Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-14, 20:10   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Lokk inn på outlook.com med Hotmail-kontoen. Videre kan du sette opp flere "alias" som da blir din e-post i stedet for Hotmail.com-adressen - f.eks. fornavn.etternavn@outlook.com. Skal vel da også beholde gammel Hotmail-mail.

Synes på sett og vis at Outlook.com er enklere enn Gmail nå. "Renere". Men pga. andre Google-tjenester, integrasjon mot Android etc. og at man har brukt den adressen i flere år gjør at jeg fortsatt bruker gmail'en.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 20:48   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Jeg har blogger og Google+. Og ei adresse hos noe ala Lyse som jeg ikke ønsker å bruke. Og hotmail. Og ikke android. *oppsumerer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 22:06   #23
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Gmail her også.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 10:59   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Gmail. Fornavn.etternavn ætt gmail.com. Veldig fornøyd.

Jeg har hatt gmail siden 2007 og det er helt supert å kunne søke opp alle mailer, ha tilnærmet ubegrenset lagringsplass, lage mapper hvor man kan legge rot og ræl, ha push-varsel på viktige mailer eller mail fra foreldrekontakter osv så man får fus å dugnad osv.

Jeg bruker også googledocs mye.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 11:32   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Jeg har gmail, men - vil man virkelig ha det? Omtrent alt av det som sendes til/fra den kontoen må da bli overvåket delux?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 11:38   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Nok en @gmail.com her - i mange år, så lenge jeg kan huske og er strålende fornøyd!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 11:58   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Googledocks?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 12:10   #28
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Googledocks?

Online "office-pakke". Forenklet. Veldig bra. Jeg bruker det mye. I stedet for å laste opp filer her og der, så bare lenker jeg til dem. Heter vel google drive nå, men de (vi) som har brukt det lenge sier fortsatt google-docs.

drive.google.com

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 14:06   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Jeg bruker Google drive til å lagre dokumenter for et styre jeg er leder. Har laget gmail for selskapet, og forsøker nå å styre kommunikasjonen dit i stedet for min private Mail. Frøktelig gjevt å lagre dokumenter som flere skal se og evt redigere. Har ikke testet sistnevnte ut enda, men vet at andre bruker det på denne måten når man f.eks skal skrive hver sin del av en årsmelding.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 14:10   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Hvis jeg ser bort fra at jeg ikke er helt fornøyd med navnet jeg valgte når jeg fikk gmail, så funker den som bare det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 16:43   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Jeg har 4 gmail-kontoer og er svært fornøyd.

- fornavn.etternavn@gmail.com (min personlige)
- famEtternavn.fritid@gmail.com (all fritidsaktivitets info)
Denne har alle i familien tilgang til.
- utleie-gmail.
- Etternavn.kvitteringer@gmail.com
Flere og flere butikker etterspør mailadresse for å sende kvitteringer elektronisk, alle i familien har tilgang.

Det er enkelt å svitsje mellom kontoene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 17:19   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har gmail, men - vil man virkelig ha det? Omtrent alt av det som sendes til/fra den kontoen må da bli overvåket delux?

Say what?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 22:42   #33
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Say what?

Tja. Du har vel fått med deg at USA overvåker "litt"? Og da blir jo typisk de store firmaene overvåket. Og er det ikke slik at Google gjør knefall der de får beskjed om det? For eksempel ved å tillate sensur i Kina? (Eller har jeg lest overskrifter litt for fort?)

Jeg bruker gmail (så jeg gir tydeligvis blaffen) men hvis man faktisk bryr seg om sånt, så er det andre leverandører man bør ty til. Runbox er en norsk leverandør som til og med er unntatt datalagringsdirektivet. Men der må man selvsagt betale.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 12:39   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Her bruker hele familien gmail, og vi har delte dokumenter og delte kalendere og foto og annet, helt genialt!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 15:45   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal jeg få meg en mailadresse?

Hmm, jaja jeg er ikke bekymret. Tviler på at USA er interesserte i mine nettbutikk-bestillinger, Finn.no-kjøp og lignende uansett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no