Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-12, 11:29   #21
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har hatt det og hadde da tilbehør i sølv.
Det var flere som hadde svarte kjoler.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:31   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Røde strømper funker ihvertfall om det er 8. mars.

  Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:31   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg tenker at fargereglene i bryllup er omtrent like universelle som blomsterspråket - altså ikke noe jeg ville tatt spesielt mye hensyn til. Jeg synes helhvitt er nei, men rødt og svart går fint. Og jeg tror aldri jeg har vært i bryllup der noen ikke har hatt svart kjole. Jeg tenker at det er reltaivt lett å style en svart kjole slik at folk ser at man er festklar og ikke begravelseskledt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 11:38   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Gammeltante Olga har godt av å få fart på blodpumpa. Men bridezillaer er det verre med, de kan ta det som en pesonlig fornærmelse dersom du kommer i svart, har jeg skjønt. Selv har jeg gått i svart kjole i vinterbryllup, og er fremdeles på vennskapelig fot med bruden.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 12:10   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har gått i svart kjole i broderns sommerbryllup, hadde noe knallgrønt tilbehør.
Og jeg har gått i knallrødt i venninnes bryllup, uten å ha ligget med brudgommen. Det var jeg og svigermora hans i rødt, forøvrig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:13   #26
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

jeg har hatt på sort kjole, uten fargerikt tilbehør i to bryllup og er, såvidt jeg vet, fremdeles på talefot med begge parene. La heller ikke merke til noen tendenser til åndenød hos noen tanter/drager.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:15   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Det er vel alltid en eller flere svarte kjoler i bryllup. Jeg har både hatt rødt og svart tidligere.
Jeg var i bryllup i februar og det var både brudens svigerinne og en venninne som hadde det.
Men for sikkerhet og høflighet skyld ville jeg hørt med bruden først, så har du alt på det tørre.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:16   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har hatt svart flere ganger, og rød én gang. Ikke hvit, men det er jo fordi jeg aldri går med hvitt tøy.

Hadde jeg visst hva den røde kjolen signaliserer hadde jeg droppet den, siden jeg jo faktisk hadde hatt sex med brudgommen. (Lenge før han ble sammen med sin kone, altså.)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:18   #29
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har også brukt helsvart kjole, uten fargerikt tilbehør, i to bryllup. Til og med som forlover (og samme kjole begge ganger!). Jeg har visst tråkket i noen salater, men fikk ingen negative reaksjoner på kjolevalget noen av gangene.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:18   #30
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hadde jeg visst hva den røde kjolen signaliserer hadde jeg droppet den, siden jeg jo faktisk hadde hatt sex med brudgommen. (Lenge før han ble sammen med sin kone, altså.)

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:19   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Folk er jo høflige og lar vel være å komme med tilrop, selv om noen kommer med svarte eller hvite kjoler. Men jeg ville ikke valgt det i et bryllup, hverken sommer eller vinter, uansett tilbehør.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:29   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Det er tydelig at det er store forskjeller på hva slags tradisjoner folk følger når det gjelder bryllupsantrekk.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:32   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Svart og rød er ok, bare husk at du kan stjele litt fokus på bilder og sånn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:43   #34
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg er gammeldags, ikke svart, ikke hvit og heller ikke rød.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:47   #35
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Kan du ikke bare bruke den kjolen du har i avataren din? Den ser nå pyntet ut nok.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 13:48   #36
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg har vært i et par bryllup i svart kjole jeg. I det ene visste jeg godt at de ikke brydde seg om hva slags farger gjestene hadde på seg. I det andre følte jeg meg slettes ikke feil antrukket for der var det alt fra bunader og festdrakter til knebukser og joggesko.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:27   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg er ikke en nær slektning av brudeparet, så det er ikke snakk om at jeg skal være med på så mange bilder, eller være mye i fokus på andre måter, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:34   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Jeg tenker litt sånn; når man vet noen synes det kan være dumt, hvorfor ikke velge en annen farge? Om man velger bort sort, hvitt og rødt, har man likevel mange farger igjen å velge i.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:39   #39
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om man velger bort sort, hvitt og rødt, har man likevel mange farger igjen å velge i.

Jeg har ikke det. Jeg tror bare jeg har sorte, hvite og røde finkjoler.

Men da har jeg i det minste et godt påskudd for å shoppe kjole(r)!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 14:43   #40
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Svart kjole i bryllup - ja eller nei?

Har aldri tenkt over om det har vært noen med svart kjole i de bryllupene jeg har vært i.
Så for meg hadde nok det gått bra.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no