Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fra Mountain buggy til Brio go?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-13, 14:53   #41
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Hva ligger den på prismessig nå? Med bag?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 16:56   #42
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jeg har Go og må si den er finere enn Bugaboo Been jeg også har. Den ser jo ut som en edderkopp. Men det er eksellente vogner, og det er det jeg bryr meg om.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 16:56   #43
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hva ligger den på prismessig nå? Med bag?


Tror jeg betalte 7-8000

Hmm ser den koster 7500 og så kommer bag i tillegg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 12-06-13 kl 17:02.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 18:00   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Her får man den for rett over 6000 + bag, disse pleier å være billigst. Jeg har handlet to barnevogner og én bilstol derfra og er superfornøyd.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 18:41   #45
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Hm. Takk for tips om sted å bestille. Det må sjekkes ut.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 18:59   #46
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Sjekket kiddies24.de og. Der bestilte vi TFK i sin tid. De har også brio go til en kjempepris!
Det var helt problemfritt å bestille derfra også, så anbefaler å kikke der.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 22:59   #47
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

I går fikk vi Go i hus, og har nå fått prøvd den på all slags vei.

Og jeg digger den! Jeg har hatt det meste og er blitt rimelig kresen, men denne er jo suveren tiltross sine små hjul foran. Veldig god gyng i understellet, stødig og fin, ingen risting eller "shaken baby" i vogna Og handlekurven er jo genial, kunne handle masse mat og trillet like flott hjem igjen.

Også så herlig å ha lillemor mot meg!! Jeg er frelst

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 07:21   #48
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Jaaa jeg visste det 2ne

Jeg har en annen venninne som også kjøpte denne, og hun elsker den. Den er helt suveren. Tar liten plass i bilen også, og det er jo fint når man skal på ferie.

De selger den ut på Babyshop i Ski, for den selger ikke noe særlig der sa de. I Ullevålsveien derimot, selger den veldig bra.

Jeg har lyst på en nyyy jeg da.. Kjøpte brukt, og den har litt pirk her og der.. Men, jeg skal ikke begynne med dette igjen. Uff, slitsomt.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 16:57   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Ha ha, Levic! Jeg er glad jeg er ferdig med vognstyret. Det ble ufattelig mange vogner på de to barna, gitt. Ingen var jo gode nok eller fine nok liksom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-13, 18:48   #50
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Da har vi kikket på vogna live, og både jeg og mannen likte den veldig godt. Fikk plass i leafen og, og det var viktig da.
De hadde forøvrig bare 2012-modellen, så fikk ikke sett den med vinterhjul på.
Blir nok bestilt fra Tyskland anytime.

Prøvde buggis med det samme vi var der. Men den virket mye mer raklete og skranglete syns jeg. Mannen var enig, og det er jo fint.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:28   #51
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

ER dere virkelig så fornøyde med go, altså? Knerten min har akkurat vokst ut av vognbagen til Mountain buggy, og siden jeg ikke vil ha ham vendt fra meg helt enda, så har jeg fått låne en brio go. Den er riktignok godt brukt, 2010 modell, tror jeg.

Det jeg ikke liker:
Selen - makan til knøl! Og jeg liker ikke å trille uten sele på, på tross av bumperbaren.
Framhjulene som er nesten umulig å få snudd i samme retning, butikksvinger er slitsomt! (men mulig dette er pga gammel vogn?)
Stor og steil sittedel, lille babyen min blir sittende helt på skeiva inni der, og det ser ut som han sitter for rett i ryggen til at det er behagelig å sove
Ingen god solskjerming
Manglende lufthjul

På pluss-sida så kan jeg jo legge til:
Genialt stor og lett tilgjengelig handlekurv
God fjæring
Lettvindt regntrekk
Babyen vendt mot meg, tross alt, men syns han sitter litt lavt


Har dere som har brukt go fra ca 6 måneder bygd opp noe på sidene i sittedelen, eller har babyen sittet stødig uten?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:43   #52
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Nå har vi 2012-modell, men kjenner meg ikke igjen i problemer med selen, fremhjulene og sittedel. Solskjermingen er særdeles god synes jeg, og MYE bedre enn hva jeg tidligere var vant til med Simo. Trillingen er jo lett som en lek og hjulene medgjørelige. Vognene kan jo så og si trilles med en finger i butikker. Minsten sitter godt i den og helningen er også god til å sove i. Den var jeg skeptisk til må jeg si, men han er storfornøyd. Han har til og med sovet et par netter i den uten problem Lufthjulene har jeg ikke savnet, merkelig nok, for det følte jeg var et must. Men bounce'n eller i vognen kompenserer godt for det.
Vi brukte bagen til han var nærmere 9 mnd, men brukte noen ganger sportsvogndelen fra 6 mnd. Jeg synes ikke han satt noe bedre eller verre i den enn andre sportsvogner når det kommer til kroppsholdning.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:47   #53
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Nå har vi 2012-modell, men kjenner meg ikke igjen i problemer med selen, fremhjulene og sittedel. Solskjermingen er særdeles god synes jeg, og MYE bedre enn hva jeg tidligere var vant til med Simo. Trillingen er jo lett som en lek og hjulene medgjørelige. Vognene kan jo så og si trilles med en finger i butikker. Minsten sitter godt i den og helningen er også god til å sove i. Den var jeg skeptisk til må jeg si, men han er storfornøyd. Han har til og med sovet et par netter i den uten problem Lufthjulene har jeg ikke savnet, merkelig nok, for det følte jeg var et must. Men bounce'n eller i vognen kompenserer godt for det.
Vi brukte bagen til han var nærmere 9 mnd, men brukte noen ganger sportsvogndelen fra 6 mnd. Jeg synes ikke han satt noe bedre eller verre i den enn andre sportsvogner når det kommer til kroppsholdning.

Men bruker du noen annen form for solskjerming enn bare kalesjen? Det kommer jo sol rett inn hvis jeg går med sola i ryggen, selv med kalesjen helt fram? Nå er min baby så liten at han må ligge veldig tilbakelent, da.

Og de selene, de snurrer og krøller seg jo så sammen. Jeg må jo først sette fra meg ungen oppå selene, og så prøve å grave dem opp bak ham og få snudd dem rett, før jeg setter på selen. Herkete!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 12:55   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Det må være noe galt med hjulene på vogna du låner. Jeg hadde 2010-modell, og hadde null trøbbel med dem. Selene hadde jeg heller ikke problemer med, ikke mer enn det var på alle andre vogner. Jeg synes seler krøller seg veldig uansett.

Solskjermingen var jeg også veldig fornøyd med. Synes den er noe av det beste med hele vogna.

Jeg byttet til sittedelen allerede ved 4-5 mnd. men da var det jo ennå vinter der vi bodde, så han satt i vognpose lenge ennå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:37   #55
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Det kom en del endringer i 2011. 2010 mod hadde mange feil og mangler. Selene er forbedret, og er helt like de i andre vogner. De i 2010 mod er løse. De nye er faste.
Hjulene skal snurre rundt lett som bare det, så da er det dårlig smøring. Min venninne har slitt med det.
Solskjerming er jeg enig i, men bruker en ekstra en, så det går veldig greit nå.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:47   #56
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

2009 hadde løse seler, 2010 faste. Det var avhengig av hvilke farge du kjøpte.

Jeg kjøpte special edition 2009 modell med faste seler.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:49   #57
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Men da er jo selene på 2010 mod helt like de i både Simo, Emmaljunga, MB osv. Mine snur seg ikke, og sitter på samme sted hele tiden.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 18:55   #58
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

2009 modell med faste seler.



Her er min

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 21:35   #59
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Da er det sikkert en 2009-modell jeg har. Selene er helt løse og festes bare i et punkt på hver side, og alt er løst, inkl det som skal mellom beina. Det ser mye mer fornuftig ut på nyere modeller, ja!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-13, 23:41   #60
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fra Mountain buggy til Brio go?

Tror faktisk noen av fargene i 2010 også hadde løse seler.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no