Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn ombord i båt

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-09, 14:35   #1
Pippilopp
I tenkeboksen
 
Pippilopp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 137
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vogn ombord i båt

Snart begynner ferien, og da kom jeg på en ting... Har aldri vært ombord i båt med vogn (vi snakker danskebåten her), og har ei heller langt merke til om det har vært vogner ombord når jeg har vært der. Er det mulig å ha med eller bør den bli værende i bilen?

__________________
Store, Snuppa og Lille
Pippilopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 14:38   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Det er nok litt trangt og styrete, men det går. Har ikke hatt med vogn selv, men har sett andre med det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 14:39   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.686
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

ordinær bagvogn er ikke å foretrekke. Vi hadde med bagvogna til storebror første sommeren hans. Lugaren lå langt nede og der var det altfor smalt til å få med seg vogna. Bag'en brukte vi som seng om natta - noe som gjorde at vi ikke hadde gulvplass omtrent.

Med tanke på de syke heiskøene og overfylte heisene, så vil det å få med seg vogna fra en etasje til en annen være tilnærmet dødfødt. Jeg slår som alltid et slag for god bæredings.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 14:39   #4
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Om du bare skal på en kort overfart ville jeg heller tatt minien i en bæresele eller noe sånt om du har. Mei Tai f.eks.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 14:41   #5
Pippilopp
I tenkeboksen
 
Pippilopp sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 137
Pippilopp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Turen ned er med hurtigbåt fra Gøteborg, turen tar 3 timer, så der klarer vi oss nok uten vogn. Hjemturen derimot er den lange varianten, men da med lugar. Hmmmm, får tenke litt på denne tror jeg.

__________________
Store, Snuppa og Lille
Pippilopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 15:05   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Zapp med bilstol fungerer ypperlig på slike turer. :erfart:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 16:13   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Pliko fungerer også fint i båt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 16:33   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Ville bare tatt bagen. Veldig styrete og trangt med vogn.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 16:46   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Jeg har hatt med stor bagvogn på ferge mange ganger. Syns det har fungert veldig greit. Jeg hadde ikke orket 3-5 timer bæring.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 17:44   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Det er sikkert mulig å si fra på forhånd, så du kan få god parkeringsplass. Tror de er ålreite på det hvis man spør. Ser for meg et mareritt å få med seg vogna mellom alle bilene hvis du blir plassert midt i...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 18:05   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Vi har hatt mange turer med barn i vognstørrelse og ikke tale om jeg hadde orket å dra med vogn. Vi har brukt bæretøy ombord. Å dra vogn opp trappene er håpløst og heiser tar fryktelig lang tid om sommeren. Vi tok med vogn ombord en gang på kielferga og angret med en gang vi hadde kommet opp fra bildekket. Det ble bare styr og vi plasserte vogna på lugaren resten av turen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 18:59   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.686
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Jeg har hatt med vogn på englandsbåten og synes ikke det var noe problem. Men vi hadde jo ikke bil.

Husker når vi tok danskebåten med bil når min bror var 6mnd så gikk jeg og mamma med vognen mens de andre kjørte bilen på og av. Da slapp vi å tenke på at vognen skulle ut av parkeringen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 19:44   #13
alice
Newbie
 
alice sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 67
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Vi hadde med vogn på danskebåten i fjor, og syntes det var helt greit egentlig. På turen over var vi bare og spiste, og så gikk vi på lugaren og la henne i vogna. Byttet på å gå i tax free og så videre.
På hjemturen hadde vi ikke lugar, så det var veldig greit å ha vogna som hun kunne sove i. Litt knoting ble det jo, men for det meste gikk det veldig fint.
Opplevde ikke at det var vanskelig å få vogna hverken ut eller inn i bagasjerommet, selv om bilene står tett.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 20:34   #14
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Går fint å ha med vogn, men kan være trangt noen plasser. Kanskje greit å sette den igjen når dere er på båten å skal shoppe etc(er eget rom til vognene såvidt jeg husker) å bruke den når dere skal i land etc.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 20:44   #15
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Vogn ombord i båt

Jeg hadde paraplytrille med til storesøster da hun var liten. Vi bar henne og vogna opp alle trappene og så var det ikke noe mer stress med det. Jeg hadde nok tatt den med igjen, men ikke til et barn som kan gå selv.

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no