Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Serie å se etter Anne med E

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-24, 13:32   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serie å se etter Anne med E

Det rimte.

Datter (snart 9) og jeg har sett Anne med E sammen, og nå trenger vi en ny serie å ha sammen. Dette er ment som spesifikk mor-datter-tid, og det feminine perspektivet i serien fungerte veldig godt. (Kombinert med vakre landskaper, kostymer og musikk. Og hester.)

Hva skal vi se nå? Ønsker gjerne noe i sjanger kostymedrama/annen tidsalder/fantasy, hvor det ikke bare er voksenperspektiv.

Har lite tålmodighet med "typisk amerikanske" relasjonsserier, egentlig, om det ikke er særs godt.

Hun er en avansert historiekonsumist, og klarer fint å ta innover seg ganske kompliserte verdener (feks Hobbiten/Ringenes Herre), så det gjør ikke noe om det er høyere aldersgrense. (Ikke at alt med høyere aldersgrense er greit, men jeg sensurerer evt sjæl.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:40   #2
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Skal tenke litt mer på serie, men anbefaler umiddelbart Little Women for filmkveld, basert på beskrivelsen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:43   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Noe helt annet, da, men jeg syntes det var veldig fint å se Lik meg med jentene mine. De var kanskje bittelitt større, men ikke mye. The Good Place og Den onde greven så vi også omtrent på samme tid som Anne med E. Sistnevnte er kanskje den som matcher beskrivelsen best.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:45   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Den nye Ronja Røverdatter-serien på Netflix har fått bra kritikk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:51   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.139
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Skulle til å foreslå Ronja, ja. Har visst ikke sett så mange aktuelle serier de siste årene, men på filmsiden har man jo f.eks. Princess Diaries, men dem har dere kanskje sett? Og for et par år siden likte jeg The Florida Project veldig godt, men jeg husker ikke detaljene godt nok til å kunne vurdere hvor passe den vil være for en niåring.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:57   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.797
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Hørte i går at det har kommet nye episoder av Badehotellet, så om dere ikke har sett dem er det en mulighet. Danske historiske serier synes jeg generelt er fine, da. Matador, Krøniken osv.

Never Have I ever
https://www.netflix.com/no/title/80179190


On my block
https://www.netflix.com/no/title/80117809

Vet ikke om man får strømmet Den mystiske Benedictklubben/ The Mysterious Benedict Society, mener den hører til Disney. Det er vel ca i verdenen som "Lemony Snicket A Series of unfortunate events" som anbefales om dere ikke har sett den.

https://www.netflix.com/no/title/80050008

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:57   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skulle til å foreslå Ronja, ja. Har visst ikke sett så mange aktuelle serier de siste årene, men på filmsiden har man jo f.eks. Princess Diaries, men dem har dere kanskje sett? Og for et par år siden likte jeg The Florida Project veldig godt, men jeg husker ikke detaljene godt nok til å kunne vurdere hvor passe den vil være for en niåring.

The Florida Project er en fantastisk film, men også hjerteskjærende brutalrealistisk. Og for tøff for en niåring, vil jeg tenke. Jeg ble sittende i kinosalen og hulkegråte under rulleteksten.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 13:59   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.139
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

The Florida Project er en fantastisk film, men også hjerteskjærende brutalrealistisk. Og for tøff for en niåring, vil jeg tenke. Jeg ble sittende i kinosalen og hulkegråte under rulleteksten.

Ja, den er trist, men også veldig fin, og ikke nedbrytende, liksom. Og jeg husker ikke godt nok hva slags ting som er triste, eller hvor tydelig det vil være for en niåring at det er trist. Fint at du husker den bedre. (Jeg synes Anne with an E – hvis det er den fra 2017 det er snakk om? - var tidvis ganske brutalrealistisk også.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 14:16   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, den er trist, men også veldig fin, og ikke nedbrytende, liksom. Og jeg husker ikke godt nok hva slags ting som er triste, eller hvor tydelig det vil være for en niåring at det er trist. Fint at du husker den bedre. (Jeg synes Anne with an E – hvis det er den fra 2017 det er snakk om? - var tidvis ganske brutalrealistisk også.)

Joda, jeg gråt sikkert litt under Anne også (hvis det er noe mål ), men det er på en måte lettere å distansere seg fra de tøffe forholdene fordi det var en annen tid. Og det kan godt hende at det som var hjerteskjærende med Florida Project (omsorgssvikt, omsorgsovertakelse og prostitusjon, for eksempel) vil gå litt over hodet på niåringen, men det blir jo beskrevet ganske eksplisitt hvordan det påvirker barnet i filmen.

Men det høres i grunnen ut som jeg hadde en litt annen filmopplevelse enn deg. Jeg satt igjen med mye håpløshet for en (på den tiden) ganske ny underklasse i USA, og selv om det til dels var vakkert og håpefullt fremstilt (litt som i American Honey, hvis du har sett den), så ligger alvoret blytungt over det hele, opplevde jeg. Så jo, litt nedbrytende, egentlig.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 14:18   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Jeg så Free Rein sesong en med min yngste da den kom ut. Ikke topp-kvalitet, men hester og jenter. Ser det er tre sesonger nå, men jeg tror vi bare så den første. Ser den kom ut i 2017, så da var min 11, midt i blinken for henne da hvertfall.

Husker ikke helt handlingen, men det var nå hvertfall hester der. Men mener den var ganske enkel, så kanskje den ikke treffer dere. Netflix.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 14:37   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, den er trist, men også veldig fin, og ikke nedbrytende, liksom. Og jeg husker ikke godt nok hva slags ting som er triste, eller hvor tydelig det vil være for en niåring at det er trist. Fint at du husker den bedre. (Jeg synes Anne with an E – hvis det er den fra 2017 det er snakk om? - var tidvis ganske brutalrealistisk også.)

Brutalrealistisk, men med kostymer, virker som å fungere godt. Både ungen og jeg grein en hel del gjennom Anne med E også (det er den fra 2017 vi har sett), men jeg synes den er godt balansert og veldig godt spilt, ikke minst, så det ble liksom ikke håpløst. Bare rørende på godt og vondt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 14:49   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

- Percy Jackson and the Olympians - Disney+ (gresk mytologi, spennende eventyr og modige barn/ungdommer)

- His Dark Materials - HBO (involverer mye dyr, vakkert landskap, annen tid/verden og sterk og modig jenterolle, litt mørk men bør gå bra)

- Den onde greven

- Sweet tooth - Netflix. (Vet ikke om den kan være aktuell, i følge filmpolitiet har den "en tilbakelent stil av økologisk landbruk, flanellsskjorter, cosplay-vennlige kostymer, mektig natur og et jordnært soundtrack av leirbålsrefreng". Min var litt eldre da vi så denne, og i omtalen heter det at "«Sweet Tooth» har noen scener som gjør den for voldelig for de yngste, og Netflix har satt en forsiktig 13-årsgrense på serien. Men for store barn og ungdom som elsker fartsfylt fantasy med unge helter, gode hjelpere og tydelig samfunnskritikk, så er dette en anbefaling for sofasommeren." )


Noen filmanbefalinger (selv om du ikke spurte om det):
Enola Holmes-filmene
Skammerens datter
Narnia-filmene

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 24-04-24 kl 15:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 14:51   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Har dere sett Narniafilmene? De er fine for den alderen og har også noen gode jenteroller.

Ellers så jeg og mine døtre i den alderen ett enormt antall Barbiefilmer. og det er ikke så ille som det kanskje høres ut. Det er ikke høykulturelt, men absolutt underholdende. Og mine to tildels ganske høyrøstede feminister er fremdeles glade i de filmene.

Og, når dere har ventet en liten stund så finnes jo den tidligere Anne serien fra 1985. Fremdeles like god. Og noe mer tro mot bøkene enn Anne med E. Ikke at jeg ikke likte serien. Den var god. Men den gikk litt for langt fra originalbøkene for min smak.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 15:35   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Signerer Blå; Barbie-filmene har vært til stor glede her for både guttene og jenta. Og må ikke glemme den fantastiske bruken av klassisk musikk i filmene, som Beethovens Pastorale i Pegasus Trolldom
Narnia
Percy Jackson and The Olympians

Hva med gode, gamle Poirot og Agatha Christie-mysterier?

Blir mest filmer, men forslår allikevel:

A little princess
Den Hemmelige hagen
Little Women

Jeg hadde ventet litt med His Dark Materials.

Enola Holmes-filmene? Kanskje litt tidlig?
National Treasure
Hugo

Mulig litt tidlig, sett i lys av gårsdagen, men siden snuppa har utmerket sans for god idrett; NHL playoffs Favner ønsker om serie, masse følelser, spenning, glede, sorg og vanvittig underholdningsfaktor! Scorer dog lavt på sterke kvinneroller blant hovedaktører, men har eminente, dyktige kvinnelige kommentatorer

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 15:37   #15
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.557
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Den onde greven bør treffe godt.
Tenkte på Queens gambit også, men ser den har 16årsgrense.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 15:41   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.488
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Den onde greven bør treffe godt.
Tenkte på Queens gambit også, men ser den har 16årsgrense.

Ja, der er det mye rus og selvdestruktiv adferd av en voksen kvinne, og absolutt ikke noe jeg ville anbefalt til en 9-åring.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 16:54   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Ah, her er det ting å sjekke ut! Narnia-filmene har vi sett, og Percy Jackson-serien ser vi nå sammen med en storebror. Barbie-filmene har vi pløyd gjennom før, elsket dem!

NHL-playoffs er en no-brainer, synd Fleury ikke er med men et snev entusiasme for Rangers og Leafs jobber jeg med å opparbeide for henne.

Sweet Tooth høres interessant ut! Den gamle Poirot-serien hadde jeg uansett tenkt å introdusere for en av brødrene etter hans entusiasme for de nye filmene, og de er absolutt mulig at hun vil like. Jeg slukte dem jo selv, og bøkene, som liten tass uten nevneverdig skade.

His Dark Materials har jeg sett en sesong av selv, den kan være en kandidat. Hun elsker fantasy.

Little Women må vi se, det var det en referanse til i en Simpsons-episode vi nylig så.

Selvdestruktiv litt uforståelig adferd tror jeg vi styrer unna enn så lenge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 16:55   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Den Onde Greven er også duly noted!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 17:05   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Ser at amerikanerne mener man bør være 16 for å se The Florida Project, mens nordmenn syns det holder med ni. Men grunnen til det er at det er skildring av ustabile voksne, og jeg husker det som en film jeg syns var nydelig filmet og med mye kjærlighet, men som jeg hadde konstant vondt i magen gjennom.

His dark materials har jo en veldig fin, kvinnelig hovedrolle!

Jeg har ikke sett nye Ronja, men jeg hørte på Morgenbladets podkast om den, som i og for seg var positive, men mente at en del av lagene fra den originale filmen er borte i dramatisering og forenkling. Originalflmen har jo blitt delt opp som serie, så kanskje den funker på kids av i dag også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-24, 17:09   #20
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.441
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serie å se etter Anne med E

Har akkurat sett ferdig hele Downton Abbey, inkludert de to filmene med mine to. Vi har kost oss med en episode hver lørdag lenge nå. Mine er litt eldre, men med det du sier kunne det kanskje passe likevel? Eller hva med Hetty Feather?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no