Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags regntøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 22:36   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Tidligere har vi hatt regntøy fra KapAhl og H&M, og erfaringen med det er at det er fullstendig utslitt etter en sesong. Eller egentlig litt før sesongen er over. Litt irriterende å måtte kjøpe nytt før de har vokst ut av det gamle, synes jeg.

Det siste settet jeg kjøpte var et sett fra Abeko, og det virker mye mer slitesterkt. Denne gangen ser det ut til at settet i alle fall varer vokseperioden ut. Om det kan arves av Blobben etterpå, gjenstår å se.

Både Abeko, H&M og KapAhl har vært veldig gode i forhold til mykhet og bevegelsesfrihet, synes jeg. (Vi har bare brukt uforete sett.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:40   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Vi har Reflex sitt som er litt foret. Vi er veldig fornøyd med det. Godt og tett og god fasong. Vi hadde Kappahl først, og det lakk etter 1 gangs bruk. Nå vet jeg at mange er fornøyd med det, så vi var sikkert uheldige, men det fristet ikke å kjøpe det på nytt.
Reflex er forøvig billigere enn både Cubus, H&M og Kappahl.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:43   #23
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Forrige regnsett var et ukjent merke fra Obs. Det tålte ikke mye, og ble raskt slitt i sømmene.
Sist kjøpte jeg Abeko, og virker betydelig mer slitesterkt enn det første hun hadde.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:45   #24
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Reflex er jo best i test på regntøy. Nå blir jo FogB testene slaktet her på forumet, sikkert med rette, men akkurat når det gjelde Reflex kan ihvertfall jeg anbefale dette

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 23:24   #25
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har Reflex sitt som er litt foret. Vi er veldig fornøyd med det. Godt og tett og god fasong. Vi hadde Kappahl først, og det lakk etter 1 gangs bruk. Nå vet jeg at mange er fornøyd med det, så vi var sikkert uheldige, men det fristet ikke å kjøpe det på nytt.
Reflex er forøvig billigere enn både Cubus, H&M og Kappahl.

Poden har også dette settet. Vi er veldig fornøyde

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 07:11   #26
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Fireåringen har fra Barn og leker. Hun fikk det av mormor og det var det regnsettet mormor hadde vært mest fornøyd med blant de regnsetta ungene på hennes avdeling hadde.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 07:52   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Nå bruker han Reflex sitt - og det tror jeg vi kommer til å gå for i all overskuelig fremtid. Det tynne "foret" gjør at han ikke blir så klam, det ser mer behagelig ut å ha på seg - og passform og kvalitet virker kjempebra. Han begynte å bruke det da han var 9 måneder (nå er han 14) og fortsatt krøp rundt på grus og asfalt. Buksa er fortsatt ikke slitt på knærne.

Vi har i tillegg en bukse fra Sparkjøp som vi hittil er fornøyd med, og en jakke fra HM som er helt ok. Jeg har kjøpt noe Abeko på salg - men siden vi er mye ute på ettermiddagene trenger vi to sett regntøy sånn at vi slipper bære det mellom hjemme og barnehagen (les: glemme å ta det med tilbake til barnehagen). Det blir nok Reflex i de fleste størrelser ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 08:01   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Jeg har brukt veldig mye ulikt og kan ikke se noen store kvalitetsforskjeller. Det jeg har vært minst fornøyd med er faktisk Reflex, fordi det var såpass tungt, uten at det ble mer slitesterkt av det. Akkurat nå har storesøster et sett fra Cubus (er nok der jeg kjøper mest), mens lillesøster har fra Sparkjøp. Sparkjøp trodde jeg skulle være en midlertidig løsning, fordi jeg ikke fant noe annet i hennes størrelse, men det har holdt like lenge som det andre og er lett og komfortabelt. Ikke blir hun våt heller (med mindre hun svømmer).

Jeg er ikke glad i foret regntøy. Her i Bergen kan det ofte være ganske varmt og regn samtidig så det er greit å kunne variere hva de har under. Dersom det er kaldt bruker de to lag med ull under, et tynt og et hjemmestrikket, og da holder de seg varme uansett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 08:13   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Turbo har til nå hatt sparkjøp regntøy, aldri fått hull i det. Men etter en sesong er det utsitt, utvasket, refleksen er slitt bort osv. Men for 49 kr så har jeg vært veldig fornøyd med det Mykt,godt og vanntte hehe

En negativ ting er det at turbo er lang og tynn og nå som han må ha 110-116 i regntøyet så er det plass til 2 turboer i sparkjøpregnbuksen *ler*

Så har kjøpt reflex sitt til han som han har i bhg, så har han et fra cubus hjemme, som jeg betalte 20 kr pr del for hehe. Men de er stive og ekkle, og så e det ikke glidelås på regnjakken, men helt greit for å ha hjemme.
Veldig fornøyd med reflex sitt nye, han har det som er helt grønnt med krabber på, så han synes i bhg Hehe
De i bhg har skrytt veldig av det settet, ikke blir han våt, mykt er det og veldig bevegeligt, og så er det mykt på innsiden pga "fòret"

Og reflex settet passer turbo bedre en eks hm,hh,lindex osv. Har prøvd de fleste på han. Og mange er det plass til 2-3 turboer oppi buksa

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 14:06   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Lillegutt har et todelt Helly Hansen-sett som er uforet og veldig mykt og behagelig. Det har han hatt siden i fjor sommer; det begynner å bli litt kort i bena, så vi skal kjøpe nytt snart, men det har holdt seg veldg fint.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:59   #31
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Snuppa har alltid brukt HH og vi har vært kjempefornøyd med det. Aldri blitt hull el i noen av settene, så Mini kommer til å arve alt regntøy. Bortsett fra det Mini har nå, da - Reflex. (HH har ikke så små str, ellers hadde det blitt det på henne også) Reflex er helt greit, men er ikke sånn veldig begeistret... Synes det er både stivt og tungt.

Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:38   #32
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Vi har brukt leketøy, spar kjøp, lindex og cubus. Vi har ikke vært fornøyd med noen av dem.

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:45   #33
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Jeg kjøpte Name-it men er ikke fornøyd med det. Da jenta satt på kne i søla i helga ble hun våt igjennom. De i butikken sa at settet var beregnet på slikt bruk så jeg skal klage på det.

Nå har jeg kjøpt Abeko. Håper det er litt bedre. Det har i allefall et helt annet type stoff (mer som oljehyre, ikke som allværsklær som det fra Name-it), og er i tillegg veldig mykt.

Har tenkt til å kjøpe en sydvest også, så hun skal slippe å bruke hetta når hun må ha vanntett på hodet. Veldig hemmende med hette synes jeg, når man snur på hodet snur man seg inn i hetta og ser ingen verdens ting. Må snu hele kroppen for å se seg rundt. Dessuten er det så søtt med sydvest!

Jeg har forresten hjemmestrikkede ulldresser til å ha under. Heldige meg har en strikkende mamma! Liker ikke fleece.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-10-06 kl 09:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:50   #34
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Vi har disney princess fra Coop mega med uttagbart fleecefor, men har sydd joggedress i ullfilt som hun skal ha under..

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 09:57   #35
Musa
Nybegynner
 
Musa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På landet
Innlegg: 14
Musa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Hun har en regndress fra Josefssons med fleecefor inni. Den er veldig myk i stoffet. Er veldig fornøyd med den. Hun har også arvet en, men den er jeg ikke så veldig fornøyd med. Ganske stivt stoff i den.

__________________
Musa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:01   #36
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Femåringen har et Helly-Hansen sett som ble kjøpt inn til storebroren i sin tid - det er vel 10 år siden nå, så det er brukt av begge storebrødrene, og det holder fortsatt fint.

Tiåringen har en billig jakke som jeg har kjøpt på Wistex, og Reimatec bukser som jeg fant på salg ivår. Men han bruker sjelden regntøy. Det er nok ikke kult.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:32   #37
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Kjøper alltid fra HM. Hvis det blir kaldt, er det bare å ta på fleecegenser under.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:39   #38
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Vi bruker Reflex og er veldig fornøyd med det!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:34   #39
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Vi er kjempefornøyd med Bamse-regntøyet fra Lindex. Har sett nummer to nå. Det er så greie størrelser at det kan brukes kjempelenge (guttungen brukte str 80 til han var 3 år!), mykt å ha på og veldig solid.

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 11:40   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags regntøy?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Vi er kjempefornøyd med Bamse-regntøyet fra Lindex. Har sett nummer to nå. Det er så greie størrelser at det kan brukes kjempelenge (guttungen brukte str 80 til han var 3 år!), mykt å ha på og veldig solid.

Dette tror jeg har vunnet en eller annen test. Jeg ville også kjøpe det, men de var utsolgt for størrelsen til jenta. Typisk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no