Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 18:47   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg tenkte å benytte sjansen til å få meg et bra kamera litt billigere, nå som jeg har en sønn i USA.

Har ikke begynt å kikke ennå, så jeg spør først her om noen har forslag. Det bør helst være litt enkelt å bruke. Prisklasse har jeg ikke anelse om foreløpig, jeg vet ikke hvor mye man må regne med for å få et som er bra (nok).
Vurderer også et digitalkamera uten speilrefleks, men da må det være veldig bra.


Sist redigert av Filifjonka : 17-02-11 kl 18:56.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:44   #2
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tenkte å benytte sjansen til å få meg et bra kamera litt billigere, nå som jeg har en sønn i USA.

Har ikke begynt å kikke ennå, så jeg spør først her om noen har forslag. Det bør helst være litt enkelt å bruke. Prisklasse har jeg ikke anelse om foreløpig, jeg vet ikke hvor mye man må regne med for å få et som er bra (nok).
Vurderer også et digitalkamera uten speilrefleks, men da må det være veldig bra.

Meningene her er delte, men selv vil jeg si: VET du ikke både AT du trenger speilrefleks og HVORFOR du trenger speilrefleks, trenger du i dag IKKE speilrefleks. Derimot trenger du sikkert et stort kamera med god optikk, mulighet for å koble til ekstern blitz om du ønsker, og mulighet for hele fjøla, fra helautomatiske programmer til så nær gammeldags egenstyring (hvor man stilte både lukker, blender, tid, fokus, etc selv). Eneste grunn for å velge et speilrefleks (under 15000 kr) i stedet i dag, vil jeg si er at du VET du ønsker mer tilleggsutstyr enn et stort kamera med fast optikk har i dag, eller en enda mer ekstrem optikk enn disse kan by på nå.

Selv vil jeg foreslå Fuji FinePix HS10, dette er vel det beste kjøpet i startklassen i dag. Lynraskt, zoom fra 24 til 720 mm (og da er du LANGT inne i journalistens telelinser, de færreste som ikke er totalt fotogale drar noen gang med mer enn 400-500 mm til et speilreflekskamera), topp bildestabilisering, RAW-filer, super bildekvalitet... Kameraet ligger i Norge på 3500-3600 kr inkl veske.

En annen fordel med dette kameraet er at det bruker vanlige R6-batterier, som koster en bagatell i dag i ladbar utgave, ikke rådyre spesialbatterier. Veldig greitt når man trenger et ekstra sett. Men ikke kjøp batterier/lader i USA, for da sier det jo PANG når utstyret koblets til norsk nett . En egnet liten ekstra blitz er derimot ikke dumt å kjøpe i USA: En fra Metz (også kjent som Sunpak) eller Sigma, med ledetall på 24-30, vridbart hode og fot som passer kameraet, f eks. Alt under 150 USD er OK, går du særlig mye høyere kan du like godt kjøpe i Norge.

Men, du er hermed advart: Kameraet er absolutt ingen lettvekter, det veier rundt 700 g og er 14 x 14 x 10 cm!

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:50   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Det kan godt hende du har rett i. Jeg ser ikke for meg å ha bruk for så mye ekstra linser og utstyr, og er ikke så avansert. Men det lille digitalkameraet jeg har nå (Canon Ixus) funker dårlig innendørs syns jeg, jeg vil ha noe som er bedre enn det.

Har ikke hatt speilrefleks siden åttitallet, da kunne jeg alt dette med manuell innstilling av lukker og blender og tid osv, men husker ikke stort nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:39   #4
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Mitt "drømmekamera" er et Canon 7D. Det tar i tillegg HD-film, om det skulle være et poeng for deg. Jeg har Canon 40D nå, men ønsker meg 7D særlig fordi det er så mye mer lyssterkt og man kan ta bilder på hele 2000 ISO uten at det blir støy i bildet. Og generelt sett er det jo et supert kamera på alle måter. Ja, og så synes jeg det høres kjekt ut med filmopptaksmulighetene.

Men jeg er jo litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av foto, jeg har en del objektiver og kunne aldri tenkt meg å bytte til noe annet enn en ny speilrefleks. Jeg tenker det er bruken som bør avgjøre - har man lyst til å begynne med litt mer "avansert" fotografering ville jeg definitivt gått for en speilrefleks. Når du har kunnet en del om teknikk før, kommer det fort tilbake. Det er jeg sikker på

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:41   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

60D, 7D eller 5D mark II er fantastiske kamera.. Selv har jeg 5D og elsker det. Men det er jo av de litt dyrere, og ikke noe begynnerkamera.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 17:51   #6
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg har et Nikon D40 og det er mer enn nok for meg. Jeg er knallfornøyd med det.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 18:45   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Følger med!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:22   #8
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Du bør helt klart gå for speilrefleks. Jeg skal svare mer detaljert i morgen når jeg ikke sitter og trykker på en iPhone

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:37   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg har et Canon 400D som du sikkert har sett, og selv om jeg er semihobbyfotograf, så er det det beste og lureste kjøpet jeg noen gang har gjort. Jeg er glad i å fotografere, men har ofte ikke tid til å gjøre meg så veldig flid og da fungerer automatikken kjempebra på det kameraet. Jeg får veldig mange fine bilder og det er sjelden jeg opplever at noe er uskarpt eller i dårlig kvalitet. Det er mye mer moro å fotografere når resultatetene blir såpass bra. Også er det jo genialt at jeg kan bruke kameraet fullt ut manuelt når jeg har tid og lyst til å ekspirementere litt mer. Jeg har hatt det i fire år nå, og hver gang jeg laster over bilder til PC tenker jeg at det var utrolig lurt å kjøpe speilreflekskamera.

Mannen min har et Nikon-kamera som jeg ikke husker helt hva heter, og han er en mye mer avansert fotograf enn meg og tar bilder i veldig god kvalitet med det kameraet. Han har blant annet tatt noen portrettbilder av minstejenta som er utrolig fine. Se på facebooksiden hans så ser du litt av det han har tatt med både mitt og sitt eget kamera.

Du kommer ikke til å angre altså. Gå for speilrefleks! Jeg finner nesten ikke ord for hvor mye jeg mener du kommer til å ha glede av det.

Også kan vi gå på fotosafari neste gang vi er på hytta.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:47   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Gå for speilrefleks. Canon eller nikon. Og få med et godt allroundobjektiv. Jeg liker nikon, men jeg skal strekke meg til å si at canon også er bra. Det kan godt være du vil ha et lommekamera i tillegg, men du får bedre bilder med et speilreflekskamera. Ikke minst er det kjappere, og det har alt å si når man knipser unger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:33   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg er enig - gå for speilrefleks. Jeg tror de fleste er såpass gode i dag at du egentlig ikke kan gjøre et bomkjøp, hvertfall hvis du går for Nikon eller Canon. Jeg ville gått ett hakk opp fra begynnerkameraene, jeg begynte med et Nikon D40, og ville oppgradere rimelig fort. Nå har jeg et Nikon D90, og jeg er kjempefornøyd.

Hvis du skal ta mye bilder inne uten blitz vil jeg anbefale å kjøpe et objektiv med blendertall 1.4 eller 1.8. Jeg vet at Nikon har en 50mm 1.8 som er veldig billig - regner med at Canon har noe tilsvarende, men det kan være lurere å gå for en 30mm så slipper man å stå så langt unna.

Jeg anbefaler å gå inn i en fotobutikk og prøve ut de forskjellige kameraene, jeg tror kvaliteten er såpass lik at det viktigste er hvordan kameraet ligger i hånden, og om du liker knappene/menysystemet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:36   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg har Canon 400D og ville aldri hatt noe annet enn digitalt speilrefleks. Jeg er ikke så glad i de automatiske innstillingene, men de er greie å ha når man har litt dårlig tid. Ekstern blitz er kjekt å ha her til lands.

Ellers bør du holde på de forskjellige kamerahusene, og finne ut hvilket som ligger best i din hånd. Det stod mellom Canon og Nikon for vår del, og jeg har små hender. Canon hadde mindre kameragrep som passet meg mye bedre enn Nikon sitt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:40   #13
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg har Canon 450D - og er strålende fornøyd med det , men skal kjøpe Canon PowerShot G12 nå når jeg skal over dammen i påsken. Jeg hadde en tidligere forgjenger, G10, og det var helt rått egentlig. Det er det nærmeste du kommer et speilreflekskamera i kompaktform og jeg vil nesten påstå at det tar bedre bilder enn speilreflekskameraet (jeg har), i tillegg til at det er en tanke mer hendig å få med seg hvor enn du måtte gå. Så jeg kunne nesten heller anbefalt det, G12 altså, som et kamera per nå og heller se om du virkelig trenger alle de ekstra mulighetene et speilreflekskamera kan gi deg.

Ellers har Niobe et poeng; du bør kjenne litt på kameraene før du bestemmer deg, det er ikke alle som ligger like godt i hånden din.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:40   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Jeg har selv hatt Canon 30D i fire-fem år nå, og det fungerer fremdeles veldig bra. Men vi har nå fått 7D på jobben, men god ekstern blitz, og det er virkelig en drøm å ta bilder med. Anbefaler veldig ekstern blitz for å ta bilder innendørs.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 10:38   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Tusen takk for mange gode tips, skal begynne å sjekke litt forskjellig! Veldig greit å ha noe å starte med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 13:21   #16
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Ser at andre har skrevet en del av det jeg hadde tenkt og si, slik går det når dagen forsvinner i møter

Uansett, du bør definitivt gå for et speilrefleks dersom du skal bruke det til noe mer enn et festkamera. Det er enorm forskjell i kvaliteten fra kompaktkameraene til speilrefleks og du har mye større fleksibilitet til og utvide med andre linser og mer utstyr senere. Kjøp enten Nikon eller Canon. Selv er jeg Nikon-mann men Canon lager like gode kameraer. Prøv de i butikken og se hvilket som ligger best i hånden din og hvilket menysystem du liker best.

Jeg ville anbefalt et Nikon 3100 til deg, som er et suverent startkamera. Jeg ville kjøpt med en 18-200mm som den første linsen, evt 18-105mm. Da får du en linse du kan bruke til det meste. Så kan du utvide med nye linser, blitz, stativ, vidvinkellinse e.l. etterhvert som behovet melder seg. Dersom du skal ta mye bilder inne anbefaler jeg en blitz som første kjøp. Nikon speedlight SB-700 eller SB-900 er supre blitzer.

Dersom du har en sønn i USA så anbefaler jeg B&H Photo. Det er en helt fantastisk fotobutikk, både på nett og i butikken deres i New York. Brukes av nesten alle de amerikanske proffene pga kombinasjonen lave priser og utrolig god service.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:06   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Kamera er bestilt. Tusen takk for alle gode råd. Etter litt research falt valget på Nikon D3100, med en ekstra linse, blitz og diverse i en utstyrspakke. Nå gleder jeg meg til å begynne å ta fine bilder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 12:33   #18
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Stilig! Håper du blir fornøyd!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:45   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Hva kommer et ok kamera på? Må man gi så mye som 4-5000 eller mer? eller finst det rimligere, gode alternativer?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 21:35   #20
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg et digitalt speilreflekskamera

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hva kommer et ok kamera på? Må man gi så mye som 4-5000 eller mer? eller finst det rimligere, gode alternativer?

Skal du ha speilrefleks ( og det bør du), så starter de pa ca 4500 og oppover.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no