Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-18, 13:11   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Vi fikk en slik enkel sak fra Braun i gave da vi ble samboere for over 25 år siden. Denne sto for det meste innerst i skapet. Den ble brukt de siste årene av sin levetid til å lage smoothie fordi vi ikke hadde blender. Da vi fikk blender i hus, valgte vi å kvitte oss med Braun-saken. Vi har alltid hatt lite kjøkken, og har ikke plass til slikt uten å eventuelt kaste ut andre ting.

Vi har egentlig ikke savnet en slik maskin tidligere, men etter at jeg for et halvt års tid siden gikk over til å lage vegetarmat, har jeg tenkt flere ganger at det nesten er en nødvendighet om man ikke skal bruke uhorvelig lang tid på å lage vegetarburgere og slikt. Stavmikseren funker fin-fint til supper, men som regel ikke til burgere.

Spørsmålet er om vi ut fra disse behovene skal velge å kjøpe en liten og rimelig sak, eller om det er behov vi vil få dekket ved å kjøpe en større som vi bare ikke ser selv? Jeg tror ikke vi kommer til å bake veldig mye brød, så om det er en av få grunner til at man trenger en kraftig en, tror jeg ikke det er en tungtveiende grunn.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 13:54   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Jeg er veldig glad i Kenwood'n min, og den kan man kjøpe alt mulig slags tilbehør til, blant annet food prosessor.
Jeg syns det er fint å ha flest mulig funksjoner i en maskin.

Men det kan jo hende dere bare trenger en food prosessor?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 14:56   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Høres ikke ut som dere trenger en Kenwood. Jeg har en enkel Bosch, der kan jeg lage kjøttkaker, piske krem og bake (to) brød. Og jeg kan strimle grønnsker og skive poteter til gratinering. Liker at det er stålbolle og alt utstyr går inn i oppvaskmaskinen. Ikke er den dyr heller. Får fint plass oppi et skap (jepp, øverst. Lett i vekt).
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...maskin-mum48r1

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 15:06   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Jeg ville aldri hatt noe annet enn en diger kenwood, siden jeg lager så mye mat og kaker og baker brød hele tiden osv. Men det dere driver med høres ut som passer i min kjøkkenmaskin nummer to som er en liten Bosch. Nå finner jeg ikke akkurat den noe sted, men hva med denne: https://bakerenogkokken.no/kjokkenma...od_grp-s1%2F14
Da kan du raspe, mose, blande, kutte og mikse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:03   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Takk for tips! Jeg tror dere har rett i at vi ikke trenger noe annet enn en sånn liten sak til det vi driver med nu til dags. Det kan selvsagt hende at vi plutselig føler behov for at den skal ha andre funksjoner, men det vil være dumt å kjøpe et dyrt og digert beist uten at å vite hva man skal bruke den til.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:17   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Ut fra deres behov ville jeg kjøpt en sånn som Harriet Vane nevner.

Kjøpte diger Kenwood for noen år siden, og ENDELIG har jeg fått til gjærdeig. Det var det der med å elte lenge nok og sånn. Men til hakking og kutting ville jeg valgt noe annet med masse knivstæsj.

Har forresten en sånn enkel mandolin, den er veldig effektiv, men helst til litt mindre porsjoner. Du vet den hvor de i kokkeprogrammer sier : "-Til det skal jeg bruke mandolin. -Mandolin? Vær forsiktig, da". Så første gangen jeg brukte den, skjønte jeg hvorfor alle sier det, der. Vær forsiktig, ass. Den er effektiv. Den tar liten plass, da.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:34   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.


Har forresten en sånn enkel mandolin, den er veldig effektiv, men helst til litt mindre porsjoner. Du vet den hvor de i kokkeprogrammer sier : "-Til det skal jeg bruke mandolin. -Mandolin? Vær forsiktig, da". Så første gangen jeg brukte den, skjønte jeg hvorfor alle sier det, der. Vær forsiktig, ass. Den er effektiv. Den tar liten plass, da.

Jeg kuttet nylig av meg en god bit av ene tommelen med mandolin, så støtter rådet om å være forsiktig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 16:38   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 17:11   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Gikk bra altså, er på vei til å gro fint nå. Men var en ganske blodig affære. Spesielt når jeg bare pakket det inn i gasbind og putter på en latexhanske for å kunne gjøre ferdig middagen. Men når hansken ble rød innvendig fant jeg ut at det kanskje var en en god ide å gjøre noe mer med det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-18, 17:29   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Jeg skjærer meg på det meste, så jeg skal definitivt holde meg langt unna den dingsen der!

Har for øvrig gjort kort prosess og bestilt meg en slik maskin som Harriet linket til.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 16:14   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kjøkkenmaskin trenger vi?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Gikk bra altså, er på vei til å gro fint nå. Men var en ganske blodig affære. Spesielt når jeg bare pakket det inn i gasbind og putter på en latexhanske for å kunne gjøre ferdig middagen. Men når hansken ble rød innvendig fant jeg ut at det kanskje var en en god ide å gjøre noe mer med det.

Me too! gasbind og latekshanske for å kjøre gjennom resten av pottisen til fløtegratinering

Unga ble sjokka av den hansken, det så ikke bra ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no