Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fortell meg om rullesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-17, 09:07   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om rullesko

Verden har åpnet seg for lillesøster, og nå er ønsket rullesko. Moren til venninnen sier aldri i livet og jeg fant ut at jeg måtte gjøre meg opp en mening selv ettersom lillesøster snart har bursdag.
Jeg skjønner mange har det på skolen.

Hvor ille er det? Hvor fort går det? Er det realistisk å avgrense til lek hjemme? (Neppe)
Kan man for eksempel gå til skolen uten hjulene i?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 09:32   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

De jeg ser går ikke sånn kjempefort.
Det er en del som har det men da bør de ha med seg andre sko til skolen også. De egner seg absolutt ikke til all aktivitet. Når de går med de å ser det litt "feil" ut for foten men det kan ikke jeg noe om.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 09:49   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Bruk alltid hjelm, også innendørs. Vekten er på hælene når man ruller, fort gjort å ramle bakover og smelle bakhodet i asfalten/gulvet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 09:53   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Vi kjøpte billigversjonen fra Ebay i fjor, og selv om skoene i seg selv er greie nok, og frøkna har veldig god balanse, ser jeg på med hjertet i halsen når hun beveger seg rundt fordi det er så lett å falle bakover. Her har de først og fremst blitt brukt på verandaen. Nå er de for små, og hun maser om nye, men vi håper det går i glemmeboka.

Jeg har sett mange som har brukt rulleskoene innendørs på kjøpesenter.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 09:53   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Bruk alltid hjelm, også innendørs. Vekten er på hælene når man ruller, fort gjort å ramle bakover og smelle bakhodet i asfalten/gulvet.

Hjelm er jo uaktuelt når det er snakk om at dette driver de med på AKS. Om hjelm er nødvendig, får hun ikke sko.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 10:00   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Mange har dem, heldigvis ingen av guttene i klassen. Min ønsket seg i fjor, men fikk ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 10:04   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Lillesøster har. Hun fikk til bursdagen i fjor, den modellen som har to hjul og som skal være enklere å rulle på.

Hun har brukt dem masse. Hun får ikke bruke dem på skolen. Men favoritten er når vi skal på matbutikk eller kjøpesenter med store flater hun kan rulle på. På vei fungerer det best på nokså ny asfalt, det er ikke snakk om store hjul akkurat.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 10:08   #8
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Vi har nettop sagt nei til rullesko der jeg jobber. Vi har litt for mange uhell med dem.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 11:21   #9
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Vi har nettop sagt nei til rullesko der jeg jobber. Vi har litt for mange uhell med dem.

Nettopp innført forbud på skolen her også, pga skader.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 11:27   #10
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hjelm er jo uaktuelt når det er snakk om at dette driver de med på AKS. Om hjelm er nødvendig, får hun ikke sko.

Jeg synes hjelm er nødvendig, og produsentene av rulleskoene også så vidt jeg har skjønt.
Vår skole la ned forbud mot riullesko da vi var flere som begynte å sende med hjelm. Helt ok for meg, heller forbud enn hodeskade.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 11:27   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Våre brukes kun inne. Brukte hjelm mens hun øvde seg opp. Ikke lov på skolen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 11:28   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

På skolen vår får de bruke rullesko, hvis de har hjelm. Det var en hit i fjor, men ikke så stas i år. Frøkna ruller litt på flat asfaltvei rett ved oss, og når vi skal i hall eller butikk og slike steder.

Min har aldri falt bakover, men hatt sår rundt ankelen og innimellom på knærne.


Sist redigert av Timar : 14-05-17 kl 14:05.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 11:44   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Jeg har avvist det lenge, nettopp fordi de så fort kan tippe bakover. Jeg har fått drahjelp av skolen, som ikke har forbudt dem, men sterkt oppfordret til å la dem bli hjemme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 12:00   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Det høres ut som om dette enten utgår eller gis bort med betingelse kun hjemmebruk med hjelm.
Kommer vel forbud på skolen her snart, kan vi håpe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 14:33   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Her i huset får de vente til de er 18.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 14:44   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Her i huset får de vente til de er 18.





Mine hverken har eller ønsker seg, det er visst mer en greie blandt jentene på skolen til eldste. De som har ruller til og fra skolen og over gulvene mine når de er innom .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 15:23   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Det er ikke lov på skolen eller Aks hos oss.
Om ungene absolutt vil ha rullesko må de kjøpe det for egne penger her i huset. Ingen av de ennå kjøpt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 19:49   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Lillesøster har. Hun fikk til bursdagen i fjor, den modellen som har to hjul og som skal være enklere å rulle på.

Hun har brukt dem masse. Hun får ikke bruke dem på skolen. Men favoritten er når vi skal på matbutikk eller kjøpesenter med store flater hun kan rulle på. På vei fungerer det best på nokså ny asfalt, det er ikke snakk om store hjul akkurat.

Akkurat dette, bare at lillesøster her har dem med ett hjul.

Hun tok det lett, og har ikke hatt noen uhell eller skader. Jeg er vill og gal, og krever ikke hjelm.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 20:35   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Begge ungene her fikk i fjor vår, de brukte de et par uker, så gikk det over. Jeg husker ikke om jeg krevde at de måtte ha på hjelm eller ikke. Å ha de på skolen var uaktuelt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-17, 22:00   #20
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om rullesko

Storesøster fikk det i vår. Det er en greie blant jentene på skolen, og hun har ønsket seg dte lenge. Skolen / SFO tillater at det brukes, men jeg tror det er på et helt begrenset område. Hun får ha dem på seg på kjøpesenter etc., men utover det begrenser bruken seg i grunnen av seg selv. Min hovebekymring med rullesko er ikke skader som at de faller og slår seg, men at belastning på ledd og sener med å gå med dem når de ilkke kan rulle er uheldig, og det er hovedgrunnen til at vi har holdt igjen.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hun tok det lett, og har ikke hatt noen uhell eller skader. Jeg er vill og gal, og krever ikke hjelm.

Samme her. Ja, de kan falle og slå bakhodet, men jeg anser ikke risikoen for hodeskader med rullesko som større enn når 2-3 unger er på trampolinene sammen eller når de dingler opp-ned etter beina fra klatrestativ og trær.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no