Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Slitesterk regnbukse?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-16, 20:57   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Slitesterk regnbukse?

Minstemann er over gjennomsnittet aktiv, er ute i timesvis hver dag i barnehagen, og det går ut over klærne. Nå har han ødelagt sin ørtende regnbukse i år, denne holdt i kanskje fire uker. Så hva gjør vi? Det er ofte mye gjørme og regn her, og han trekkes mot den som om det var en magnet. Jeg pleier å si at han alltid er det skitneste barnet i barnehagen...

Jakken er helt fin, men buksa må altså erstattes. Han har hatt ulike fra Vill, HH osv, men alle takker for seg. Reflex er jo sterkere, men altfor vid i fasongen for ham, som er smal som en strek, og det samme gjelder PoP.

På mandag kommer jeg til å sende med ham skallbuksa, så får han bruke den en stund, men jeg vil helst finne en litt mer varig løsning. Tidligere har jeg alltid tenkt at skallklær er nok i seg selv, men jeg mistenker at de vil få ekstra juling hos ham.

Alle forslag mottas med takk. Regnbukser burde kommet på rull, føles det som.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 21:02   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Jeg synes regnbuksene fra Lindex jevnt over har vært de mest slitesterke. Såpass at lillesøster nå bruker regnklærne etter begge storebrødrene sine og de er like hele.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 21:13   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Vi er veldig fornøyd med Didriksons, av den forede typen. Den har ekstra kraftig gummi utenpå.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:19   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Hmm, regnbukser og ikke skallklær, altså. Eldste brukte vanlig regntøy et par år før vi gikk over til skalltøy. Holdt oss til Reflex med unntak av første bhg år hvor hun brukte Kapp Ahl sitt. Det er tynnere.

Yngste har hatt stort sett reflex han også, men også ticket to heaven. Han sliter og slet mye på klærne i bhg, aktiv og elsket å være ute, men reflex holdt fint.

Så, ingen gode tips i grunnen. Tykk skallbukse? Eller kanskje heller en god vinterbukse? Han er nå 8, 3. klassing og bruker Kaxx skallbukse på andre sesongen og de er arvet så der brukt snart tre sesonger. POP vinterbuksene er jo tykke og slitesterke.

Begge mine har brukt hel vinterdress (som regel troll eller reima tec +) på denne årstiden i bhg, også da vi bodde i Rogaland og hadde vintre med regn. Synes det er for kaldt med regntøy/skallklær til bhg barn på denne årstiden, så det ble tatt hjem i okt/nov.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:23   #5
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 909
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vi er veldig fornøyd med Didriksons, av den forede typen. Den har ekstra kraftig gummi utenpå.

Samme her.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:27   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Vi har aldri hatt vanlig regntøy, så jeg kan egentlig ikke sammenligne. Men minsten har alltid vært veldig aktiv ute, og vi har jo bare hatt barmark de siste vintrene. Det betyr at han har akt rundt på stein og grus, rett på rumpa. Han har hatt Reimatec+, og han har aldri klart å slite noe i stykker. Det har blitt slitt, ja, men fordelen med godt skalltøy er jo at det skal litt til før det er så slitt at det ikke lenger er vanntett og funksjonelt. Og det koster, men jeg tror ikke jeg har betalt så mye mer for skalltøyet enn prisen på fire regnbukser.

(Til sammenligning slet ikke storebroren på klærne i det hele tatt, så hans så ubrukt ut.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:28   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Gaffe knærne før buksa tas i bruk?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:30   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterk! regnbukse?

Barnihagen.no har endel tilbud på bukser fra reima. Ville sett om de har noe tilbud på reima tec + bukser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 08:28   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Jeg må slutte å lese dette som slitesterk regnbue...

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 09:06   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Jeg tror jeg har skiftet mening, og vurderer å kjøpe en ekstra skallbukse og ha fast i barnehagen som erstatning for regnbukse. Kanskje fra Kappahl? Eller hva jeg først finner: HH er vel ikke supre på slitestyrke? Vi har "alltid" hatt skallsett fra PoP i tillegg til dress og regntøy, men nå virker det som om regntøyet må vike til fordel for skalltøy pga. slitestyrke.

Som mannen sier: "De trør jo på ham regntøy enten det regner eller ikke". Han har skalldressen fra PoP i tillegg, men det virker som om de er redde for å bruke den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 19-11-16 kl 09:13.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 09:46   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Ta hjem regntøyet så må de ta på ham skallklær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 10:22   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Det er mange ansatte som ikke tror skalltøy er tett, frustrerende. Vi har brukt skalltøy fra isbjørn, reima og kappahl.
Regntøy med fleece inni tørker ekstremt sakte og vi får ofte regntøy tilbake i bhg dagen etter som fremdeles er vått. Så det krever veldig gode tørkemuligheter.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 10:54   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Det er mange ansatte som ikke tror skalltøy er tett, frustrerende. Vi har brukt skalltøy fra isbjørn, reima og kappahl.
Regntøy med fleece inni tørker ekstremt sakte og vi får ofte regntøy tilbake i bhg dagen etter som fremdeles er vått. Så det krever veldig gode tørkemuligheter.

Det er akkurat samme nøden på skolen. Frøkna hater regntøy intenst, og har alltid skallbukse og -jakke tilgjengelig, men allikevel har lærerne tvunget henne til å ta på gummiregntøyet.

Er Bergans Knatten OK? Noen?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 12:36   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Ja, hvis vi hadde hatt gummiregntøy tviler jeg ikke på at de ansatte hadde prioritert å bruke det. Like greit å bare ikke ha det tilgjengelig. Vi hadde barnehagebarn på vestlandet i tilsammen 8 år uten å trenge regntøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 14:02   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Jeg har jobbet i barnehage i over 20 år, og jeg pleide alltid å bruke det som hang ytterst. Jeg regner liksom med at foreldrene ønsker at det som henger der skal brukes. Så dersom man ikke ønsker å bruke regntøy så er det jo bare å la være å ta det med. Men som sagt, om det er et sett med regntøy og et med skalltøy, så tok jeg det som hang ytterst.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 14:33   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har jobbet i barnehage i over 20 år, og jeg pleide alltid å bruke det som hang ytterst. Jeg regner liksom med at foreldrene ønsker at det som henger der skal brukes. Så dersom man ikke ønsker å bruke regntøy så er det jo bare å la være å ta det med. Men som sagt, om det er et sett med regntøy og et med skalltøy, så tok jeg det som hang ytterst.

Vi opplevde en gang at minsten ble kledd i låneregntøy, med to sett skalltøy hengende klar til bruk på plassen sin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 16:42   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi opplevde en gang at minsten ble kledd i låneregntøy, med to sett skalltøy hengende klar til bruk på plassen sin.

Jeg skjønner ikke hvordan folk tenker. Jeg har innimellom måtte passe på noen av dem jeg har jobbet med, for det er nok noen som mener at ingenting kan slå vanlig regntøy.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 16:44   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Reimatec+

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 17:04   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Eldste min får rifter og revner i det meste. Bergans var for vide og hadde ikke strikk for regulering på innsiden, de sprakk til slutt ved sveisen på siden. HH fra XXL er rimelig og greit, noen gikk ved sveisen, reklamerte og fikk nye. Molo skallbukser xpx eller noe sånt er det beste vi har hatt. De dårligste her i huset har vært fra Lindex og uten fôr, det må være nettingfôr. Bjørn Dæhlie og Navigare har vi hatt med fôr, gode og rimelige.

Jeg har hatt noen runder med barnehageansatte ang skalltøy. Er barna våte har de gjerne akt på rumpa eller sittet i sølevann, ved brukerfeil har teknisk kvalitet null å si. Men det kan være greit med snøskjørt eller strikker under skoene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-16, 17:14   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slitesterk regnbukse?

Brukerfeil? Det er vel ganske vanlig at barnehagebarn sitter i søledammer eller sklir på rompa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no