Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-13, 00:38   #1
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg trenger en fin regnjakke/kåpe.
Den må være 100% vanntett, praktisk i hverdagen, og se litt snasen ut. Altså, gi former.

Noen tips?

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:21   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Søs jensen?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:25   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

De har veldig mye fint på regntøybutikken i Muren (v/ inngangen til Gågaten).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:27   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Ilse Jacobsen softshell rain coat. F.eks. http://eshoes.no/shop/ilse-jacobsen-...kk-19555p.html .

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:30   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Merrell Wakefield.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 10:39   #6
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Merrell Wakefield.

Min Merrell er ikke vanntett lenger (etter sparsom bruk over et par sesonger). Den holder til og fra bussen og i ikke altfor kraftig regn, men en dag med fotball-cup i regnvær resulterte i gjennomvåt jakke. Jeg tror derfor at jeg ikke vil anbefale den til bergensere.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 00:02   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Regnfrakkene fra Blæst! De er 100% vanntette og utrolig muntre i fargene. Jeg blir helt glad av min turkise med røde detaljer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 06:46   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Har samme erfaring som Kanina dessverre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 07:31   #9
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Trodde dette var en ny sånn landsdelstråd, og det sto noe om "bergenser søker finnmarking".

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 07:37   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Eg såg nokre fine på eit stativ utanfor ein butikk i Marken for ei veke sidan også. Men eg hugsar ikkje merket! Det var utanfor ein butikk som eg aldri går inn i sidan det er sånn svigermor-stil der. Litt finare klær for damer som er 50+. Men regnkåpene var altså fine!

Eg har regnkåpe frå Søs Jensen sjølv og har omtrent slutta å bruke den. Den pustar jo ikkje i det heile tatt, så eg blir heilt klam på ryggen dersom eg er ute og går meir enn fem minutt.

No har eg kjøpt meg Didrikssons Thelma og er veldig fornøgd med den. Den pustar og har vannsøyle på 8000.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:21   #11
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg har en didriksson Thelma på 3.sesongen nå, bor i Bergen. Veldig fornøyd. I fjor kjøpte jeg meg en Bergans Tromsø lady insulated parka (eller noe i den dur), er vanntett og varm, og jeg rett og slett digger den. Perfekt fra november-mars.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:23   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg har en Thelma fra Didrikson og snittet er veldig godt. I tillegg har jeg en Anne Miller som er rød og lett og fin (kjøpt på Bettina på Tårnplass) og en Ilse Jacobsen, lang, lilla. Ilse Jacobsen er 100 % vanntett, det sammme er Anne Miller, men de er litt klamme, altså. Jeg må i allefall ha ull under, ellers blir det som å være pakket i en plastpose. Jeg har en Danefæ Midseason og den tåler en god del regn uten å være helt vanntett og har godt snitt. Du kan jo ta en titt på Danefæs regnfrakker: http://shop.danefae.dk/dame/regnfrakker.html

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:41   #13
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg har både Else (midseason) og Helen fra Danefae. Else har vært flittig brukt i fem år, men nå er den ganske slitt. Har absolutt holdt mål, og jeg forventer egentlig ikke lenger levetid. Jeg har også Helen som er mer regnjakke. Den er stor i størrelse. Jeg kjøpte M i min som skulle være gravidjakke, og jeg kunne bruke den ut hele svangerskapet uten at den strammet over magen i det hele tatt.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:58   #14
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg har en Trondheim Lady coat fra Bergans, og er godt fornøyd med den. Den er ikke vattert, og har ikke løst for, men holder tett.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:21   #15
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg synes ikke min IJ soft shell er klam. Den har fleece-lignende innside og er fin som mellomsesongkåpe/jakke nå for tiden. Finnes også i 3/4 lengde. Jeg har egentlig lyst på det også, min er lang, nedenfor kneet, veldig praktisk når det øser ned, slipper våte flekker på lårene.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:26   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Er Wakefieldjakken foret? Er den myk og behagelig, eller litt stiv? Jeg trenger en parkasak til slenge på til og fra fritidsaktiviteter med barna, på lekeplassen etc. Kanskje denne kan funke?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:41   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Blæst:




















__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:22   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Er Wakefieldjakken foret? Er den myk og behagelig, eller litt stiv? Jeg trenger en parkasak til slenge på til og fra fritidsaktiviteter med barna, på lekeplassen etc. Kanskje denne kan funke?

Den er ikke varmforet, men har tynt, glatt for. Den er litt, men ikke veldig stiv. Og min er fortsatt vanntett etter ganske mye bruk i to sesonger. Dessuten er den overhodet ikke klam, puster veldig fint, og jeg kan glatt finne på å ha den på meg selv i finvær.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 10:24   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Jeg har en jakke fra SØS jensen - (den begynner å bli noen år, men dog) - de puster ikke så mye altså, så selv om man ikke holder vann ute, så blir man fuktige om man beveger seg noe særlig. (av egen kropp - og det er mer ubehagelig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 12:31   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bergenser søker fin regnjakke/kåpe

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Den er ikke varmforet, men har tynt, glatt for. Den er litt, men ikke veldig stiv. Og min er fortsatt vanntett etter ganske mye bruk i to sesonger. Dessuten er den overhodet ikke klam, puster veldig fint, og jeg kan glatt finne på å ha den på meg selv i finvær.

Signerer! Min er dønn vanntett og ikke klam. Har også brukt den mange ganger
i oppholdsvær.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no