Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vask og behandling av ull

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 19:36   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Vask og behandling av ull

Med en ettåring i hus har det blitt en del kjøp av ullbodyer/strømpebukser i det siste. Synes det er det beste mht at de er en del ute i barnehagen

Det jeg hittil har gjort, er å vaske all ullklær sammen, på ullvask og 30 grader, med Milo.

Så leste jeg et sted litt om ullbehandling her i dag (lurer på om det var F&B).. og der sto det jo at alt burde håndvaskes, det burde vaskes sjelden (kun flekkvaskes og luftes), det måtte ikke vris opp når man vasket.. men vaske med "løse" hender, det skulle ikke legges bløtt, det skulle tørkes liggende etc etc..

Jeg er ikke helt DER da.. *lat*

I går feks, så måtte jeg skifte på datteren min kl 05 på morgenen, da hadde hun bæsjet igjennom - og brukte den natta ull.
Da jeg hadde skiftet på henne la jeg nattdrakta i vann, sånn at det kunne være håp om å få vekk flekken (det har jeg slitt veldig med før ) - men nå ser jeg jo at man ikke skal gjøre det heller.

Hvordan i all verden får dere vekk litt "tøffe" flekker på ull da? For flekkete blir iallefall klærne til Hannah nå om dagen

(og ja, jeg har sånn såpe for ull fra Nøstebarn - men det tar jammen ikke alle flekker)

ER dere "pliktoppfyllende" når det gjelder ull?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:03   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Nei ull vasker jeg i vaskemaskinen på ullprogram, med Milo. Kjører på med full sentrifugering og så henger jeg det opp på tørkestativet.
Ullbodyene fra sparkjøp vasker jeg med det andre babytøyet, på 60 grader. Null problem.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:51   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Jeg vasker det for hånd. I milo inntil videre. Vasket den i maskin i fjor og fikk svi for det. Ullen ble stiv, mistet ull-følelsen og ble slitt før vinteren var over. Vi har mye mørkeblå ull i år - som flekkene ikke vises noe særlig på. Svigermor har kjøpt inn en haug hvit ull ( ) som jeg regner med at brukes under annet tøy etterhvert som flekkene kommer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:10   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Det er forskjell på ubehandlet og superwash-ull.

Ubehandlet ull bør vaskes minst mulig. Det bør håndvaskes med vaskemiddel som er beregnet for ubehandlet og det bør gis en ullkur en gang i blant.
Ubehandlet ull blir ikke fint om det vris, men vil man ha ut fuktigheten raskt så er det effektivt å legge det i et håndkle og presse ut fuktigheten før det henges til tørk.

Superwash-ull er behandlet og må vaskes oftere enn ubehandlet. Det vaskes greit i maskin og takler greit svak sentrifugering.

Tøffe flekker på ull vasker vi med gallesåpe. Jeg gnir bare der flekken er og skyller godt etterpå. På superwash-ullklær har jeg gnidd gallesåpe på flekken før jeg putten den i maskinen. Det er veldig effektivt.

Jeg liker ikke å vaske ull i Milo. Jeg vet ikke hva det er, men det er akkurat som om det blir et "belegg" på klærne av Miloen. Kanskje noe balsamgreier eller noe?
Jeg liker best en ullsåpe vi kjøper på Bilka i Danmark. Den er helt nøytral. Jeg har også god erfaring med Klar ullsåpe og enkelte andre merker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:14   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Jeg har prøvd gallesåpe på flekker og den virker bare ikke?

I fjor hadde vi superwash ull som likevel ble stygg i maskinen. Nå har vi litt av hvert, men jeg håndvasker alt skånsomt. Lurer imidlertid på om det er ok å la de tørke hengende? Fks bodyer fra nøstebarn?

Også tar jeg gjerne i mot tips til gode vaskemidler som ikke er milo og gallesåpe. Det er forøvrig kommet en tøymykner med milo nå? Noen som har satt seg inn i hva den inneholder? Tøymykner er jo fy-fy på ull, men er denne kanskje en type ullkur?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:19   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Hvilken gallesåpe har du Zol?

Jeg har aldri hatt flekkfjernere som er mer effektive enn gallesåpe.
Vi har en gallesåpe som heter Klar.

Bodyer fra Nøstebarn kan godt tørkes hengende, men de kan bli litt rare i fasongen hvis det er mye vann i dem når de henges opp. Jeg synes alltid det er lettest å tørke dem dersom de er presset mot håndkle først.

Jeg synes Klar ullsåpe, Ulrich ullsåpe, Engel ullsåpe og Ecover ullsåpe er bra såper. Ulempen med Ecover er at den er litt parfymert.

Jeg tror det finnes forhandlere i Norge for alle disse. Jeg er litt usikker på Ulrich. Nøstebarn selger Ulrich gallesåpe, men jeg vet ikke om de har ullsåpa.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:20   #7
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Ullprogram eller vanlig vask her også. Jeg orker ikke holde på med håndvask. Da kjøper jeg heller nye klær. Nå bruker ikke ungene mine mye ullundertøy lenger da, ettersom de er atopikere.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:30   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

zol:
Hvitt ulltøy kan farges med hell. Har gjort det med alle våre nå, royalblå het fargen.

Jeg vasker som regel i maskin, ullprogram, 40grader, med milo uten parfyme.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:42   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

På vanskelig flekker på ulltøy bruker jeg sitonsåpe. Har et stort stykke, kjøpt på barneutstyrsforetning, som jeg gnir på en allerede vætet flekk. Lar det virke 30-60 minutter før jeg setter på vaskemaskinen. Bruker Milo uten parfyme eller spesialshampo for ull, og vasker på ullprogram 30 eller 40 grader.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:45   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Her går også ull på 30-40grader i maskinen med Milo.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:50   #11
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Jeg vasker all ull for hånd og med såpe fra Nøstebarn - synes ikke det er så mye arbeid når jeg bare gjør det med en gang.

Vi bruker også tøybleier på snuppa, så det blir en del vask av ullbukser også. Jeg legger dem ikke i bløt om jeg skifter på natten, men tar det neste dag. Tar bare litt ekstra såpe og gnir forsiktig der flekken er og har ikke problem med misfarging.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:51   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken gallesåpe har du Zol?

En vi kjøpte på Helios. Husker ikke hva den het, men den tok altså ikke vekk noe som helst. Får prøve nøstebarn sin kanskje? Men man bruker vel ikke den til vanlig vask? Da må man ha gallesåpe og ullvaskemiddel?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:56   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

En vi kjøpte på Helios. Husker ikke hva den het, men den tok altså ikke vekk noe som helst. Får prøve nøstebarn sin kanskje? Men man bruker vel ikke den til vanlig vask? Da må man ha gallesåpe og ullvaskemiddel?

Når jeg bruker gallesåpe bruker jeg den bare rett på flekken. Jeg gnir den inn og enten håndvasker eller putten plagget i maskinen og bruker da ullvaskemiddel i tillegg.

Jeg har et gallesåpestykke fra Helios. Jeg har sett at de både har flytende og i stykke. Såpestykket likte jeg ikke i bruk og den flytende syntes jeg luktet veldig sterkt. Akkurat det med lukt er det jeg misliker mest med Helios produkter. Det er mye eterisk olje i som gjør at det lukter sterkt og tåles dårlig av mine barn. Det samme gjelder også ullvaskemiddelet Sonett.

Til tøff bleievask har jeg brukt gallesåpe i forvask. Det fungerer veldig bra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 11:59   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Har nettopp vasket ei maskin med ullklær, og bæsjeflekken gikk ikke av nei

Får prøve en ny runde med den såpa fra Nøstebarn da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:00   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

zol:
Hvitt ulltøy kan farges med hell. Har gjort det med alle våre nå, royalblå het fargen.

Jeg vasker som regel i maskin, ullprogram, 40grader, med milo uten parfyme.

Kanskje jeg skal farge alt rååååååsa

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:02   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har nettopp vasket ei maskin med ullklær, og bæsjeflekken gikk ikke av nei

Får prøve en ny runde med den såpa fra Nøstebarn da

Hvis det er en bæsjeflekk som har satt seg skikkelig kan det være vanskelig å få av uansett hvor mye du prøver. Du kan jo farge ull.. Det blir veldig stilig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:06   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er en bæsjeflekk som har satt seg skikkelig kan det være vanskelig å få av uansett hvor mye du prøver. Du kan jo farge ull.. Det blir veldig stilig.

Ja, husker det fra Hannah var lita..
Nå skjer det jo sjelden, men var ett uhell nå denne uka da.
Så var det en body med syltetøyflekk på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:07   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Hvor kjøper jeg farge evt?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:17   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Jeg har farget ull med Wilton gelefarger (konditofarge som selges på Cacasparty). Det ble stilig batikkmønster i knalske farger.

Det finnes ullfarger å få kjøpt, eller du kan bestille KoolAid på ebay.
Kool Aid er en amerikansk leskedrikkpulver med sterke farger som fungerer utmerket til farging av ull.

Å farge med Kool Aid eller Wilton er nok det billigste, og fargene holder!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 12:19   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har farget ull med Wilton gelefarger (konditofarge som selges på Cacasparty). Det ble stilig batikkmønster i knalske farger.

Det finnes ullfarger å få kjøpt, eller du kan bestille KoolAid på ebay.
Kool Aid er en amerikansk leskedrikkpulver med sterke farger som fungerer utmerket til farging av ull.

Å farge med Kool Aid eller Wilton er nok det billigste, og fargene holder!

Er disse ment for å farge klær? Les: står det bruksanvisning på pakken? Fåes wilton kun kjøpt på party?

Kan man bruke de samme fargene til ull som til bomull? Har noen bodyer i ull/bomullsmix som også burde vært farget.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no