Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-24, 21:45   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Jeg hadde et dikt på veggen min da jeg var tenåring. Jeg hadde skrevet det av fra et sted jeg ikke husker, muligens en av disse "Ung 88"-type bøkene. De strofene jeg husker er omtrent slik:

.....
Sildrende
som sommerregnet
Hvilende
Ventende
...
Bare vær til - og lev


Kjenner noen av dere igjen dette diktet, har noen nen idé om hvor det står

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 12:18   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

I flg AI er dette svaret, ,jeg har ikke kvalitetssjekket:

"Ja, selvfølgelig! Dette er faktisk et utdrag fra et lengre dikt skrevet av den norske forfatteren og poeten Olav H. Hauge.

Det fullstendige diktet heter "Vaeret" og går som følger:

Sildrende som sommarregnet Hvilande Ventande Alt er vått og klått og tungt Alt er kløyvd i to Av ei stripe sol Bare vær til - og lev

Diktet ble publisert i Hauge sin diktsamling "Dropar i austavind" i 1966 og er et eksempel på hans enkle, men likevel dype og symbolske stil. Hauge var kjent for å skrive om naturen og menneskets forhold til den, og "Vaeret" er et godt eksempel på dette.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 12:20   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Så morsomt, Anda!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:38   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Jøss! Spennende tilnærming. Nå ble jeg veldig overrasket. De strofene jeg ikke husket er helt, helt ukjente for meg, det gir meg ingen minner. Og samtidig, hvis dette er riktig, er jeg overrasket over hvor nøyaktig jeg har husket resten. Jeg finner ved et første kjapt forsøk imidlertid ingenting om dette diktet hvis jeg søker på "Vaeret" eller "Været" og dikternavnet. Jeg får gå litt mer i dybden i kveld.

Takk for interessant input!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:42   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Måtte bare prøve litt.

JEG:Hvor kommer denne strofen fra:

Alt er vått og klått og tungt

ChatGPT:
Strofen "Alt er vått og klått og tungt" er fra sangen "Fem år" av Alf Prøysen. Sangen ble skrevet i 1952 og er en del av Prøysens omfattende musikalske produksjon, som inkluderer en rekke kjente og kjære sanger på norsk.

JEG:
Hva med diktet Været av Olav H. Hauge?

ChatGPT:
"Været" er et dikt skrevet av den norske poeten Olav H. Hauge. Diktet reflekterer over naturens skiftende vær og menneskets forhold til det. Her er diktet:

Været

Alt er vått og klått og tungt.
Graut i graset. Lågt i lyng.
Regnvåte stigar og sig
går til barmen over bygdi.

Vêret er kvitt. Tåka dripar
grå av tjor. Og noko sviktar,
stig opp og siger, kveder
mot den høge kyrkjegarden.

Og du som ser det, står ved glaset,
djupt nede i ditt eige hjarta.

Olav H. Hauge (1908–1994) var en betydningsfull norsk poet kjent for sitt enkle, men rike språk og dype forbindelse til naturen.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:45   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

ChatGPT hallusinerer nok litt. Se på nynorsken i svaret Anda fikk, det er masse feil.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:46   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

(Har ikke sjekket den aktuelle diktsamlingen, men det er jo åpenbart det man må gjøre for å finne ut hvor mye av dette som er tull.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:48   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

(Har ikke sjekket den aktuelle diktsamlingen, men det er jo åpenbart det man må gjøre for å finne ut hvor mye av dette som er tull.)

Det ville være mitt neste trekk, ja. Men jeg tviler, jeg husker heller ikke dette som et nynorsk dikt. Men tanken på å sjekke med AI er artig, og det hadde jeg ikke kommet på sjøl.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:49   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Du kan prøve å spørre i denne gruppen.
https://www.facebook.com/groups/2746...192/?ref=share

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:56   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Sjefen min har denne Hauge-samlinga hjemme, sier han - i førsteutgave. Spent på hva han skriver videre nå!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:58   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Sjefen min har denne Hauge-samlinga hjemme, sier han - i førsteutgave. Spent på hva han skriver videre nå!

Jeg har ingen forventninger. Som sagt husker jeg dette som et dikt som en ungdom hadde fått publisert i en eller annen type diktsamling eller noe slikt for ungdommer. Det fantes jo noe som het Ung 88 og slikt noe, utgitt i de oppgitte årstall.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 13:59   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Han anser det som nær utenkelig at det er Hauge, skriver han - selv i nynorsk språkdrakt. (Nå blir fallhøyden stor her, for ham også!) Men hvordan mater man ChatGPT med slik desinformasjon?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:02   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

https://www.nb.no/items/196c53df3b49...rzaKwNNfcgzvzQ

Link fra sjefen. Ingen slike dikt i denne samlinga - og neppe heller andre steder hos Hauge.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:04   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Det er ikke noe dikt som heter «Været» i «Dropar i austavind». https://www.nb.no/items/196c53df3b49...0i%20austavind

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:31   #15
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Lot meg også friste til å bruke AI. Bing Copilot sier at diktet fins i Olav H Hauge sin samling "under bergfallet" fra 1951. Men ikke samme dikt da:

Været

Det er ikkje berre
været som skiftar
i Hardanger.

Det er me og.

Me er ikkje dei same
frå dag til dag.

Me er ikkje dei same
frå morgon til kveld.

Me er ikkje dei same
frå sol til sky.

Me er ikkje dei same
frå vår til haust.

Me er ikkje dei same
frå liv til død.

Me er ikkje dei same
frå draum til draum.

Videre sier Bing når jeg legger inn strofene fra diktet til Banana: Disse strofene kommer fra diktet “Sildrende som sommerregnet” av den norske forfatteren Kjell Heggelund.


Sist redigert av Galathea : 16-01-24 kl 08:47.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:58   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Videre sier Bing når jeg legger inn strofene fra diktet til Banana: Disse strofene kommer fra diktet “Sildrende som sommerregnet” av den norske forfatteren Kjell Heggelund.

Dette er spennende! Nå har jeg sporet opp "Samlede dikt" av Heggelund, og dette diktet finnes ikke der heller. Men Heggelund var forlagsmann og stod også som redaktør for en del tekstsamlinger, mener jeg. Det kan kanskje ligge noe der?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:02   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Altså, ChatGPT lyver så det renner av den når den ikke vet så jeg ville absolutt ikke satset på at det var noe logikk.

Jeg spurte for øvrig den amerikanske, og den mente det var dansk, men visste ikke hvor det var fra. Når jeg sa det var norsk fikk jeg en AI-splaining på hvorfor den hadde misforstått, men den var også klar på at den ikke visste og jeg burde lete i diktsamlinger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:06   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Det er vilt med hallusinering, altså. Lurer på om man kan utvikle begrepet «mansplaining» til «gpt-plaining»?

Og så er jeg spent på det riktige svaret. Jeg har ikke tenkt at chatgpt er spesielt troverdig på nynorsk, men tenkte den kanskje hadde noe å bidra med fra 80-tallet.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:07   #19
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Og det skrev jeg før jeg så Tallys «AIsplaining». Og jeg som trodde jeg var sååå oppfinnsom.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:14   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leter etter et ("ungdoms-"?)dikt fra 80-tallet

Nå har jeg bladd meg gjennom hele Signaler 86. Redigert av Lars Saabye Christensen, og med et nesten komisk høyt antall kjente forfattere og musikere som bidragsytere. Per Petterson, Vigdis Hjorth, Michael Krohn, Kjartan Kristiansen, Nils Fredrik Dahl, Lars Lillo-Steeberg, Stig Sæterbakken, Tor Ulven. Dessverre ligger ikke alle årganger tilgjengelig for alle lesere (Nasjonalbiblioteket). Med "Signaler" var nok for litt mer etablerte forfattere enn den Ung-serien.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no