriller og jobbet sånn at jeg måtte være 3-4 forskjellige steder fram og tilbake i løpet av dagen mistet jeg brillene hele tiden . Jeg la dem fra meg hvor som helst, overalt, og helt automatisk så jeg klarte sjelden å huske hvor jeg tok dem av meg sist. Så jeg skjønner godt at brillene hennes blir borte, jeg.
(jeg mister jo f.eks også bilen min på parkeringsplassen på gardermoen og sånt )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:40   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Vi har forsøkt å insistere på at hun beholder dem på hele dagen, men så langt har det ikke fungert.

Jeg heller til at det beste alternativet er å ha to par: ett som læreren oppbevarer for henne, og ett som vi har hjemme.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:44   #34
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Ett par på skolen, ett par hjemme. Kunne det være en løsning?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 15:45   #35
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS-tracking e.l. andre gjenfinningsløsninger for briller?

Teo:

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no